آبان تتر
ترفندستانویژه/توضیح دار

اصول عکاسی با موبایل۱۰ نکته که عکس‌های حرفه‌ای بگیرید

صبح بخیر _ آیا می‌خواهید با موبایل‌تان عکس‌های بهتری بگیرید؟ در اینجا اصول عکاسی با موبایل را برای تان گرد آورده‌ایم تا مانند یک حرفه‌ای عکاسی کنید. این روزها همه به واسطه گوشی موبایل‌شان یک دوربین حرفه‌ای در دست دارند. دوربین گوشی‌های هوشمند ممکن است کیفیت و وضوح فوق‌العاده دوربین‌های DSLR عکاسی را نداشته باشند، اما روز به روز بهتر و بهتر می‌شوند.

۱۰ اصل عکاسی حرفه‌ای با موبایل

موارد زیر را به دقت دنبال کنید و از نتیجه عکس‌های‌تان شگفت زده شوید! بعد از مدتی خواهید دید که لحظات خوش زندگی‌تان را به گونه‌ای کاملا حرفه‌ای ثبت کرده‌اید:

چندین عکس / شات بگیرید

یکی از بهترین نکات در مورد عکاسی با گوشی هوشمند این است که شما می‌توانید هر تعداد عکس که می‌خواهید بگیرید. هنگام استفاده از تلفن هوشمندتان برای عکاسی، عکس‌های پشت سر هم بگیرید. این کار به شما امکان می‌دهد در حین حرکت سوژه چندین عکس بگیرید. پس از گرفتن مجموعه‌ای از عکس‌های پشت سر هم، می‌توانید بهترین عکس‌ها را انتخاب کنید.

یاد بگیرید که دوربین شما چه کاری می‌تواند انجام دهد

camera phone photography 1 1024x683

زمان بگذارید و به قابلیت‌های دوربین موبایل‌تان پی ببرید. حالت خودکار را تجزیه و تحلیل کنید و به نحوه فوکوس و قرار گرفتن در معرض نور نگاه کنید، این کار معمولاً با لمس صفحه نمایش در جایی که می‌خواهید نقطه فوکوس باشد انجام می‌شود، اما خوب است وقت بگذارید و بررسی کنید.

آیا دوربین گوشی تنظیمات دستی دارد؟ اگر چنین است، آنها را بشناسید. برخی از دوربین‌ها این امکان را به شما می‌دهند که از تنظیمات دستی بیشتری مانند تعادل رنگ سفید و سرعت شاتر بهره بگیرید. اینها می‌توانند در زمان استفاده به شما کمک کنند تا عکس‌های بهتری بگیرید.

در فضای باز بمانید و تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید

تعداد بسیار کمی از گوشی‌های هوشمند هستند که به دلیل داشتن سنسورهای کوچک می‌توانند عکس‌های عالی در فضای داخلی بگیرند. به این ترتیب، برای گرفتن نتایج بهتر، توصیه می‌شود در فضای باز و در شرایط نوری مناسب عکس بگیرید. نور نه تنها روشنایی و تاریکی، بلکه حس و حال، لحن و فضای عکس را نیز تعیین می‌کند. بنابراین سعی کنید هنگام عکاسی با گوشی هوشمند از نور طبیعی استفاده کنید.

از زوم دیجیتال استفاده نکنید

زوم دیجیتال تقریباً همیشه نتایج ضعیفی در پی دارد زیرا وضوح تصویر را کاهش می‌دهد. اجتناب از آن یکی از نکات اساسی عکاسی با موبایل است. با این حال، زوم‌های اپتیکال خوب هستند زیرا بر کیفیت عکس تأثیر نمی‌گذارند و در گوشی‌های هوشمند رایج‌تر هستند. اگر فقط زوم دیجیتال دارید، به جای استفاده از آن، برای حفظ کیفیت تصویر، فقط به سوژه نزدیک‌تر شوید.

از HDR استفاده کنید

حالت HDR مخفف عبارت High Dynamic Range (گستره پویایی بالا) است و به طور فزاینده‌ای در بسیاری از گوشی‌های هوشمند رایج شده است. این قابلیت جزئیات را از نواحی تاریک و روشن اضافه می‌کند تا نوردهی متعادل‌تری ارائه دهد. به عبارت دیگر، از روشنایی بیش از حد آسمان یا تاریکی بیش از حد زمین جلوگیری می‌کند و واقعاً برای عکاسی منظره مناسب است. اگر بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین قسمت‌های صحنه مورد نظرتان تفاوت زیادی وجود دارد، استفاده از عملکرد HDR دوربین گوشی گزینه خوبی است.

از ابزار ویرایش استفاده کنید

060bq0fefyhhs172xrjcch4 1.fit lim.size 1200x630.v1644336069 1024x576

شما به آسانی به ابزارهای ویرایش دسترسی دارید، چه در ویرایشگرهای تلفن‌های هوشمندتان، چه با استفاده از برنامه‌های پیشرفته‌تر مخصوص موبایل مانند Adobe Lightroom یا Photoshop. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید عکس‌های خود را در چند ثانیه برش داده و آماده کنید.

قانون یک سوم را اعمال کنید

در قانون یک سوم، یک تصویر به ۹ بخش مساوی تقسیم می‌شود و به این ترتیب یک شبکه ۳*۳ تشکیل می‌یابد. باید هدف‌تان این باشد که جالب‌ترین قسمت‌های تصویر در گوشه‌های این بخش‌ها، جایی که خطوط شبکه‌ای خیالی به هم می‌رسند، قرار بگیرند.

استفاده از قانون یک سوم حس طبیعی‌تری به تصویر می‌دهد و به چشم اجازه می‌دهد به راحتی در اطراف تصویر حرکت کند. در مقابل، قرار دادن سوژه مورد نظر به صورت متقارن در کادر، احساس تمیزی و آزمایشگاهی بودن می‌دهد (که البته می‌تواند ظاهر خوبی نیز داشته باشد).

اگر تاریک است، گوشی را روی یک سطح صاف قرار دهید

در شرایط تاریک ممکن است لرزش دوربین رخ بدهد،‌ اتفاقی که به تار شدن عکس منجر می‌شود. دوربین ISO را نیز بالا می‌برد که به ایجاد نویز در تصاویر منجر می‌شود. برای کاهش این احتمال، کافی است گوشی را روی یک سطح صاف مانند دیوار، میز، طاقچه تکیه دهید. اگر می‌خواهید در یک کنسرت، سالن موسیقی، کافه یا هر جایی که شرایط تاریک دارد، عکس بگیرید، این توصیه خیلی به کارتان می‌آید.

برنامه‌های بهتر را دانلود کنید

برنامه‌های استاندارد اکثر گوشی‌های هوشمند بسیار خوب عمل می‌کنند، اما برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. برنامه‌های ویرایش ویژگی‌ها، تنظیمات و فیلترهای بیشتری را ارائه می‌کنند تا عکس‌های شما را به سطح بهتری برسانند. برخی از برنامه های ویرایش خوب برای گوشی‌ها عبارتند از:

gettyimages 529231383 crop 5a29aff9eb4d52003646ed43 1024x512

۱. برنامه VSCO Cam برای آیفون و اندروید

۲. برنامه Snapseed برای آیفون، آیپاد و آندروید

۳. اینستاگرام برای آیفون، اندروید و ویندوز فون

۴. برنامه Flickr برای آیفون، آندروید و ویندوز فون

۵. برنامه Lightroom برای آیفون، آندروید و ویندوز فون

آیا به تلفن بهتری نیاز دارید؟

واضح به نظر می‌رسد، اما گاهی اوقات بهترین راه برای گرفتن عکس‌های بهتر این است که به سادگی گوشی بهتری تهیه کنید. شما می‌توانید تمام نکات عکاسی را که دوست دارید بخوانید، اما واقعیت این است که کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند بسیار متفاوت است، بنابراین اطمینان حاصل کنید گوشی دارید که بتواند عکس‌های مورد نظرتان را بگیرد.

بیشتر بخوانید:

ترفندهایی بسیار ساده برای خارج کردن کلید شکسته از داخل قفل+ فیلم

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا