آبان تتر
دنیای مد

کشیده کردن چشمها با آرایش

بسیاری از خانم ها دنبال راهی می گردند تا گیرایی چشم هایشان را افزایش داده

صبح بخیر _ بسیاری از خانم ها دنبال راهی می گردند تا گیرایی چشم هایشان را افزایش داده و حالتی خمار، کشیده و زیبا به چشم هایشان ببخشند. امروزه با استفاده از تکنیک های آرایشی می توان به راحتی حالت چشم ها را تغییر داده و باعث زیبایی بیشتر این بخش از صورت شد.

 

بنابراین اگر چشمانی ریز یا درشت دارید می توانید از لوازم آرایشی برای تغییر حالت آن ها استفاده کرده و باعث کشیده تر شدن چشم های خود شوید. برای اینکه بدانیم چگونه چشمان کشیده داشته باشیم حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

چگونه چشمان کشیده داشته باشیم؟

به نظرتان برای کشیده شدن چشم و ابرو چه کنیم ؟ خوشبختانه امروزه راهکارهای موقتی و دائمی بسیاری برای کشیده شدن حالت چشم و ابرو وجود دارد. برای مثال می توانید از عمل های زیبایی چشم استفاده کنید یا با استفاده از لوازم آرایشی به صورت موقت حالت چشم های خود را تغییر دهید.

 

برای این کار نیاز به انواع خط چشم ، پرایمر، کانسیلر، سایه چشم، ریمل و… خواهید داشت. در ادامه تمامی مراحل کشیده کردن چشمها با آرایش را شرح می دهیم.

 

شستشوی صورت

اولین مرحله در کشیده شدن چشم با آرایش شستشوی صورت است. ابتدا از شامپو چشم مخصوص برای شستن چشم های خود استفاده کرده و سپس کمی کرم دور چشم به اطراف چشم هایتان بزنید.

همچنین برای این که خطوط سطحی پوست اطراف چشمتان برطرف شود می توانید از ماسک دور چشم استفاده کنید.

 

زیرسازی آرایش چشم

برای کشیده کردن چشمها با آرایش ابتدا باید از پرایمر، کانسیلر و کرم پودر برای زیرسازی چشم هایتان استفاده کنید. ابتدا کمی پرایمر روی پلک های خود بزنید تا ماندگاری آرایش چشم ها بیشتر شود. به جای پرایمر می توانید از کانسیلر نیز استفاده کنید.

 

به این صورت سیاهی اطراف دور چشم برطرف شده و پوست اطراف چشمتان یک رنگ می شود. بعد از آن کمی کرم پودر به پوست اطراف چشم خود بزنید تا زیرسازی آرایش چشم کامل شود.

 

سایه زدن

در این مرحله از کشیده شدن چشم با آرایش به سه رنگ سایه تیره، متوسط و روشن نیاز دارید. برای این که چشم هایتان کشیده تر به نظر برسند در گوشه داخلی چشم ها از سایه روشن، در قسمت میانی از سایه متوسط و در گوشه خارجی از سایه تیره استفاده کنید.

 

برای مثال سایه قهوه ای سیر انتخاب مناسبی به عنوان سایه تیره است که با انتخاب این رنگ باید تناژهای رنگی هماهنگ با آن را تهیه کنید.

 

بعد از زدن سایه از یک براش مناسب برای محو کردن و ترکیب سایه ها با یکدیگر کمک بگیرید. همچنین سعی کنید حتماً سایه تیره رنگ را کمی بیرون از پلکتان نیز بزنید تا حالت چشم هایتان کشیده تر شود.

 

در واقع برای سایه زدن باید سایه روشن را نزدیک بن مژه بزنید و کم کم سایه خود را پهن کنید؛ به صورتی که سایه تیره رنگ شما حالت دنباله دار یا گربه ای داشته باشد.

 

80820451 talab org

کشیدن خط چشم

برای کشیده شدن چشم با آرایش حتماً نیاز به خط چشم خواهید داشت. در واقع خط چشم مهم ترین لوازم آرایش برای کشیده کردن چشم ها است.

 

بعد از زدن سایه ابتدا کمی مداد روی بن مژه خود بکشید و بعد از آن مدل های خط چشم گربه ای یا دنباله دار را امتحان کنید. برای اینکه چشم هایتان حالت خمار و کاملاً کشیده ای داشته باشد حتماً از خط چشم در گوشه داخلی چشم ها نیز استفاده کنید.

 

اگر چشم های درشتی دارید داخل پلک پایین کمی مداد بکشید. اما اگر چشم هایتان ریز است روی قسمت بن مژه پلک پایینی مداد کشیده و سپس با براش کمی آن را محو کنید. بعد از انجام این کار در آینه به چشم هایتان نگاه کنید تا متوجه تغییر آن شوید!

 

ریمل زدن

اگر برایتان سوال است چگونه چشمان کشیده داشته باشیم ؟ حین آرایش چشم ها ریمل زدن را فراموش نکنید. البته نحوه زدن ریمل بسیار مهم است چرا که بهتر است هر چه به سمت گوشه خارجی چشم نزدیک تر می شوید از ریمل بیشتری استفاده کنید.

 

اگر به جای ریمل زدن اکستنشن مژه را امتحان کنید می توانید حالت خمارتری به چشم های خود ببخشید. البته سبک انتخابی شما در کاشت مژه مصنوعی مهم است و بهتر است اکستنشن مژه چشم گربه ای را برای حالت کشیده تر چشم هایتان انتخاب کنید.

 

در این روش تارهای مژه مورد استفاده در گوشه داخلی چشم نسبتاً کوتاه است و هر چه به سمت گوشه خارجی نزدیک تر شویم اندازه مژه ها بلندتر می شود.

1600534255 talab org

استفاده از کانسیلر

بعد از کشیده کردن چشمها با آرایش از کانسیلر در زیر چشم هایتان استفاده کنید تا اگر سایه یا دیگر لوازم آرایشی چشم زیر چشم هایتان ریخته کاملاً پاک و تمیز شود. همچنین اگر کمی کانسیلر زیر سایه گوشه چشم خود بزنید چشم هایتان کشیده تر به نظر می رسند.

 

کشیده کردن حالت ابروها

بعد از آرایش چشم سوال پیش می آید که برای کشیده شدن چشم و ابرو چه کنیم ؟ پاسخ به این سوال چندان سخت نیست؛ در صورتی که ابروهای کوتاه دارید با استفاده از مداد حالت بلندتری به آن ها ببخشید.

همچنین بهتر است ابروهایتان را با استفاده از ژل حالت دهنده ابرو کمی لیفت کنید. به این صورت حالت طبیعی ابروها حفظ می شود و ابروهایتان کشیده تر به نظر می رسند.

 

بنابراین اگر برایتان سوال است که برای کشیده شدن چشم و ابرو چه کنیم حتماً به نکات گفته شده توجه داشته باشید. همچنین مداد را بین ابروهایتان پخش نکنید. در واقع برای حفظ فرم طبیعی ابروها بهتر است از مداد نوک تیز برای هاشور زدن میان ابروها استفاده کنید.

 

در صورتی که موهای زیر ابروی خود را با استفاده از موچین برندارید حالت دخترانه ابروهایتان حفظ می شود؛ اما در این مورد بهتر است طبق سلیقه شخصی خود عمل کنید.

 

55698255 talab org

استفاده از فیکساتور

بعد از آرایش چشم و ابرو نیاز به استفاده از فیکساتور برای تثبیت آرایش چهره خواهید داشت. شما می توانید از اسپری یا پودرهای تثبیت کننده آرایش استفاده کنید که معمولاً استفاده از اسپری آسان تر است.

برای این کار چشم های خود را ببندید و اسپری را در فاصله ۲۰ سانتی متری از صورتتان بگیرید. سپس کمی از آن به صورتتان بزنید تا آرایشتان کاملاً فیکس و ماندگار شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی روش کشیده شدن چشم با آرایش پرداختیم و مراحل این کار را شرح دادیم. در صورتی که چشم هایی گرد یا بی حالت دارید و به دنبال راهی برای کشیده تر کردن چشم هایتان می گردید، نیاز به چند وسیله آرایشی ساده مانند سایه چشم، خط چشم، ریمل، چند عدد براش مناسب و مداد چشم خواهید داشت.

 

البته با توجه به اینکه این مواد آرایشی در اطراف چشم استفاده می شوند بهتر است به نکاتی توجه داشته باشید:

 

اولاً سعی کنید لوازم آرایشی چشم فاقد مواد حساسیت زا را تهیه کنید تا احتمال سوزش و قرمز شدن چشم از بین برود. لوازم آرایشی چشم را حتماً از برندهای معتبر و با ضمانت اصالت کالا خریداری کنید، زیرا معمولاً برند های معتبر از اولیه درجه یک استفاده می کنند که میزان آسیب های پوستی را به حداقل می رساند.

 

ثانیاً با توجه به این که پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است، حتماً قبل از خواب آرایش چشم های خود را پاک کرده و از محصولات مراقبتی دور چشم استفاده کنید. برای پاک کردن آرایش دور چشم از شامپوی مخصوص دور چشم استفاده کنید تا هر گونه آلودگی و مواد آرایشی از سطح پوست شما کاملاً پاک شود.

 

بیشتر بخوانید:

با این رنگ موها جذاب ترین استایل پاییزی رو داشته باش

منبع
تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا