آبان تتر
ترفندستان

۸ روش تشخیص طالبی رسیده، شیرین و آبدار

طالبی رسیده و آبدار، به خاطر طعم شیرین و خوشمزه‌اش طرفداران زیادی در فصل تابستان دارد.

صبح بخیر _ طالبی رسیده و آبدار، به خاطر طعم شیرین و خوشمزه‌اش طرفداران زیادی در فصل تابستان دارد. اما انتخاب یک طالبی رسیده و شیرین از میان انبوه طالبی‌های موجود در بازار کار آسانی نیست و گاهی اوقات افراد را به دردسر می‌اندازد.

اگر طالبی کال باشد نه تنها طعم شیرینی ندارد بلکه به مرور زمان نرم شده و می‌پوسد. به همین دلیل، هنگام خرید طالبی باید به نکاتی توجه کرد تا بتوان یک طالبی رسیده را انتخاب کرد. در ادامه، چند روش ساده برای تشخیص طالبی رسیده و آبدار را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- به رنگ پوست طالبی توجه کنید

یکی از مهم‌ترین نکات برای تشخیص طالبی رسیده و آبدار، توجه به رنگ پوست آن است. طالبی رسیده طیف رنگی متنوعی دارد و از زرد کرمی تا بژ و طلایی متغیر است. اگر طالبی‌هایی را دیدید که رنگ پوستشان زرد مایل به سبز است، بدانید که این طالبی‌ها نرسیده هستند و احتمالا طعم شیرینی هم ندارند.

۲- قسمت انتهایی طالبی را لمس کنید

انگشت خود را به آرامی روی قسمت انتهایی طالبی فشار دهید. اگر طالبی رسیده و آبدار باشد، این قسمت باید کمی به داخل متمایل شود. در غیر این صورت، طالبی کال است.

قسمت انتهایی طالبی را لمس کنید برای انتخاب طالبی شیرین و رسیده

۳- به خطوط روی طالبی توجه کنید

طالبی‌های رسیده و آبدار خطوطی واضح و مشخص و به رنگ سبز روشن دارند.

۴- ظاهر پوست طالبی را بررسی کنید

برخلاف تصور رایج، طالبی‌های رسیده پوستی صاف و یکدست ندارند و پوست آن‌ها زبر است.

۵- طالبی رسیده و آبدار ساقه ندارد

یکی از نشانه‌های بارز یک طالبی رسیده، جدا شدن طبیعی آن از ساقه خود است. اگر طالبی ساقه داشته باشد، نشان‌دهنده این است که زودتر از موعد برداشت شده و نرسیده است.
نکته: برای تشخیص اینکه طالبی به طور طبیعی از ساقه جدا شده یا به طور دستی چیده شده است، به انتهای آن توجه کنید. طالبی که به طور طبیعی از ساقه جدا شده باشد، در انتهای خود کمی حالت فرورفتگی دارد.

۶- طالبی را بو کنید

در قسمت پایین طالبی، یک دایره یا فرورفتگی کوچک وجود دارد. این قسمت را عمیق بو بکشید. اگر بوی شیرینی حس کردید یعنی طالبی به طور کامل رسیده و طعم شیرینی دارد.

۷- طالبی را وزن کنید

طالبی‌های رسیده و آبدار به طور قابل توجهی سنگین‌تر از طالبی‌های نارس هستند.

۸- با کف دست به طالبی ضربه بزنید

با کف دست به آرامی به قسمت‌های مختلف طالبی ضربه بزنید. طالبی رسیده صدایی بم و ضعیف از خود تولید می‌کند.

در این بخش از مجله دانستنی اکالا بلاگ نحوه تشخیص طالبی رسیده و آبدار را عنوان کردیم. همانطور که مطالعه کردید انتخاب یک طالبی رسیده و آبدار اصلا سخت نیست و فقط نیازمند کمی دقت است. مطمئن باشید با به کارگیری روش‌های گفته شده می‌توانید یک طالبی شیرین و آبدار بخرید.

بیشتر بخوانید:

چند ترفند برای از بین بردن لکه‌ها از روی لباس

منبع
مجله ا کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا