آبان تتر
دانستنی هاویژه/توضیح دار

با این تست ۲ دقیقه‌ای میدانیدکه چند سال عمر خواهید کرد

صبح بخیر _ دوست دارید بدانید چند سال عمر خواهید کرد؟ در این نوشتار یک تست فوق‌العاده ساده وجود دارد که می‌تواند یک حقیقت تکان‌دهنده را نشان دهد: طول عمر شما. این تست می‌تواند طول عمر شما را بر اساس انتخاب‌های سبک زندگی تان اندازه‌گیری کند. چنانچه می‌دانید سبک زندگی شما می‌تواند تأثیر زیادی بر طول عمرتان داشته باشد. با این حال، عواملی مانند ژنتیک و بیماری را نمی‌توان در این تست در نظر گرفت. اگرچه ممکن است این آزمایش پیش بینی طول عمر شما را به طور واقعی و دقیق ارائه ندهد، اما می‌تواند به شما امید به زندگی دهد.

اطلاعات بیشتر در مورد تست تخمین طول عمر

tile press personality satisfaction adult lifespan tcm7 315466

دکتر ناتالی آزار که در برنامه Today در ایالات متحده حضور داشت، توضیح داد که چطور “آزمایش نشستن تا ایستادن” که به عنوان تست SRT نیز شناخته می‌شود، می‌تواند احتمال مرگ یک فرد بین ۵۱ تا ۸۰ ساله را پیش بینی کند. این تست سلامت قلب، تعادل، چابکی، قدرت و انعطاف پذیری قلب و پا را در نظر می‌گیرد. همه این عوامل می‌توانند به تخمین طول عمر شما کمک کنند.

نحوه انجام تست

برای انجام این آزمایش به هیچ وسیله ای نیاز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از حالت ایستاده به حالت چهارزانو بنشینید و سپس به حالت ایستاده برگردید. قانون تست این است که فقط از پاها و مغز خود برای بلند شدن و نشستن استفاده کنید. شما آزمون را با ۱۰ امتیاز شروع می‌کنید. حالا اگر از هر یک از موارد زیر برای حمایت استفاده می‌کنید، یک امتیاز کم کنید: دست، زانو، ساعد، یک دست روی زانو یا ران، و کنار ساق پا.

130911 two chairyoga920.jpg.crop .article920 large 768x548

تحقیق در مورد اثربخشی تست SRT

به دست آوردن امتیاز کم شما را در معرض خطر مرگ زود هنگام قرار می‌دهد. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ که شامل ۲۰۰۲ شرکت کننده (۶۸ درصد مرد) بود، شرکت کنندگان تست SRT را انجام دادند و در سال های آینده توسط محققان پیگیری شدند.

توصیف امتیاز شما

طبق یافته‌ها، احتمال مرگ افرادی که کمترین امتیاز را کسب کردند (از صفر تا سه)، تا شش برابر بیشتر از افرادی بود که بالاترین امتیاز را داشتند (هشت تا ۱۰). به گزارش Express UK، تقریباً نیمی (۴۰ درصد) از افرادی که در این محدوده قرار داشتند طی ۱۱ سال پس از مطالعه جان خود را از دست دادند.

ممکن است این تست کاملا دقیق نباشد

دکتر گرگ هارتلی، دانشیار دانشگاه میامی، در مجله Atlanta Journal-Constitution هشدار داد که این تست کاملاً دقیق نیست. او گفت: “ضعف، قدرت، توده عضلانی، عملکرد فیزیکی – این موارد همه با مرگ و میر مرتبط هستند.”

 

بیشتر بخوانید:

هرچند وقت یکبار موهای کودکمان را بشوییم

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا