آبان تتر
روانشناسی

۶ رفتار که نشان می‌دهند کمبود محبت دارید

این یک حقیقت تلخ است، اما برخی از مردم با نبود عشق و محبت دست و پنجه نرم کرده‌اند و حالا هم بلد نیستند که چطور باید به خودشان عشق بورزند.

صبح بخیر _ این یک حقیقت تلخ است، اما برخی از مردم با نبود عشق و محبت دست و پنجه نرم کرده‌اند و حالا هم بلد نیستند که چطور باید به خودشان عشق بورزند. نشانه های کمبود محبت در رفتار برخی آدم‌ها به وضوح نمایان است. ما در این نوشتار به این نشانه‌ها خواهیم پرداخت. شاید با شناخت نشانه های کمبود محبت در آدم‌ها کمی دیدگاه‌تان نسبت به رفتارهایی که از خود نشان می‌دهند تلطیف شود.

کمبود محبت و نشانه های آن

موارد زیر شایع ترین نشانه های کمبود محبت در آدم‌ها هستند:

عزت نفس پایینی دارید
اگر در دوران کودکی محبت کافی ندیده باشید، ممکن است عزت نفس‌تان تا حد زیادی آسیب دیده باشد. در واقع، شما ممکن است حس محبوب واقع شدن را به اندازه کافی تجربه نکرده باشید، و در نتیجه عشق به خود و احترام به خودتان را نیاموخته باشید.

فردی مستقل هستید
اگر شما به عنوان یک بزرگسال، فردی مستقل هستید، ممکن است کمبود محبت‌هایی که دیده‌اید شما را به این حالت رسانده باشد که البته ویژگی بدی هم نیست. وقتی در مدرسه محبت و دوستی ندیده باشید، احتمالا دوستان کمی دارید یا حتی هیچ دوستی ندارید. پس چه انتخابی داشتید جز اینکه کارها را خودتان و برای خودتان انجام دهید؟ خوب یا بد، افرادی که محبت زیادی ندیده‌اید، معمولا یاد می‌گیرند که خودشان مراقب خودشان باشند.

گوشه گیر هستید

انزوا هم می تواند از نشانه های کمبود محبت باشد! این بدان معناست که شما عامدانه از دیگران فاصله می‌گیرید، تا حدی که منزوی شوید. ندیدن محبت ممکن است این تصور را در شما ایجاد کند که آدم‌ها می‌توانند به شما آسیب بزنند و بنابراین برای جلوگیری از بروز این آسیب گوشه گیری و دوری از آدم‌ها را انتخاب می‌کنید.

ترجیح می‌دهید با آدم‌های مسن وقت بگذرانید
احتمال دیگر این است که به جای دوری از همه افراد، از افراد هم سن و سال خود دور کنید. شاید به این دلیل که آدم‌های مسن وقت زیادی برای حرف زدن با شما و شنیدن حرفهای شما می‌گذارند. بنابراین، اگر بیشتر وقت اجتماعی خود را به جای گروه سنی خودتان با افرادی گذرانده‌اید که از شما بزرگتر هستند، ممکن است این رفتار ناشی از تجربیات دوران کودکی شما باشد.

در زمینه مهارت‌های اجتماعی مشکل دارید

درک احساسات دیگران برای برخی از ما یک چالش است زیرا توانایی همدلی نداریم. برخی دیگر ضد اجتماعی و پر از عصبانیت و خشم هستند. خواندن اعمال، احساسات و نیات دیگران همیشه آسان نیست. خوب، خبر بد این است که سال‌های کودکی زمانی است که معمولاً یاد می‌گیرید در موقعیت‌های مختلف مهارت‌های اجتماعی جدید یاد بگیرید. اما اگر طرد شده و منزوی شده‌اید، ممکن است به اندازه کافی با دیگران نبوده باشید که بتوانید مهارت‌های خود را به خوبی توسعه دهید. بنابراین، ممکن است همچنان در بزرگسالی برای ملاقات با افراد جدید، پیدا کردن دوستان و حفظ روابط با مشکل مواجه شوید.

از طرد شدن می‌ترسید
اگر اساساً در نوجوانی طرد شده باشید، بسیار منطقی است که ترس از طرد شدن به عنوان یک ویژگی شخصیتی در شما درونی شده است. ممکن است وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوید واقعاً نگران باشید. ممکن است بترسید که با آدم‌ها نزدیک شوید و سپس طرد شوید زیرا قبلاً این اتفاق افتاده است، و این واقعاً آزار دهنده است. این برای افرادی که عزت نفس پایینی دارند طبیعی است زیرا طرد شدن از سوی دیگران برای‌شان درونی شده است.

 

بیشتر بخوانید:

اگر در این ۹ موقعیت قرار گرفتید، سکوت کنید

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا