آبان تتر
سلامت

۵ ادویه مناسب فصل زمستان

ادویه ها بخش بسیار مهمی از غذاها هستند و به غذاها طعم و عطر بی‌نظیر می‌دهند.

صبح بخیر _ ادویه ها بخش بسیار مهمی از غذاها هستند و به غذاها طعم و عطر بی‌نظیر می‌دهند. در واقع غذاها با همین ادویه‌ها خوشمزه و لذیذ می‌شوند. اما ادویه ها برای سلامت بدن به خصوص در طول زمستان نیز فایده زیادی دارند. ما در این مطلب ۵ ادویه زمستانی برای تقویت سلامت بدن را معرفی می‌کنیم که می‌توانید به رژیم غذایی زمستانی‌تان اضافه کنید.

دانه شنبلیله

تخم شنبلیله را اغلب به بسیاری از غذاها اضافه می‌کنیم، زیرا طعم تلخی دارد و از شیرینی غذاها می‌کاهد. اما این تنها فایده این ادویه نیست، بلکه شنبلیله به کاهش سطح قند خون کمک کرده و عملکرد انسولین را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل بهتر است حتما از شنبلیله در طول زمستان در ترکیب غذاهایتان استفاده کنید تا بتوانید میزان قند بدن را کنترل کنید.

دانه رازیانه

ما اغلب رازیانه را به عنوان خوشبو کننده دهان می‌خوریم. در حالی که هم عطر خوبی دارد هم به تقویت عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. بنابراین اگر در فصل زمستان فعالیت جسمی تان کاهش پیدا می‌کند و دچار مشکلات معده می‌شوید حتما رازیانه مصرف کنید.

دانه زیره سبز

فواید زیره سبز ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

زیره از ادویه‌های همیشگی هر آشپزخانه ای است، اگر می‌خواهید در طول زمستان سالم بمانید، حتما جوشانده زیره بنوشید. این ادویه به کاهش وزن در طول زمستان و هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

همچنین دانه های زیره منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها به شمار می‌روند و تاثیر زیادی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد کوچک که به سلول‌های سالم حمله می‌کنند، دارند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه طعمی تند به غذا می‌دهد و باعث می‌شود طعم و عطر خوبی داشته باشد. با این حال اگر دچار سرماخوردگی و سرفه می‌شوید، حتما فلفل سیاه را به دمنوش های زمستانی خود نیز اضافه کنید. زیرا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. در واقع ترکیبات فعال این ادویه نقش مهمی در تقویت گلبول‌های سفید خون دارند. بدن گلبول‌های سفید را برای مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌کند و به این ترتیب از عفونت جلوگیری می‌کند.

دانه های خردل

ما از دانه خردل به عنوان چاشنی برای غذاها استفاده می‌کنیم که هم مزه خوبی دارد، هم عطر بی‌نظیری دارد اما این تنها فایده دانه خردل نیست، بلکه دانه خردل به درمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی و آنفولانزا نیز کمک می‌کند. پس سعی کنید از پودر خردل حتما در ترکیب غذاهایتان استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین دمنوش‌ها برای کم کاری تیروئید

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا