آبان تتر
سلامت

این نوشیدنی خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد

مطالعات نشان داده است که نوشیدن شیر به صورت روزانه احتمال مرگ ناشی از سرطان پروستات را بالا می‌برد.

صبح بخیر _ هرچند شیر مملو از ویتامین‌، پروتئین و مواد معدنی ضروری است که برای سلامت استخوان‌ها مفید است، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که نوشیدن شیر، ریسک ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. طبق مطالعات، مردانی که مقادیر زیادی شیر مصرف می‌کنند (در مقایسه با سایر مردانی که شیر کمتری می‌نوشند)، به میزان قابل‌توجهی در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. جالب توجه است که طی این تحقیقات، هیچ ارتباطی بین خطر سرطان پروستات و مصرف پنیر و ماست مشاهده نشده و فقط تأکید بر شیر است.

ممکن است این رابطه ناشی از هورمون‌های جنسی موجود در شیر باشد. بیشتر گاوهای شیری، شیرده باردار هستند و سرطان پروستات نیز سرطانی است که به هورمون واکنش نشان می‌دهد. علاوه بر این، تحقیقات قبلی نشان داده که مصرف لبنیات و سایر پروتئین‌های حیوانی با سطوح بالاتر یک هورمون خاص در خون (IGF-۱) مرتبط است و باورها بر این است که IGF-۱ در رشد برخی سلول‌های سرطانی از جمله سرطان پروستات مؤثر است.

مطالعات نشان داده است که نوشیدن شیر به صورت روزانه احتمال مرگ ناشی از سرطان پروستات را بالا می‌برد. شیرهای بدون چربی و کم‌چرب نیز می‌توانند در بروز این بیماری نقش داشته باشند.

افرادی که سابقه خانوادگی سرطان پروستات دارند، به منظور پیشگیری از ابتلا به این سرطان، بهتر است نوشیدن شیر را محدود کنند و یا از مصرف آن بپرهیزند.

 

بیشتر بخوانید:

 

برای کاهش وزن در خواب، این نوشیدنی‌ها را امتحان کنید

منبع
خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا