آبان تتر
روانشناسی

شما هم نمی‌توانید شب‌ها بدون پتو بخوابید

صبح بخیر _ اگر شما هم بدون پتو خواب‌تان نمی‌برد، نگران نباشید چون تنها نیستید. اکثر ما و شاید همه ما انسان‌ها نمی‌توانیم شب‌ها بدون پتو بخوابیم. مسلما تنها چیزی که باعث می‌شود خیلی زود و راحت بخوابید پتو است. هرچند به نظر می‌رسد پتو قدرت جادویی دارد اما در واقع دلایل منطقی برای این موضوع وجود دارد.

چرا بدون پتو خوابمان نمی برد؟

دلایل این که چرا نمی توانیم بدون پتو بخوابیم را در این مقاله بخوانید:

پتو دمای بدن را تنظیم می‌کند

ما موجودات خون گرمی هستیم، یعنی بدن ما توانایی تنظیم دمای داخلی بدن را دارد و باعث می‌شود گرم بمانیم. با این حال، هنگامی که به خواب عمیق می‌رویم، تمام کنترل بدن از بین می‌رود. به همین دلیل باید از وسایل و ابزار اطرافمان برای گرم نگهداشتن بدنمان استفاده کنیم. پتو به بدن ما کمک می‌کند تا دمای مورد نیاز خود را تنظیم و حفظ کند.

پتو بخشی ضروری از روتین قبل از خواب است

ما همچنین پیرو “عادت” هستیم و این همان دلیلی است که نشان می‌دهد ما هرگز نمی‌توانیم بدون پتو بخوابیم. حتی اگر بحث حس امنیت نباشد، ما تمام زندگی‌مان را با پتو خوابیده ایم و این یک روال همیشگی در روتین شبانه‌مان است. به همین دلیل هیچ وقت نمی‌توانیم بدون پتو بخوابیم. در واقع وقتی شب‌ها روی بدن‌تان پتو می‌کشید، به بدن‌تان سیگنال می‌دهید که وقت خواب رسیده است.

پتو استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد

سروتونین یا احساس شادی یکی از مواد شیمیایی است که نقش مهمی در شادی و آرامش‌مان دارد. وقتی استرس داریم و مضطرب هستیم، به سختی به خواب می‌رویم. با این حال، وقتی پتو روی خودمان بکشیم، این ماده شیمیایی بیشتر تولید شده و باعث می‌شود از اضطراب‌تان کاسته شود.

پتو باعث می‌شود راحت‌تر بخوابیم

پتوها باعث می‌شود دمای بدن تغییر چندانی نکند و هوای درون اتاق به بدن نرسد. وقتی پتو روی بدنتان قرار بگیرد، پوست‌تان گرم می‌شود و سردی هوا روی بدن تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. به همین دلیل سریع‌تر به خواب رفته و خواب بهتری خواهیم داشت.

با پتو احساس امنیت بیشتری داریم

پتو احساس امنیت ایجاد می‌کند. همانطور که می‌دانید رایج‌ترین ترسی که در دوران کودکی داشتیم ترس از تاریکی بود. آن موقع‌ها وقتی احساس ترس می‌کردیم، سریع سرمان را زیر پتو می‌بردیم. این کار باعث می‌شد با ترس مبارزه کنیم و با احساس امنیت به خواب برویم. به همین دلیل ما هیچ وقت نمی‌توانیم بدون پتو بخوابیم.

بیشتر بخوانید:

چرا هر چه می گذرد زوج های بیشتری بعد از بچه دار شدن تصمیم به جدایی می گیرند

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا