آبان تتر
روانشناسی

روانشناسی خوب صحبت کردن این ۳ سوال رمز موفقیت است

سخنانی که می توانند ما و محیط اطرافمان را تغییر دهند از ارتباط ما با محیط ساکت نهفته در پشت لغات ناشی می شوند. محیطی هرگاه اراده کنیم می توانیم آن را از بیرون راندن لغات باز داریم.

صبح بخیر _ ​استفاده از کلمات و جملات غیر ضروری باعث از بین رفتن انرژی ما می شود و مهم تر از آن نیرو و قدرتی است که لغات برای به وجود آوردن فضایی لذت بخش و یا عذاب آور از ما دریافت می کنند. به گزارش خط سلامت بیشتر درد و رنجی که برای خود و دیگران به وجود می آوریم با دقت کردن در صحبت و استفاده از کلمات مناسب از بین خواهد رفت.

نحوه صحبت کردن

روابط با دیگران، محیط کار و حتی احساسی که درباره خود داریم، همگی را می توان با کمی تفکر درباره نحوه صحبت کردن و استفاده از کلمات به شکل خوشایندی تغییر داد.

همه سخنان ما به ویژه آنهایی که آمیخته به احساساتی قوی هستند، موجی از انرژی درون بدن ما ایجاد می کنند و در نتیجه فضای اطراف ما را که درآن زندگی می کنیم، می سازند. بنابراین هر احساسی که از بودن در محیطی به شما منتقل گردد اعم از انرژی مثبت یا منفی، نتیجه کلمات منفی و مثبتی است که در آن محیط به کار گرفته شده اند.

زبان یوگا

کلمات واقعیات اطراف ما را تغییر می دهند و انرژی حاصل از آن محیط را به بدن ما منتقل می سازند. برای تمرین درست سخن گفتن باید به زبان یوگا صحبت کنیم.

نخستین گام در صحبت به زبان یوگا این است که از آن چه قرار است به زبان بیاوریم آگاه باشیم. مراقب باشید تنها به چیزی که می خواهید بگویید، فکر نکنید، بلکه آهنگ صدای شما نیز اهمیت بسیاری دارد. دومین گام این است که به این نکته توجه کنید:« چه چیزی باعث می شود که من این سخنان را به زبان آورم؟» و اینکه در حرف هایی که می زنم چه تأثیری بر اطرافیان من خواهد داشت؟» پرسیدن این سؤال ها به شما کمک می کند احساسات نهفته را بهتر بشناسید. پیش از آنکه حرفی بزنید همیشه به این ۳ پرسش بیندیشید:

۱)آیا چیزی که می خواهم بگویم درست است؟

۲) آیا سخنانم از روی محبت و مهربانی است؟

۳) آیا لازم است که چنین چیزی را بگویم؟

این ۳ پرسش به شما کمک می کند که بدانید اصلاً حرف «درست» یعنی چه؟

بیشتر بخوانید:

این ۶ عادت شما را از نظر ذهنی و مالی موفق می کند

منبع
خط سلامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا