آبان تتر
ترفندستانویژه/توضیح دار

باکلاس‌ترین ترفندها برای چیدمان آینه

شاید انسان پیش از مواجه شدن با چهره خود، با چهره دیگران روبه‌رو شده بود، اما جذاب‌ترین لحظه برای او، دیدن تصویر خودش در آبی زلال بود.

صبح بخیر _ شاید انسان پیش از مواجه شدن با چهره خود، با چهره دیگران روبه‌رو شده بود، اما جذاب‌ترین لحظه برای او، دیدن تصویر خودش در آبی زلال بود. بالاخره انسان‌ها توانستند برای خود آینه را کشف کنند. دقیقا همین لحظه بود که زیبایی، معنایی دوچندان پیدا کرد. آینه می‌توانست جنگل پشت سر انسان‌ها را رو به روی او مجسم کند، آینه می‌توانست به فضا عمق دهد. این آینه بود که توانست به دانشمندان کمک کند تا آن‌ها قدرت نور را چند برابر کنند. می‌بینید؟ آینه همچون یک جادوگر می‌تواند دکوراسیون داخلی منزل ما را نیز دلفریب کند، راهنماتو این‌جا است تا محل درست قرار دادن آینه را به شما نشان دهد تا بتوانید قدرت جادوی آینه را چند برابر کنید.

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل، روبه‌روی پنجره

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل غوغا می‌کند. چشمانتان را ببندید و فرض کنید که پنجره خانه شما رو به یک پارک بزرگ، فضای شهری یا هرچیز دیگری باز می‌شود. روزهنگام ما مقدار زیادی نور طبیعی از این پنجره دریافت می‌کنیم. هر از چندگاهی، لیوان به دست، روبه‌روی این پنجره می‌ایستیم و جهان را نظاره می‌کنیم. حال روبه‌روی این پنجره، آینه‌ای قرار دهید.

.

چه اتفاقی می‌افتد؟ دوبرابر نور، دوبرابر درخت و…. استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل، آن هم درست روبه‌روی پنجره، به شما این امکان را می‌دهد که فضای داخلی خانه را به صورتی دوبرابر با بیرون از خانه آشتی دهید و نور و روشنایی را چند برابر در آغوش بگیرید. به همین خاطر است که با استفاده از این ترفند، خانه‌ای باکلاس‌تر خواهید داشت.

بازی با سبک آینه و قاب آن در دکوراسیون داخلی منزل

ما تنها یک نوع آینه نداریم. برخی از آینه‌ها که پوششی چند لایه دارند می‌توانند نور را چند برابر بازتاب دهند. برخی دیگر از آینه‌ها نقره‌کاری شده هستند و خودشان می‌توانند حکم یک اثر هنری را داشته باشند. اگر در نظر دارید که برای دیوار خانه‌تان یک تابلو تهیه کنید، بهتر است به آینه‌ها نیز توجه داشته باشید. شما با قرار دادن یک آینه در محلی درست می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را شبیه به یک گالری هنری کنید.

به دلیل اهمیت و کارایی آینه در دکوراسیون داخلی منزل، بهتر است به قاب آینه نیز توجه داشته باشیم و گزینه‌ای را انتخاب کنیم که علاوه‌بر برخورداری از استحکام لازم برای نگهداری از آینه، زیبایی خاصی داشته باشد. حال فرض کنید برای آینه، قابی شیشه‌ای یا آینه‌ای تهیه کنید! زیبا نیست؟ قاب‌های برنزی، مسی و غیره نیز متناسب با فضای داخلی منازل بسیاری از ما ایرانی‌ها است که جلوه‌ای بسیار شیک و باکلاس دارد. به‌عنوان مثال استفاده از قاب آینه مسی برای سبک معماری روستیک و قاب آینه برنزی برای سبک معماری کلاسیک، صنعتی، ترنزیشال و غیره مناسب است.

استفاده از لوازم آینه‌کاری شده در دکوراسیون داخلی منزل

وقتی که از نصب آینه در دکوراسیون داخلی منزل صحبت می‌کنیم، بدون شک ذهنمان به سراغ آینه‌های مجزا با قاب‌های متفاوت می‌رود که بر روی دیوار نصب می‌شوند، روی کنسول قرار می‌گیرند یا قدی هستند. اما، ما با استفاده از لوازمی مثل بوفه، میز، یا حتی لوسترهای آینه‌کاری شده نیز می‌توانیم نور و فضای بیشتر را به منازلمان هدیه دهیم.

لازم نیست در استفاده از لوازم آینه‌کاری شده زیاده‌روی کنیم. گاهی استفاده از یک شکلات‌خوری آینه‌کاری شده نیز می‌تواند باعث شود که منزل ما فضایی باکلاس‌تر داشته باشد. بنابراین، یک الی دو عنصر آینه‌کاری شده خاص پیدا کنید و محل مناسبی برای قرار دادن آن بیابید. نتیجه شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

با آینه در دکوراسیون داخلی منزلتان قلمرویی سلطنتی بسازید

وقتی که خودمان را درون آینه می‌بینیم، درواقع، با اثری هنری روبه‌رو می‌شویم که ساخته دست خداوند است. بنابراین، باید با این وسیله‌ای که بازتاب‌دهنده اثری هنری است، همچون یک اثر هنری رفتار شود؛ این یعنی، وقتی برای خرید آینه می‌روید، فقط یک آینه با یک قاب ساده نخرید. فرض کنید که اطراف آینه‌ها با مروارید، جواهرات، صدف و غیره تزئین شده باشد.

این سبک از آینه‌ها می‌توانند مناسب برای سبک‌های کلاسیک و در تزئیناتی ساده‌تر (مثل صدف و مروارید) مناسب برای سبک مدرن نیز باشند. جالب این است که استفاده از نقره‌کاری و جواهرکاری اطراف آینه، به انتشار نور به صورت چندبرابر کمک می‌کند. در این صورت شما با استفاده از آینه توانسته‌اید فضایی اشرافی در خانه‌تان بسازید. برای این منظور تنها کافی است افراط نکنید و آینه‌ای خاص را برگزینید یا آن را خودتان به صورت شخصی‌سازی شده بسازید. راه حل دیگر نیز اجرای طراحی‌هایی خاص (مثل طرح‌های کوبیسمی) بر روی آینه است. این طرح‌ها نیز می‌توانند جلوه‌ای بسیار شیک و مدرن داشته باشند. در برخی موارد نیز می‌توان از آینه‌های رنگی استفاده کرد، که نتیجه منحصربه‌فرد خواهد شد و با سلیقه ایرانی‌ها کاملا همخوان خواهد بود.

از آینه در دکوراسیون داخلی منزل به جای پنجره استفاده کنید

یادتان هست که ابتدای مقاله درباره قدرت جادویی آینه‌ای که روبه‌روی پنجره قرار گرفته شده است صحبت کردیم؟ حال می‌توانیم از آینه به‌جای پنجره نیز استفاده کنیم. برای این منظور لازم است که قاب آینه‌ را قابی شبیه به چهارچوب پنجره در نظر بگیریم. حتی می‌توانیم برای آن پرده‌هایی زیبا نصب کنیم و آن را همچون یک پنجره بیاراییم.

نکته مهم این است که روبه‌روی چنین پنجره‌نمایی در دکوراسیون داخلی منزل، از عناصری استفاده کنیم که زیبا هستند، طبیعت را القا می‌کنند یا نور را چند برابر می‌کنند. به‌عنوان مثال استفاده از یک آباژور روبه‌روی آینه می‌تواند به دوچندان شدن نور کمک کند، یا قرار دادن آینه‌ای دیگر روبه‌روی این آینه پنجره‌نما، بعدی خاص و منحصربه فرد به طراحی داخلی منزل ما خواهد داد. بعلاوه، استفاده از انواع گلدان‌های قدبلند یا استند‌های گلدان و درختچه‌های طبیعی نیز در چنین فضایی معرکه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

با این ترفند فلش های خراب و سوخته رو درست کنید (فیلم)

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا