آبان تتر
آشپزی وخانه داری

طرز تهیه کشمش پلو اردبیلی

کشمش پلو، یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که به دلیل طعم شیرین و مغذی خود طرفداران زیادی دارد. این غذا را می‌توان به روش‌های مختلفی تهیه کرد که یکی از آن‌ها روش اردبیلی است.

صبح بخیر _ کشمش پلو، یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که به دلیل طعم شیرین و مغذی خود طرفداران زیادی دارد. این غذا را می‌توان به روش‌های مختلفی تهیه کرد که یکی از آن‌ها روش اردبیلی است.

مواد لازم جهت تهیه کشمش پلو اردبیلی به شرح زیر است:

کشمش ۲۰۰ گرم
برنج ۵ پیمانه
آب ۳ پیمانه
شیر ۴ پیمانه
نمک به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

مراحل تهیه کشمش پلو اردبیلی
بعد از اینکه مواد اولیه را تهیه کردیم به سراغ آماده کردن کشمش پلو اردبیلی می‌رویم. همراه ما باشید تا این غذای خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنیم.

مرحله اول: پاک کردن کشمش‌ها
برای آماده‌سازی کشمش، ابتدا باید چوب‌های آن را جدا کنید. این کار را می‌توانید با دست یا با کمک دستگاه دمگیر کشمش انجام دهید. پس از جدا کردن چوب‌ها، کشمش‌ها را با آب سرد بشویید تا گرد و خاک آن‌ها پاک شود.

مرحله دوم: شستن برنج
در این مرحله، برنج را در قابلمه‌ای مناسب ریخته و با آب سرد بشویید تا هم تمیز شود و هم نشاسته اضافی آن از بین برود.

مرحله سوم: اضافه کردن آب و شیر به برنج
بعد از شستن برنج باید سه پیمانه آب و چهار پیمانه شیر را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن نمک و روغن
پس از اضافه کردن آب و شیر، نمک و روغن را به مقدار دلخواه به قابلمه اضافه کنید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید.

مرحله پنجم: اضافه کردن کشمش
در این مرحله، پس از اینکه مقداری از آب و شیر بخار شد باید کشمش‌ها را به قابلمه اضافه کنید. کشمش‌ها باید روی سطح برنج قرار بگیرند تا همراه با بخار شیر و آب بپزند. توجه داشته باشید که باید حرارت را حداقل کنید تا شیر نسوزد و باعث سوختن برنج نشود.

در نهایت درب قابلمه را بزارید و اجازه دهید تا برنج دم بکشد و کاملا پخته شود. کشمش پلو اردبیلی شما آماده سرو است، نوش جانتان!

فوت و فن کوزه‌گری در تهیه کشمش پلو اردبیلی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه کشمش پلو اردبیلی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

توصیه می‌شود برای تهیه کشمش پلو اردبیلی از کشمشی استفاده کنید که مخصوص پلو است.
کشمش پلو اردبیلی را می‌توان با انواع مواد گوشتی مانند مرغ ریش ریش شده یا گوشت چرخ کرده تهیه کرد. اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که این غذا را ساده و بدون گوشت درست کنند.
شیر، یک ماده غذایی مغذی است که می‌تواند ارزش غذایی این غذا را افزایش دهد. با این حال، باید توجه داشته باشید که شیر به سرعت می‌سوزد. بنابراین، هنگام استفاده از شیر در این غذا باید دقت زیادی داشته باشید و از حرارت بالا استفاده نکنید.

کشمش پلو به دلیل استفاده از مواد اولیه مغذی مانند برنج، کشمش و شیر منبع خوبی از پروتئین، فیبر، آهن و سایر مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامتی بدن است.

منبع
مجله اکالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا