آبان تتر
خبر روزفال و طالع بینی
موضوعات داغ

فال کچل ها و ۱۰ نکته کاربردی درباره کاشت مو

اگر موهای سرتان ریخته است، فال کچل ها برای شماست:

خوشا مردی که موهایش بریزد
از آن خوش تر که مو بر سر بکارد

اگر خواهی شوی خوش تیپ و زیبا
بدان زین فالِ خوش، خوش تر نباشد

  تفسیر فال

مردی خوش طینت و خوش صورت هستی که موهایت ریخته و خود را دلداری می دهی که سری که عقل در آن باشد، مو نگه نمی دارد.
اما این دلداری مال زمانی بود که نمی توانستی موی بر سر بکاری ؛ آن هم موهای خودت را که از پشت سرت بر می دارند و روی سرت می کارند.

تردید به خود راه مده و با دیدن نمونه کارها و مشورت با کسانی که مو کاشته اند، نزد پزشک متخصص برو و بار دیگر موهای از دست رفته ات را به دست آور.
این حق توست که از موهای خودت استفاده کنی و خوش تیپ تر شوی.

  ۱۰ نکته مهم و مفید درباره کاشت مو

۱ – کاشت طبیعی مو به انتقال فولیکول‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند. قسمتی که فولیکول‌ها از آن برداشت می‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول‌ها در آن قرار می‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

۲ – سر به هیچ عنوان نباید شوره ، جوش و تاول داشته باشد در غیر این صورت ابتدا باید درمان شود.

همچنین قبل از کاشت بیمار باید یک سری آزمایشات مربوط به انعقاد خون، ویروس ایدز، هپاتیت، و در شرایط فعلی آزمایش مربوط به ویروس کرونا را حتما انجام دهد. نتایج این آزمایشات در تصمیم گیری برای عمل کاشت مو تاثیر به سزایی دارد.

۳ – اگر پشت سرتان موهای زیادی دارد، اصطلاحا بانک موی خوبی دارید و از شانس بالایی برای کشت مو بر روی سرتان برخودار هستید.

۴ – روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که بر اساس ویژگی های جسمانی و از جمله بانک مو و نیز بودجه تان، پزشک شما یکی را انتخاب و پیشنهاد می کند. گفتنی است در برخی روش ها حتی نیز نیست موهایتان را قبل از عمل، بتراشید.

۵ – حداقل تا یک ماه قبل از کاشت مو نباید دخانیات مصرف کنید. نیکوتین موجود در دخانیات می‌تواند باعث افزایش خونریزی یا کاهش خونرسانی به گرافت‌ها شود. مصرف الکل تا یک هفته پیش از عمل ممنوع است هر چند که به دلیل مضرای اثبات شده علمی، نباید هرگز نوشیده شود.

۶ – کاشت مو چند ساعت طول می کشد و با بی حسی انجام می شود. بعد از آن نیازی به بستری شدن ندارید و می توانید به خانه بروید.

۷ – بعد از کاشت مو، دچار ریزش در بخش کاشته شده خواهید بود. نگران نباشید، این کاملا طبیعی است و چند هفته بعد، ریشه های جدید جوانه می زنند و شاهد رشد تدریجی موهایتان خواهید بود.

۸ – از پرشکت تان بخواهید روی خط موی طبیعی، مو بکارد و خیلی خط کشی شده نکارد. توصیه می کنیم نزد پزشکانی بروید که نمونه کارهایشان را دیده و پسندیده اید. عمل کاشت مو هم مانند عمل جراحی بینی است. همان گونه که برخی بینی های عمل شده، بسیار تابلو هستند و از دور داد می زنند که ما عمل شده ایم و برخی بینی ها اصلا مشخص نیست که عمل شده اند، کاشت مو نیز همین گونه است و مهارت و تجربه پزشک، نقش مهمی در این باره دارد.

۹ – به احتمال زیاد در محل پیوند و همچنین در ناحیه ای که مو از آن برداشته شده است، احساس درد می کنید. جراح ممکن است موارد زیر را برای کاهش درد شما تجویز کند:

داروهای ضد درد، مانند ایبوپروفن (Advil)
آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت
داروهایی برای کاهش التهاب و تسکین تورم مانند استروئید خوراکی
داروهایی مانند Finasteride (Propecia) یا Minoxidil (Rogaine) برای کمک به تحریک رشد مو

۱۰ – مراقبت های بعد از عمل کاشت مو

– بعد از عمل در همان روز از رانندگی خودداری نمایید؛ حتما با یک همراه به منزل برگردید.

– درد، ورم و قرمزی در پوست سر بعد از عمل، کاملا طبیعی است. برای کاهش ورم روی پوست سر خود کمپرس یخ بگذارید. این کار را هر یک ساعت یک بار به مدت ده دقیقه انجام دهید. کمپرس یخ را بیشتر از یک دقیقه روی پیشانی خود قرار ندهید.

– خارش پوس سر بعد از کاشت مو کاملا طبیعی است. با این حال از خاراندان پوست سر خود به شدت بپرهیزید. به هیچ وجه نباید موهای کاشته شده را تحت فشار قرار دهید.

– استراحت کافی به مدت یک تا دو روز بعد از عمل بسیار ضروری است. در مدت استراحت همواره به پشت دراز بکشید و هنگام خوابیدن سر شما باید کمی از بدن بالاتر باشد.

– رژیم غذایی مناسب تاثیر بسزایی در پیوند بهتر گرافت‌های کاشت شده خواهد داشت. سعی کنید رژیم غذایی شامل میوه و سبزی تازه، فیبروگوشت ماهی و … داشته باشید.

ویتامین C، زینک یا روی و همچنین میوه‌هایی مانند پرتغال، آناناس و کیوی، به بهبود سریع‌تر شما کمک خواهد کرد. در این میان ممکن است پزشک شما مکمل‌های غذایی مانند قرص زینک را تجویز کند که باید مرتب مصرف نمایید.

– مصرف یک مسکن معمولی به همراه آنتی‌بیوتیک از داروهای مورد استفاده بعد از عمل کاشت مو می‌باشد. مصرف آنتی‌بیوتیک بعد از پیوند برای جلوگیری از عفونت را باید کاملا جدی بگیرید.

– تا دو هفته پس از جراحی، از انجام فعالیت‌های سنگین که موجب تعریق بدن می‌شود خودداری کنید. پزشکان توصیه می‌کنند با کمک پیاده‌روی آهسته به مدت نیم ساعت تا یک ساعت در روز، گردش خون خود را در حالت مناسب نگهدارید تا به فرایند بهبود سر خود کمک کنید.

– یک تا دو ماه از سشوار یا شانه کردن موهای خود خودداری کنید (چه ناحیه اهدا کننده و چه ناحیه کاشته شده). فر کردن، صاف کردن، اتو کردن و هر عمل زیبایی روی موها ممنوع است. پس از یک ماه تنها می‌توانید موهای خود را در یک جهت شانه کنید. همچنین تا دو ماه پس از کاشت مو از رنگ مو یا دکلره استفاده نکنید.

– تا یک ماه بعد از عمل از مصرف دخانیات بپرهیزید. مصرف نیکوتین موجب سیاه شدن جای پیوند روی پوست سر، به خطر افتادن فرایند ترمیم پوست سر و در نهایت کاهش موفقیت عمل پیوند مو یا ایجاد عفونت در پوست سر خواهد شد.

– تا دو هفته پس از کاشت مو، مصرف نوشیدنی‌های الکلی ممنوع است زیرا مصرف الکل با برهم زدن جریان خون در زیر پوست سر باعث کاش اثر داروهای تجویز شده می‌شود.

– بعد از باز شدن پانسمان سر، برای جلوگیری از بروز عفونت، هر چند ساعت یک بار سرم شست و شوی آب و نمک را روی سر خود اسپری کنید. همچنین باید دو مرتبه در روز با یک اسفنج آغشته به شامپوی مخصوص کاشت مو، به آرامی به روی سر خود ضربه بزنید تا کف آن به پوست سر برسد.

– از هفته سوم، یک بار در روز سر خود را به آرامی شست‌وشو دهید و تا یک ماه باید از شامپوی مخصوص تجویز شده استفاده کنید. پس از پایان شست‌وشو از حوله یا سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید و اجازه دهید موهای شما به آهستگی خشک شود.

پس از گذشت ۶ ماه، موهای کاشته شده به صورت متراکم رشد خواهند کرد و پس از ۹ ماه تا یک سال، شما به موهای بلند، پرپشت و نتیجه نهایی عمل کاشت موی خود خواهید رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا