آبان تتر
ترفندستان

ترفند تمیز کردن لکه چای از لباس

اگر شما هم در محل کار و یا در مهمانی بودید و چای جان ریخت رو لباستون و گلدار شد، با این ترفندا خیلی راحت میتونید از شرشون خلاص شید و تمام.

صبح بخیر  _همیشه لباس بر اثر عرق و آلودگی های عادی نیست که کثیف میشه، بلکه گاهی با یکسری مواد و یا مایعات لکه دار میشه که تمیز کردنش واقعا سخته و عذاب آور. مثلا مثل لکه لاک و یا لکه خودکار و شاید هم لکه رو مبل که خب ریختنشون همانا و پاک نشدنشون هم همانا. اما از دیگر لک هایی که خیلی رو مخ و عجیب هستند لکه چای بر روی لباس می باشد که البته چای جان رو هر جا که ریخته بشن به همین میزان اطرافیان رو آزار میدن، اما خب بر روی لباس دیگه بدتررر.

کلا لکه ها به مانند حشرات موذی هستند، چرا که حشرات رو هر جا که ببینیم باتند زود تند سریع به سراغ لونه و محل پخششون بگردیم و زودتر از بینشون ببریم تا بیشتر نشدن. لکه ها رو هم هرچه زود تر برای پاک کردنشون اقدام کنیم بهتره چرا که با موندگاری و پخش هرچه بیشتر، آزار دهنده تر خواهند شد. پس خوبه که اصلا تمیز کردنشونم رو به تعویق نندازیم و بلافاصله راه حلی برای تمیز کردن بکه مورد نظر پیدا کنیم تا مثل کنه نچسبیده!

اگر شما هم از دردسر لکه چای کلافه هستید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص شما دوست عزیز نوشته شده است.

چجوری لکه چای رو از رو لباس قشنگمون پاک کنیم؟

وقتی چای روی لباسمون میوفته اولین کاری که باید انجام بدیم اینه که لکه روی لباس رسوب نکنه، پس برای رسیدن به هدف زودی باید با یک دستمال و یا حوله که هر دو مکش خوبی دارند، برروی قسمت خیس شده بذارید تا چای ریخته شده جذب بشه و نفوذ عمیق نکنه. در ادامه خیلی مهمه که محل لکه رو چنگ نزنیم و به جاش از روش های مناسب تری که وجود دارن بهره ببریم تا پارچه عزیزمون به روز اولش برگرده.

اگه لباسم سفید بود و چای روش ریخت چیکار کنم؟

قطعا ریختن چای رو لباس سفید دیگه خیلی فاجعست و میتونه دو برابر خودش رو ضایع نشون بده. در چنین حالتی شما بادی محل لکه رو کمی نمدار کنید و بعد روی آن سرکه سفید بمالید و یه نیم ساعتی صبور باشید تا سرکه تاثیرش رو بذاره. بعد از آبکشی لباس، میتونید اون رو در ماشین لباسشویی قرار دهید و با دور معمولی و البته پودر لباسشویی مورد نظر خود لباس رو بشویید و تمام.

اما در صورت لزوم بدونید که جوش شیرین هم میتونه به شما کمک دهنده باشه چرا که این ماده اصلا یکی از تمیز کننده های قوی محسوب میشه که میتونه خیلی جاها مثل سرویس بهداشتی و حمام رو هم برق بندازه. در اینجا باید لباس رو با آب گرم بخیسانید و به اندازه یک قاشق چای خوری جوش شیرین رو با آب حل کنیم تا خمیری بشه و روی لکه بمالید و اجازه بدید چند ساعتی بمونه، بعد با آب و صابون رختشویی لباس رو به خوبی بشویید. خیلی مهمه که این مرحله رو درجا انجام بدید تا از ثابت شدن لکه جلوگیری کنه.

وسط مهمونی لکه چای روی لباس رنگی رو چیکار کنم آخه؟

خب قطعا تو طول روز لباس رنگی بیشتر تن هممون هستش و در اینجا برای پاک کردن لکه چای از روی لباس رنگی میتونیم از چند ترفند استفاده کنیم. مثلا اینکه لباس رو توی یک تشت آب گرم قرار بدید و سپس بعد از خیس شدن کاملش، بلیمو به آن اضافه کنین و یکم اجازه بدین تا آبلیمو به لکه چای کاملا برسه. بعد از کمی صبر، پودر لکه بر رو بر روی اسفنجی بریزید و روی لباس بکشید تا لکه به طور کامل از بین بره. بعد هم آبکشی و تمام.

اما روش دیگه استفاده از مایع ظرفشویی هستش چرا که این مایع به شل شدن ساختار مولکولی لکه کمک میکنه. البته که شاید هم مثلا در مهمانی هستید و استفاده از این مواد گفته شده براتون مقدور نیست، اینجاست که میتونید با استفاده از نمک مشکلتون رو حل کنید. نمک رو بر روی لکه ای که رو لباس رنگی ریخته بپاشید و چند دقیقه ای صبر داشته باشید تا مواد رو به خوبی جذب خودش کنه. در نهایت نیز با دستمال کاغذی نمک رو از رو لباس جمع کنید و بعد از اینکه شرایط برای شستشو مهیا شد لباس رو به خوبی با مایع و آب بشویید.

بیشتر بخوانید:

یک شگرد ساده برای تمام نشدن شمع

منبع
شایانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا