آبان تتر
ترفندستان

ترفند از بین بردن مورچه خانگی

وجود مورچه ها تو خونه قطعا کلافه کننده هستش و از طرفیم استفاده از مواد سمی خطرناکه، در این مطلب یاد می گیریم چجوری راحت از بین ببریمشون.

صبح بخیر _ مورچه ها موجودات خیلی فسقلی هستند که معمولا بی آزار به نظر میان، اما امان از اون روزی که به خونه و یا مزارع حمله ببرند و تعدادشون زیاد بشه اونوقته که نه تنه بی آزار نیستند بلکه کلافه کننده و حتی زیان بار هم خواهند شد. شاید برای شما هم پیش اومده که دارین تو خونه راه میرین یهو چشمتون میوفته به یه خط تیره که تو رفت و آمده و وقتی نزدیک میشین با یه عالمه مورچه روبرو میشین. تازه وقتی دنبالشون میکنی می بینی یه گوشه از دیوار و یا بغل پنجره و در تراس رو هم کندن و سوراخ ریز ایجاد کردن و شاید هم محل گذرشون زیر قرنیز چوبی باشه!

همه این موارد گفته شده دیده شدن و الکی نیست، پس احتمال اینکه بری شما هم اتفاق بیوفته زیاده. خب احتمالا پیش خودتون فکر کردین حتما باید از مواد سمی و کشنده مورچه ها استفاده کنید که ممکنه خطراتی داشته باشه، و یا اینکه جاروشون کنید و فکر کنید دیگه اونجاها پیداشون نمیشه؟

خب واسه هر دو راه حل باید بگیم که چندان موفق نخواهید بود چرا که هر کدوم بُعد منفی خودشون رو دارند و در عوض شما میتونید با چند روش فوق العاده و راحت از شر این مشکل راحت بشید.

از بین بردن مورچه ها با دارچین!

شاید بهش نیاد اما دارچین یکی از موثر ترین راه ها برای خلاص شدن از شر این حشرات کوچولو هستش که در واقع بوی دارچین باعث میشه تا مورچه ها از محل مورد نظر فراری بشن. مطالعه ۲۰۱۴ که در مجله بین‌ المللی انتشارات پژوهشی و علمی چاپ شد، ثابت کرد که اسانس دارچین میتونه نتایج مثبتی در دفع حشرات باشه. یک دوم تا یک چهارم قاشق چای خوری اسانس دارچین رو در یک فنجان آب مخلوط کنید و بعد گلوله ای از پنبه رو درون این محلول آغشته کنید و بذارید تو اون مناطقی که مورچه میاد. هر روز این حرکتو یکبار بزنید تا مورچه ها به طور کامل قطع بشن. دارچین و میخکم میشه نزدیک محل گذاشت.

se

اینجوری با سرکه سفید مورچه ها رو دور کن!

بوی سرکه سفید میتونه امواج خاصی رو به سمت مورچه ها بزنه که خب چون مورچه ها تحمل بوی تند سرکه رو ندارن مسیرشون رو هم گم میکنن. به اندازه مساوی سرکه سفید و آب رو مخلوط کنید و بعد با اسپری به لبه های قرنیز و هر کجا که مورچه هست بپاشید. بعد از یک ساعت با دستمال مورچه ها رو جمع کنید. چند باری این عمل رو انجام دهید، روزی یکبار، تا به طور کل از شر مورچه ها خلاص شوید.

لیموها قاتل مورچه ها هستند؟

واس اینکه آشپزخونتون عاری از مورچه بشه بهتره که از لیمو استفاده کنید چرا که مورچه ها از لیمو میترسن و خاصیت اسیدیش مسیر اونها رو میپوشونه. لیمو رو قاچ کنید و به هرکجا که میدونید لازمه بمالید تا کاملا لیمویی بشه. یا چند قطره اسانس لیمو رو بر روی گلوله ای از پنبه بزنید و در کابینت ها قرار دهید. این اعمال رو چند روزی انجام بدید تا با هوتوتو شدن مورچه ها مواجه شوید.

untitled

دفع مورچه ها با نعنا!

جالبه که نعنا دافع طبیعی مورچه هاست چرا که اونها از بوی آن تنفر دارند و باعث مختل کردن حس بویاییشون میشه و نمیتونن منابع غذایی رو شناسایی کنند. ۱۰ قطره از اسانس نعنا رو داخل یک فنجان آب حل کنید و بعد در قسمت هایی که لازم است بپاشید. چند روزی این حرکت رو انجام بدید و روزی دوبار رو فراموش نکنید. چند تکه نعنا هم در اطراف در و پنجره ها قرار بدید که دیگه همچی تکمیله.

خیار پوست کنده مثل لولو برای مورچه هاست!

یکی از روشهای قدیمی برای از بین بردن مورچه های خونگی خیار پوست کنده هستش. این حشرات به طور طبیعی از خیار بدشون میاد چرا که قدرت مزه کردنشون رو ازشون میگیره. پس خیار رو پوست بکنید و پوستش رو در محل هایی که مورچه ها رفت و آمد دارند بگذارید. این حرکت رو چند روزی انجام بدید و هربار پوست خیار تازه بذارید تا به طور کل دیگه مورچه ای اونجا پیداش نشه.

4574475

از بین بردن مورچه ها با فلفل؟

فلفل قرمز از موثر ترین راه ها برای دفع مورچه ها می باشد. قوی فلفل قرمز، سیگنال‌ های شیمیایی رو که مورچه‌ ها جهت رسیدن به غذا دریافت می‌کنند از بین میبره که خب در این صورت مورچه ها نمیتونن زنده بمونن و در نتیجه میگردن واسه یه مکان جدید واسه زندگیشون. فلفل رو در مناطقی که میدونید بریزید و از اون بهتر ترکیب فلفل و زردچوبه هستش که میتونه مشکل شما رو بهتر حل کنه.

کشتن مورچه با استفاده از صابون مایع

– صابون مایع ها دافع مورچه ها هستند که منجر به خفگی اونها و در نتیجه نابودیشون میشن.

– از این روش میتونید برای از بین بردن سوسک هم بهره ببرید.

 

ants pests sugar water 1080x675 1

بیشتر بخوانید:

ایده مناسب ماه مهر+فیلم

منبع
شایانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا