آبان تتر
دانستنی ها

چطوری عمر PS5 خودمون رو بیشتر کنیم

صبح بخیر _ کنسول PS5 بعد از ماه‌ها انتظار بالاخره در نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شد و تونست خیلی سریع موفقیت زیادی رو کسب کنه. این کنسول یک گام عظیم به جلو از PS4ئه و پیشرفتی در فناوری بازی‌سازی محسوب میشه. به طور قابل پیش‌بینی هم، یک دستگاه فوق‌العاده مثل PS5 نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای داره تا بتونین به حداکثر توانمندی موجود در این کنسول دست پیدا کنید.

اگر شماهم قصد دارین که یک PS5 بخرید یا الان یکی دارید، مهمه که بدونین چطوری از کنسول PS5 خودتون مراقبت کنین. پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم به چندمورد ساده میتونن خیلی راحت به مراقبت کنسولتون کمک کنن بپردازیم.

۱. کنسول خودتون رو روی میز تلویزیون قرار بدین:

9109a698 f845 4d94 90a9 1cb0ade7dbae

شاید دوست داشته باشین که کنسول خودتون رو داخل قفسه تلویزیون قرار بدین تا ازش در برابر گرد و غبار یا حتی بچه‌ها محافظت کنین. با این حال، اگر کنسول رو در حالتی که داخل میز تلویزیون روشن کنین، شاید به خاطر عدم گردش مناسب هوا شروع به داغ شدن بکنه. نگه داشتن کنسول خود روی میز تلویزیون اجازه ورود و خروج هوا رو بهش میده که از داغ شدنش جلوگیری میکنه. همچنین، نگه داشتن کنسول خود روی یک میز تلویزیون میتونه از اتفاقات زیادی که میتونه برای کنسولتون بیوفته جلوگیری کنه.

۲. کنسول خودتون رو تمیز نگه دارین:

6052f06c 1420 49da 9b43 c0c8e8e95aa2

PS5 با یک فن مجهز به قابلیت جذب گرد و غبار و محافظت از سخت‌افزار ارائه می‌شه. با این حال، اگر فن به اندازه کافی گرد و غبار به خودش بگیره، ممکنه کاراییش پایین بیاد و نتونه سخت‌افزار رو به خوبی خنک نگه داره. بنابراین توصیه میکنیم که عادت کنید کنسول خود رو حداقل هر ۱۵ روز یکبار تمیز کنین.

۳. مراقب دیسک‌های بازی خودتون باشین:

54cd5fb8 4f4e 403a 903d 04e59899d9ed

وضعیت دیسک‌های بازی شما تعیین کننده مدت زمانیه که کنسول شما میتونه عمر مفیدی داشته باشه. وقتایی هستش که با عجله دیسک‌های بازی رو عوض می‌کنین و احتمالاً وضعیت این دیسک‌ها رو یادتون میره. در این وقت‌ها، دیسک‌های شما در معرض لکه‌ها، گرد و غبار قرار میگیرن که ممکنه اونا رو آسیب پذیر کنن. لیزر دیسک در کنسول‌ها خیلی حساس هستن و خوندن یک دیسک کثیف یا ناسالم می‌تونه بهشون آسیب بزنه. به همین دلیل مراقبت از دیسک‌های بازیتون یک راه خوب برای نگهداری از کنسول PS5 خودتونه. همیشه دیسک‌های بازیتون رو در جعبه‌های خودشون قرار بدین سعی کنین به سطحشون دست نزنین در این صورت میتونین دیسک‌ها را از لبه‌ها نگه دارین.

۴. صرفه‌جویی در باتری دسته‌بازی:

6036034d b768 436e a8aa 012af2138fda

وقتایی که نمی‌خواید بازی کنین باید یادتون باشه که دسته PS5 شما همچنان روشن میمونه. این ویژگی به طور خودکاره و باید به صورت دستی تنظیم بشه. واقعاً خیلی رو اعصابه که وقتی دوست دارین بازی کنین، دستتون با مشکل روبرو بشه. این به این دلیله که انتظار برای شارژ شدنش هم میتونه خسته‌کننده باشه. بنابراین، برای صرفه‌جویی در مصرف باتری دسته بازی خودتون، به بخش تنظیمات برید، سپس به بخش System برید و گزینه Power saving رو انتخاب کنید. سپس زمانی که دوست دارین دستتون روشن بمونه رو انتخاب کنین. برای صرفه‌جویی در مصرف بیشتر، گزینه کمترین زمان که ۱۰ دقیقه‌ هستش رو انتخاب کنین. به این معنی که اگر در مدت ۱۰ دقیقه استفاده‌ای از دسته نشه، خودش رو خاموش میکنه.

۵. استفاده از Rest Mode:

f94b093e 89ad 46c0 939c 7413e8e22fdc

برای وقتی که دیگه از کنسولتون استفاده نمی‌کنین؛ اینکه کنسول خودتون رو در Rest Mode قرار بدین، میتونه گزینه بهتری نسبت به خاموش کردنش باشه. وقتی که کنسول شما در Rest Mode هستش، می‌تونه دسته‌های شما رو شارژ کرده و وظایفی رو در کنارش براتون انجام بده. وظایفی مثل به‌روزرسانی PlayStation شما یا دانلود بازی هایی که می‌تونید در Rest Mode انجام بشن. این گزینه بهتر از به‌روزرسانی و اجرای کنسول به صورت همزمانه. در Rest Mode، می‌تونید حتی وظایفی رو در PS5 به صورت از راه دور و از طریق اپلیکیشن PlayStation انجام بدین. شما می‌تونید کنسول خود رو با فشردن دکمه PlayStation، سپس انتخاب آیکون Power در حالت Rest Mode قرار بدین.

۶. حواستون باشه کی با کنسولتون بازی میکنه:

البته این موردیه که خیلی از داداش بزرگ‌ها به صورت دیفالت در خودشون دارن. باید یادتون باشه که همه نمی‌تونن رفتاری که شما با کنسولتون دارین رو داشته باشن. در حالی که خیلی از افراد سعی می‌کنن حواسشون بهش باشه، بقیه هم ممکنه از روی نادانی یا فقط به دلیل عدم دقت لازم رفتاری رو با کنسولتون داشته باشن که عمرشو کم میکنه. واسه همین هم شما میتونین به جای اینکه به طور مستقیم بهشون اجازه بدین که از کنسولتون استفاده کنن، خیلی راحت بازی هارو براشون روی گوشی یا سیستمشون از طریق اتصال وای‌فای‌ای که دارین براشون استریم بدون اینکه لازم باشه نگران باشین که خدایی نکرده باعث شدن به کنسولتون آسیبی وارد بشه. اسم این قابلیت Remote Play هستش و نه تنها میتونه بازی های شما رو شبکه خونتون با نصب نرم‌افزار مربوطه روی هر پلتفرمی که روش عرضه شده میتونه استریم کنه بلکه حتی توانایی این رو داره که مثل Stadia عمل کنه و بازی هاتون رو از طریق شبکه خونه روی اینترنت برای وقت هایی که حتی خودتون خونه نیستین و دوست دارین یکم بازی کنین استریم کنه.

بیشتر بخوانید:

۸ روش شارژ گوشی بدون شارژر | اگه شارژر برای گوشی نداشتم چکار کنم

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا