ترفندستان

با این ترفند ساده، سینک آشپزخانه را برق بنداز

سینک کاربرد زیادی در آشپزخانه دارد و یکی از مهمترین ابزارهای قلب خانه برای شستشوی ظروف، آبکش کردن برنج و .. است، به همین دلیل هم مواد غذایی و کثیفی به راحتی در آن جمع می شوند.

صبح بخیر _ سینک کاربرد زیادی در آشپزخانه دارد و یکی از مهمترین ابزارهای قلب خانه برای شستشوی ظروف، آبکش کردن برنج و .. است، به همین دلیل هم مواد غذایی و کثیفی به راحتی در آن جمع می شوند. بدترین معضل جمع شدن این کثیفی، انسداد مجرای آب است که سبب بالا آمدن آب و کثیفی درون سینک می شود.

یکی از بهترین راه حل ها برای مقابله کردن با این شرایط و برق انداختن سینک، استفاده از جوش شیرین است. در این روش جوش شیرین را داخل سینک خود بمالید و آن را با سرکه سفید بشویید. برای مقابله با گرفتگی فاضلاب نیز، سینک خود را با آب جوش، جوش شیرین و سرکه سفید بشویید. جزئیات بیشتر این کار را در ادامه توضیح داده ایم.

برای تمیز کردن سینک خود، با یک پالت تازه شروع کنید. ظروف کثیفی را که ممکن است در سینک داشته باشید بیرون بیاورید و کل سینک خود را با آب خنک بشویید. مطمئن شوید که هیچ تکه‌ی غذایی در گیره تخلیه گیر نکرده است.

اگر سینک شما باقی مانده مواد غذایی زیادی دارد، قبل از اینکه آن را بشویید، مقداری صابون ظرفشویی در آن بریزید.

یک لایه جوش شیرین را روی کل سینک خود بپاشید

از مقدار زیادی جوش شیرین برای پوشاندن کل سینک خود استفاده کنید. دقت کنید که کناره های سینک و همچنین قسمت پایین آن را بگیرید. اگر مقدار زیادی از آن را در یک ناحیه پاشیده اید، با انگشتان خود آن را به آرامی دور سینک بمالید.

جعبه جوش شیرین را مستقیماً روی سینک تکان دهید، یا از یک قاشق استفاده کنید تا هربار از آن بردارید و دور آن بپاشید.

جوش شیرین را با یک اسفنج و با حرکات دایره ای بشویید

از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید تا جوش شیرین را به آرامی در سینک خود بمالید. با قسمت دانه دار اسفنج سینک را تمیز کنید. جوش شیرین ساینده ملایمی است، بنابراین بدون خراشیدگی تمیز می شود. اطمینان حاصل کنید که هر اینچ از سینک خود را تمیز کنید، در غیر این صورت ممکن است رگه هایی ایجاد کنید.

اگر نگران خراشیدن سینک خود با مواد ساینده هستید، می توانید به جای اسفنج از پارچه استفاده کنید.

سرکه را روی کل سینک بریزید

سرکه با جوش شیرین واکنش نشان می دهد و کف می کند. سرکه، جوش شیرین و هر گونه چربی یا کثیفی را که در آن جمع شده است را در خود حل می کند و شستشوی سینک را آسان تر می کند. آنقدر سرکه بریزید تا تمام جوش شیرین در سینک شما حل شود.

سینک را با آب گرم بشویید

از شیر آب سینک خود برای شستشوی سرکه و جوش شیرین در زهکشی خود استفاده کنید. آب گرم به حل شدن بیشتر جوش شیرین کمک می کند. اگر اکستنشن شیر شلنگی دارید، از آن برای شستشوی کل سینک خود استفاده کنید. در غیر این صورت، از فنجانی برای ریختن آب روی تمام سینک خود استفاده کنید.

اگر سرکه یا جوش شیرین روی سینک شما خشک شود، می تواند رگه هایی از خود به جای بگذارد.

سینک خود را با یک پارچه تمیز خشک کنید

داخل سینک خود را پاک کنید تا مطمئن شوید که تمام آن تمیز است. رگه ها یا نقاط کثیف باقی مانده را که می توانید دوباره روی آن از جوش شیرین استفاده کنید، بررسی کنید. سینک ظرفشویی شما حداقل به مدت ۲ هفته تمیز می ماند.

اگر می خواهید سینک استیل ضد زنگ خود را براق کنید، پس از خشک شدن سینک، یک تکه لیمو را به سرتاسر سینک خود بمالید.

پوشش های زهکشی را به مدت ۱۵ دقیقه در جوش شیرین و سرکه خیس کنید

پوشش های زهکشی نیز ممکن است با ضایعات مواد غذایی و کثیفی پوشانده شوند. ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) سرکه سفید و ۱ قاشق غذاخوری (۱۴.۴ گرم) جوش شیرین را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. پوشش های فاضلاب خود را در مخلوط فرو کنید و بگذارید خیس بخورند. آنها را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

مخلوط سرکه و جوش شیرین در ابتدا کف می کند. کاسه خود را در سینک قرار دهید تا هر گونه چکه ای که ممکن است اتفاق بیفتد گرفته شود.

انسداد مجرای آب را با جوش شیرین باز کنید

یک قابلمه آب جوش را در زهکشی بریزید

یک قابلمه بزرگ آب را روی اجاق گاز خود با حرارت زیاد قرار دهید. صبر کنید تا بجوشد و حباب های بزرگی در بالای آب ظاهر شود. از نگهدارنده های قابلمه استفاده کنید تا با احتیاط دیگ آب جوش خود را بردارید و آن را مستقیماً در فاضلاب سینک خود بریزید. آب جوش به شکستن هرگونه گرفتگی بسیار بزرگی که در سینک شما وجود دارد کمک می کند و کارکرد جوش شیرین و سرکه را آسان تر می کند.

½ فنجان (۱۲۰ گرم) جوش شیرین را در آبکش بریزید

جوش شیرین یک عامل ساینده طبیعی است و برای از بین بردن گرفتگی های فاضلاب شما کار می کند. جوش شیرین را به زهکشی خود اضافه کنید و سعی کنید از لوله فاضلاب خارج شود.

جوش شیرین ممکن است در ابتدا در بالای آبکش بنشیند، و این اشکالی ندارد.

۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) سرکه سفید را در زهکشی بریزید

سرکه با جوش شیرین واکنش نشان می دهد و شروع به حباب زدن می کند. سرکه، جوش شیرین و همچنین چربی یا کثیفی را که ممکن است سینک شما را مسدود کند را در خود حل می کند. اگر فاضلاب شما شروع به کف کردن کرد، نگران نباشید. این بدان معنی است که واکنش کار می کند.

سرکه سفید نسبت به سرکه معمولی اسیدی تر است، بنابراین برای تمیز کردن بهتر است.

۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب داغ را در زهکشی بریزید

آب داغ همچنین برای از بین بردن هرگونه کثیفی که در فاضلاب شما وجود دارد، قوی است. همچنین برای رقیق کردن سرکه و جوش شیرین به طوری که از لوله فاضلاب خارج شوند، کارساز خواهد بود. از سینک خود برای ریختن حدود ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب داغ در لوله فاضلاب استفاده کنید.

زهکشی خود را با یک قابلمه آب جوش دیگر بشویید

یک قابلمه دیگر آب را روی حرارت زیاد بجوشانید. قابلمه آب جوش را با احتیاط در آبکش بریزید تا باقیمانده سرکه یا جوش شیرین خارج شود. این شستشوی نهایی، لجن باقیمانده را از زهکشی شستشو می دهد.

اگر فاضلاب شما هنوز مسدود است، ممکن است لازم باشد از یک پاک کننده شیمیایی قوی تری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

با این ترفند قندهای مخفی در رژیم غذایی خود را بیابید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا