آبان تتر
گوناگون

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که بر اساس رمان های مشهور ساخته شده اند

فیلم‌های عاشقانه که بر اساس داستان رمان های مشهور ساخته شده اند، قدرت غیرقابل انکار امید، عشق و اعتماد را توصیف می کنند

صبح بخیر _ بسیاری از فیلم‌های عاشقانه که بر اساس داستان رمان های مشهور ساخته شده اند، قدرت غیرقابل انکار امید، عشق و اعتماد را توصیف می کنند و با لحظات تلخ و شیرینشان در خاطر ما ماندگار می شوند. داستان‌های عاشقانه ممکن است بارها و بارها در زندگی انسان ها تکرار شوند و هیچ چیز بهتر از خواندن یک رمان یا تماشای یک فیلم عاشقانه خوب نمی تواند شور و اشتیاق عشق را به تصویر بکشد. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های عاشقانه اقتباسی از رمان های عاشقانه با راهنماتو همراه باشید.

۱- اِما ۲۰۲۰ – Emma

کارگردان: آتمن دا وایلد

بازیگران: آنیا تیلور-جوی، جانی فلین، بیل نای، میا گاث

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۷ از ۱۰

ژانر: کمدی، درام، رمانتیک

خلاصه داستان: این فیلم از رمان محبوب اِما نوشته جِین آستِن نویسنده معروف قرن هجدهم و نوزدهم انگلیسی اقتباس شده است. این فیلم یکی از محبوب ترین فیلم های ۲۰۲۰ محسوب می شود که  توانست نظر مثبت منتقدان بسیاری را به خود جلب کند. اِما داستان زندگی دختری به نام اما وودهاوسرا روایت می کند که پس از ازدواج یکی از دوستانش به دنبال دوستی جدید راهی سفر می‌شود و سرانجام دختری به نام هریت اسمیت را به دوستی برمی گزیند. او باخبر می‌شود که یک کشاورز از هریت خواستگاری کرده است و تلاش می‌کند تا نظر هریت را در این خصوص تغییر دهد. اما طوری وانمود می کند که هیچ قصد دخالتی ندارد. این فیلم تلاش های قهرمان داستان برای دخالت در زندگی نزدیک ترین افراد زندگیش را به تصویر می کشد.

اِما


۲- من پیش از تو ۲۰۱۶- Me Before You

کارگردان: تئا شاروک

بازیگران: امیلیا کلارک، سم کلفلین، جانت مک‌تیر، چارلز دنس

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۴  از ۱۰

ژانر: درام، عاشقانه

خلاصه داستان: این فیلم امریکایی برپایه رمانی به همین نام، نوشتهٔ جوجو مویز ساخته شده‌است و داستان زندگی دختری به نام لوسیا کلارک را روایت می کند که به دلیل اخراج از یک کافه باید شغل جدیدی پیدا کند. او در نهایت قبول می کند که از یک فرد فلج به نام ویل ترینر مراقبت کند. ویل ترینر که در اثر یک حادثه فلج شده است، با لوسیا بدرفتاری می کند و رفتار بسیار سردی با او دارد. ویل که عاشق هیجان است، اکنون توانایی انجام هیچ کاری را ندارد. در نهایت لوسیا فرشته نجاتی می شود تا ویل را از پوچی برهاند. این فیلم با دو شخصیت اصلی خود قصه‌ای می‌آفریند که در خاطره‌ها می‌ماند.

 من پیش از تو


۳- پی‌نوشت دوستت دارم ۲۰۰۷ – S. I Love You

کارگردان: ریچارد لاگراونیس

بازیگران: هیلاری سوانک، جرارد باتلر، لیزا کودرو، هری کانیک جونیور

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷ از ۱۰

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

خلاصه داستان: این فیلم امریکایی بر اساس رمان به‌راستی دوستت دارم نوشته سیسیلیا اهرن رمان نویس ایرلندی ساخته شده است و درباره زندگی زنی زیبا و باهوش به نام هالی کندی است که با تنها عشق زندگی اش، یک مرد ایرلندی احساساتی، شوخ طبع و بی پروا بنام جری ازدواج کرده است. جری بیمار میشود و سرنوشت آن دو را از هم جدا می کند. اکنون تنها کسی که می تواند هالی را دلداری بدهد، همان کسی است که دیگر پیشش نیست. جری که بهتر از هر کسی هالی را می شناخته،  تصمیم گرفته قبل از مرگش نامه هایی برای هالی بنویسد. نامه هایی که نه تنها او را در تحمل این غم یاری می کنند، بلکه باعث می شوند خودش را دوباره پیدا کند.

 پی‌نوشت دوستت دارم

 


4- تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم ۲۰۱۸ – To All the Boys I’ve Loved Before

کارگردان: سوزان جانسون

بازیگران: لانا کاندر، نوحا سنتینو، جنا پریش، آنا کاتکارت

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷ از ۱۰

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

خلاصه داستان: این فیلم امریکایی از رمان عاشقانه ای به همین نام نوشته جنی هال اقتباس شده است و داستان زندگی لارا جین، یک دختر دبیرستانی آمریکایی-کره‌ای را روایت می‌کند. او یک روز تصمیم می گیرد برای هر پنج پسری که در طول زندگیش عاشقشان بوده است، نامه بنویسد. یک روز این نامه‌ها پست می‌شوند و زندگی لارا را ویران می کنند. در میان این همه هرج و مرج، داستانی عاشقانه رخ می دهد که بسیار دیدنی است.

 تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم


۵- پنج فوت فاصله

کارگردان: جاستین بالدونی

بازیگران: کول میچل اسپراوس، هالی لو ریچاردسون

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۲ از ۱۰

ژانر: درام، عاشقانه

خلاصه داستان: این فیلم امریکایی از کتابی به همین نام نوشته راشل لیپینکات، رمان‌نویس پرفروش نیویورک‌تایمز اقتباس شده است. پنج فوت فاصله فیلمی عاشقانه درباره دختر و پسری است که از کودکی دچار بیماری ریوی بوده اند و در مدتی که در بیمارستان بستری هستند، به یکدیگر علاقمند می شوند. آنها باید به دلیل بیماری همیشه ۵ قدم از یکدیگر فاصله بگیرند. این داستان واقعا خاص و  بسیار متفاوت با دیگر درام‌های امروزی است که حول محور دو شخص با بیماری‌هایی خاص روایت می‌شود.

 پنج فوت فاصله


۶- غبار ستاره ۲۰۰۷ – Stardust

کارگردان: متیو وان

بازیگران: چارلی کاکس ،هنری کویل،رابرت دنیرو ، میشل فایفر

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۶ از ۱۰

ژانر: خانوادگی، عاشقانه، ماجراجویی

خلاصه داستان: غبار ستاره فیلمی است که بر اساس رمان گرد ستاره نوشته نیل گیمن ساخته شده‌است. این فیلم درباره زندگی جوانی انگلیسی به نام تریستان است که قصد دارد با ویکتوریا ازدواج کند. شرط ویکتوریا برای ازدواج با تریستان و رد کردن خواستگار دیگرش، این است که تریستان برایش یک شهاب سنگ بیاورد. تریستان برای یافتن شهاب سنگ به سرزمین اسرارآمیز ستورم هولد می رود.

 غبار ستاره


۷- دفترچه خاطرات ۲۰۰۴ – The Notebook

کارگردان: نیک کاساوتیس

بازیگران: رایان گاسلینگ، ریچل مک‌آدامز، جیمز گارنر، جنا رولندز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۸ از ۱۰

ژانر: درام، عاشقانه

خلاصه داستان: این فیلم امریکایی با اقتباس از رمانی به همین نام نوشتهٔ نیکلاس اسپارکس ساخته شده است. الی که به همراه والدینش برای گذراندن تعطیلات تابستانی به شهر کوچکی رفته است، با نوآ  آشنا و عاشق یکدیگر می شوند. اما مادر الی به این عشق بها نمی دهد و سعی در قطع کردن ارتباط آنها دارد. پس از پایان تعطیلات تابستانی و بازگشت الی به شهر، نوآ شروع به فرستادن نامه به او می‌کند اما با جلوگیری مادر الی از رسیدن نامه‌های نوآ به او، کم‌کم خاطره عشق آن دو کمرنگ می‌شود. نوا با ورود امریکا به جنگ جهانی دوم داوطلبانه به جنگ می رود و  الی نیز به پرستاری از سربازان می پردازد. چند روز مانده به ازدواج الی با یک فرد دیگر عکسی از نوا در روزنامه می‌بیند و به دیدن او می رود. الی متوجه می‌شود نوا در تمام این سال‌ها عاشق او مانده‌است.

دفترچه خاطرات

 

بیشتر بخوانید:

          ویدئویی جالب از تغییر چهره بازیگران سریال جومونگ بعد از ۱۷ سال!

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا