اخبار ویژهگوناگون

چهره های مشهوری که شیفته چُرت زدن هستند

پژوهش ها نشان داده چُرت زدن از جنبه های مختلف و متعددی مفید است و اگر به شکل درست انجام شود می تواند واقعاً به بهبود توان ذهنی و سطح کلی انرژی بدن کمک کند.

صبح بخیر _ پژوهش ها نشان داده چُرت زدن از جنبه های مختلف و متعددی مفید است و اگر به شکل درست انجام شود می تواند واقعاً به بهبود توان ذهنی و سطح کلی انرژی بدن کمک کند.

فواید چُرت زدن برای سلامتی اثبات شده است. در حقیقت، پژوهش ها نشان داده چُرت زدن از جنبه های مختلف و متعددی مفید است و اگر به شکل درست انجام شود می تواند واقعاً به بهبود توان ذهنی و سطح کلی انرژی بدن کمک کند. به همین دلیل عجیب نیست که بسیاری از چهره های مشهور در طی تاریخ، از هنرمندان گرفته تا ورزشکاران و سیاستمداران علاقه ی زیادی به چُرت زدن داشته اند. در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد.

لئوناردو داوینچی

خالق «مونالیزا» از طرفداران «خواب چند مرحله ای» بود. او شب ها تنها ۲ ساعت می خوابید و روز خود را نیز با زدن چُرت های ۱۵ دقیقه ای هر ۴ ساعت یک بار سپری می کرد.

بتهوون

این آهنگساز و پیانیست مشهور آلمانی بیشتر زمان رفت و آمدش در کالسکه ی خود را به چُرت زدن می گذراند.

ناپلئون بناپارت

 

ناپلئون بناپارت چندان اهل خواب نبود، با این حال، این توانایی را داشت که در هر زمان و مکانی – حتی در میدان جنگ – چُرت بزند. او اغلب این کار را برای جبران شب بیداری هایش انجام می داد.

توماس ادیسون

 


این مخترع مشهور از صرف چندین ساعت برای خوابیدن خوشش نمی آمد، به همین دلیل، به جای آن، طی روز هر چند ساعت یک بار چُرت کوتاهی می زد.

آلبرت اینشتین

آلبرت اینشتین ادعا می کرد که شب ها به ۱۰ ساعت خواب نیاز داشت. او طی روز هم چُرت های کوتاهی در صندلی راحتی خود می زد. او این کار را قاشق به دست انجام می داد تا هر زمان که قاشق از دستش افتاد، با صدای آن از خواب بیدار شود.

وینستون چرچیل


نخست وزیر سابق بریتانیا بیشتر دوران جنگ جهانی دوم را به حدود یک ساعت خواب سپری کرد.

جان اف. کندی


جان اف. کندی، رئیس جمهور سابق آمریکا، ساعات کاری طولانی ای داشت، به همین دلیل برای حفظ هوشیاری خود در طی روز از قدرت انرژی بخشی چُرت های عصرگاهی استفاده می کرد. او یکی دو ساعتی می خوابید.

رونالد ریگان


رونالد ریگان، یکی دیگر از رؤسای جمهور سابق آمریکا بود که علاقه ی زیادی به چُرت زدن داشت. ریگان که مرد شوخ طبعی بود، بعد از به پایان رسیدن دوران ریاست جمهوری، یک بار به شوخی گفت که باید روی صندلی او در جلسات کابینه اش بنویسند «محل خواب رونالد ریگان».

مارگارت تاچر


«بانوی آهنین» نخست وزیر سابق بریتانیا شب ها تنها ۴ ساعت می خوابید، اما عصرها هم یک چُرت یک ساعته داشت.

بیل کلینتون


بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا هم در دوران ریاست جمهوری اش علاقه ی زیادی به چُرت زدن داشت. او در اینباره گفته بود: «روزهایی که یک مقدار کمبود خواب دارم، سعی می کنم کارهایم را طوری تنظیم کنم که بتوانم فقط یک ربع یا نیم ساعت چُرت بزنم که واقعاً تأثیر دارد.»

استفن کینگ


این نویسنده ی مشهور دوست دارد بعد از ناهار یک ساعتی چُرت بزند. او این کار را بعد از ساعت ها کار انجام می دهد.

کریستیانو رونالدو


گفته می شود رونالدو هم یک برنامه ی خواب چند مرحله ای دارد. این فوتبالیست پرتغالی از قرار معلوم طی روز تا ۵ بار چُرت می زند که معمولاً هر یک ۹۰ دقیقه به طول می انجامند.

کانیه وست


تصاویر متعددی از چُرت زدن این رپر مشهور در کنار دخترش، نورث وست در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

نواک جوکوویچ


این تنیسور صربستانی شب ها ۸ ساعت و نیم می خوابد و طی روز یک چُرت حدوداً نیم ساعته هم می زند.

جی. آر. آر. تالکین


خالق «ارباب حلقه ها» و «هابیت» شیفته ی چُرت زدن بود. او این کار را بعد از ناهار انجام می داد.

هاروکی موراکامی


این نویسنده ی ژاپنی از طرفداران چُرت زدن است. او در اینباره گفته: «من خیلی چُرت می زنم. معمولاً بعد از ناهار فوراً خواب آلود می شوم و روی مبل چُرت می زنم. نیم ساعت بعد بیدار می شوم و به محض بیدار شدن هم بدنم دیگر سنگین نیست، هم ذهنم کاملاً شفاف است.»

بیشتر بخوانید:

۶ بازیگر مشهور ایرانی که در سال ۱۴۰۲ حسابی تغییر چهره دادند

منبع
روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا