آبان تتر
سلامت

بستنی برای درمان گلودرد

اگر خودتان یا فرزندتان گلودرد دارید و بلع برای‌تان دشوار شده‌است، حتما به دنبال راه‌هایی برای تسکین درد هستید چرا که گلودرد بسیار آزاردهنده است.

صبح بخیر _ اگر خودتان یا فرزندتان گلودرد دارید و بلع برای‌تان دشوار شده‌است، حتما به دنبال راه‌هایی برای تسکین درد هستید چرا که گلودرد بسیار آزاردهنده است. صرف نظر از علت بروز گلودرد برخی درمان‌های خانگی برای آن وجود دارد. اما آیا بستنی یکی از آنهاست و واقعا بستنی برای درمان گلودرد مفید است؟ با ما در این نوشتار همراه باشید تا بدانید که آیا می‌توانید بستنی را به عنوان یک درمان خانگی برای گلودرد به فرزندتان بدهید یا خیر.

گلودرد چیست؟

گلودرد یکی از علائم شایع بیماری‌های مختلف است که اغلب به دلیل عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی ایجاد می‌شود. این مشکل همچنین می‌تواند ناشی از عوامل محیطی مانند هوای خشک یا محرک‌هایی مانند دود باشد. گلوی ملتهب و تحریک شده، باعث ناراحتی، درد و مشکل بلع می‌شود.

آیا بستنی می‌تواند برای گلودرد مفید باشد؟

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ که در مجله Cureus منتشر شد، بستنی توانست مقداری از درد مرتبط با برداشتن لوزه را کاهش دهد. اگرچه ممکن است بستنی دارو نباشد، اما واقعاً می‌تواند تسکین موقت ایجاد کند.

کدام نوع بستنی برای درمان گلودرد مناسب است؟

با وجود طعم‌ها و انواع زیادی بستنی که در بازار موجود است، انتخاب بستنی مناسب، ممکن است کمی گیج کننده باشد. توصیه می‌شود برای درمان گلودرد با بستنی، انواع خامه ای و نرم تر را انتخاب کنید که کمتر باعث تحریک گلو می‌شوند. وانیل و سایر طعم‌های ملایم توصیه می‌شوند، زیرا طعم‌های قوی و اسیدی مانند مرکبات یا شکلات ممکن است سوزش گلو را تشدید کنند. علاوه بر این، از بستنی‌های حاوی آجیل یا تکه‌های ترد که می‌توانند گلوی حساس را خراش دهند، خودداری کنید.

نکاتی برای درمان گلودرد

بستنی می‌تواند درمان لذت بخشی برای گلودرد باشد، اما درمان قطعی نیست. بنابراین، در کنار مصرف بستنی برای درمان گلودرد جهت مقابله واقعی با علت اصلی، این شش راه موثر را در نظر بگیرید:

مایعات زیادی مانند آب گرم، دمنوش‌های گیاهی یا آب گوشت و مرع آرام بخش به فرزندتان بدهید تا گلویش مرطوب بماند.
یک قاشق چایخوری نمک بردارید و آن را در یک لیوان آب گرم بریزید و از فرزندتان بخواهید چندین بار در روز غرغره کند.
افزودن رطوبت به هوا با یک دستگاه بخور می‌تواند از خشک شدن گلو جلوگیری کند، به خصوص در مکان‌های دارای آب و هوای خشک یا فضاهای گرم.
از فرزندتان بخواهید صحبت کردن، آواز خواندن یا زمزمه کردن را محدود کند. وقتی نوبت به روند بهبودی می‌رسد، استراحت اهمیت زیادی دارد.
از مسکن‌ها برای کاهش علائم استفاده کنید، اما همیشه دوزهای توصیه شده را رعایت کنید.
اگر علائم ادامه یافت یا بدتر شد، با یک پزشک مشورت کنید تا تشخیص دهد که آیا عفونت زمینه ای نیاز به درمان خاصی دارد یا خیر.

کلام پایانی

دیدیدیم که بستنی برای درمان گلودرد واقعا مفید است! با این حال، توجه به عواملی که می‌توانند این بیماری را تشدید کنند هم ضرورت دارد. اطمینان حاصل کنید که کودک شما در معرض دود سیگار قرار نمی‌گیرد زیرا دود می‌تواند گلو را تحریک و روند بهبودی را مختل کند. ممکن است سخت باشد، اما باید از فرزندتان بخواهید کمتر صحبت کند. صحبت کردن بیش از حد، فریاد زدن یا آواز خواندن با گلودرد می‌تواند تارهای صوتی را تحت فشار قرار دهد و بهبودی را طولانی تر کند. شاید بخواهید معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی را امتحان کنید.

در حالی که بستنی ممکن است یک درمان معجزه آسا برای گلودرد نباشد، مطمئناً می‌تواند در میان مریضی کمی آرامش ایجاد کند. همراه با سایر درمان‌ها و انتخاب‌های آگاهانه، می‌توانید خیلی زود کودک‌تان را از شر گلودرد نجات دهید.

 

بیشتر بخوانید:

کدام خوراکی ها باعث ریزش مو می شوند

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا