دانستنی هاویژه ها

اگر دستگاه عابر بانک کارتمان را خورد و بانک تعطیل بود چیکار کنیم

این روزها بسیاری از افراد به جای حمل پول نقد، کارت عابر بانک های مختلفی را با خود به همراه دارند که ممکن است این کارت عابر بانک های کوچک و کم حجم بنابر دلایلی توسط عابر بانک یا دستگاه خود پرداز ATM ضبط شوند.

صبح بخیر _ این روزها بسیاری از افراد به جای حمل پول نقد، کارت عابر بانک های مختلفی را با خود به همراه دارند که ممکن است این کارت عابر بانک های کوچک و کم حجم بنابر دلایلی توسط عابر بانک یا دستگاه خود پرداز ATM ضبط شوند.

در این مطلب از سایت به شما آموزش می دهیم که اگر زمانی عابر بانک، کارت عابر بانک شما را ضبط کرد چگونه آنرا پس بگیرید.

جا ماندن کارت در عابر بانک

هنگامی که عابر بانک کارت شما را پس می دهد، حدود ۳۰ ثانیه برای برداشتن آن فرصت دارید. اگر فراموش کنید، دستگاه کارت شما را ضبط می کند. جا ماندن کارت در عابربانک بدلیل فراموشی در برداشت آن بوده و یا به دلایل زیر کارت عابربانک توسط دستگاه ضبط می شود:

سه بار وارد کردن رمز اشتباه
منقضی شدن تاریخ اعتبار کارت
اعلام مفقودی کارت توسط صاحب آن
هنگ کردن یا ریست شدن خودپرداز هنگام استفاده
جاماندن کارت در عابربانک های بانکی و شخصی
اگر به هر دلیلی، کارت شما توسط دستگاه ضبط شد، در هر صورت اقدام شما مراجعه به شعبه در ساعات اداری به همراه کارت شناسایی می باشد.

البته اگر خودپرداز خارج از شعبه باشد، باید پیگیر کاربر دستگاه باشید. معمولاً خودپردازهای شخصی که در مغازه ها نصب هستند، کاربر دستگاه در همان محل حضور دارد اما در مورد خودپردازهایی که در محل های عمومی مثل مترو، فروشگاههای زنجیره ای، فرودگاه و … نصب هستند، باید پیگیر کاربر مربوطه باشید. معمولاً شماره تماس شخص پاسخگو را می توانید از اطراف دستگاه پیدا کنید و با تماس با ایشان، پیگیر کارت عابربانک خود باشید.

متأسفانه شبکه های مجازی پر شده از ترفند ها و راهنماهای دریافت کارت از عابربانک پس از ضبط کارت. دقت کنید که وقتی دستگاه عابربانک کارت شما را ضبط می کند، کارت شما از پشت کارتخوان، به یک محفظه انداخته می شود و دیگر به هیچ عنوان کارت شما بصورت خودکار به شما پس داده نمی شود و حتماً باید به مسوول دستگاه مراجعه نمایید.

کارتخوان، کارتها را در محفظه ای می اندازد. فقط مسئول دستگاه می تواند کارت شما را از این محفظه خارج کند. دستگاه عابربانک به هیچ عنوان قادر به برگرداندن و پس دادن آن به شما نیست. پس فشردن کلید صفر و انصراف، یا هر کلید دیگری، فقط تلف کردن وقت شماست.

 

بیشتر بخوانید:

این شهر پایتخت جهانی نوروز است

منبع
خودپرداز ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا