آبان تتر
آشپزی وخانه داری

چگونه “کیک بدون وانیل” تهیه کنیم؟بهترین جایگزین های وانیل

چگونه کیک ساده بدون وانیل تهیه کنیم؟

استفاده از وانیل در تهیه کیک باعث خوش عطر شدن کیک می شود و بوی زهم تخم مرغ را می گیرد و اگر دنبال جایگزین وانیل در کیک پختن هستید حتما باید به دنبال مواد و ادویه هایی بروید که عطر خوبی داشته باشند با ما همراه باشید تا ۵ مورد از این مواد را به شما معرفی کنیم.

کیک بدون وانیل

بهترین جایگزین وانیل در تهیه کیک:

پودر کاکائو

نحوه استفاده: پودر کاکائو می تواند عطر و بوی خاصی به کیک شما بدهد و برای استفاده از آن شما می توانید مقداری از آرد کم کنید و ۲ الی ۳ قاشق پودر کاکائو اضافه کنید البته اگر تمایل به درست کردن کیک کاکائویی دارید از این روش استفاده کنید.

 هل سابیده

نحوه استفاده :شما می توانید به جای وانیل از یک قاشق هل ساییده شده استفاده کنید و آن را به هنگام هم زدن تخم مرغ اضافه کنید تا بوی زهم تخم مرغ را بگیرد.

مرغ اضافه کنید تا بوی زهم تخم مرغ را بگیرد.


دارچین

نحوه استفاده: دارچین را به مانند هل در زمان همزدن تخم مرغ به اندازه یک قاشق اضافه میکنیم.

پوست پرتقال رنده شده

نحوه استفاده: پوست پرتقال یکی از بهترین جایگزین های وانیل می باشد چون عطر بی نظیری به کیک می دهد و برای استفاده شما باید پوست نارنجی پرتقال را رنده کنید و موقع هم زدن تخم مرغ به اندازه یک قاشق اضافه کنید تا هم بوی زهم تخم مرغ را بگیرد و هم مزه پرتقالی به کیک بدهد.

گلاب

نحوه استفاده: می توانید از مقدار مایعات دیگر کیک کم کنید و مقداری گلاب اضافه کنید تا عطر و بوی خاصی به کیک شما بدهد.مثلا وقتی می خواهید یک لیوان شیر به کیک اضافه کنید مقداری از شیر را کنار بگذارید(حدود ۱/۴) و سپس به اندازه همان گلاب اضافه کنید.

منبع
نمناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا