آبان تتر
دانستنی ها

بهترین بازی‌های آرام‌بخشی که باید بازی کنید

صبح بخیر _ سلیقه و انگیزه های مردم همیشه با هم متفاوت بوده و به نظر بازی های کامپیوتری هم از این قضیه مستثنی نیست چونکه هر کسی دلیل خودش رو برای بازی کردن داره. بعضیا از بازی‌ها رو بهانه‌ای برای چالش و سرگرمی میبینن و در کنارشون یک عده دیگه برای ارتباط بیشتر و وقت گذاشتن با دوستانون و دسته آخر هم برای تجربه‌ای داستانی و هنری. البته خیلی از گیمرها هم فقط دنبال یه راهی می‌گردن که بعد یه روز سخت کاری بتونن استراحت کنن و با بازی های آروم و چیل فکرشونو از مشغله و درگیری روزشون دور کنن.

باید گفت که بازی‌های آروم و چیل برای خودشون یک ژانر رسمی ندارن ولی بازی‌های چیل به تنهایی یه بازار بزرگی رو تشکیل می‌دن. توی لیست بازی های Steam، با استفاده از سیستم برچسب‌زنی و نظرات کاربرا، بازیکنا به راحتی می‌تونن بهترین بازی‌های چیل رو پیدا کنن.

House Flipper
d73a5ef1 888d 4aab 98f5 07273fc128e6

در واقعیت، پیدا کردن یه ملک و دست کشیدن و جمع و جور کردن همچین ملکی به امید فروشش به صدها هزار دلار ریسک خیلی استرس‌آوری به نظر میاد. اما توی بازی House Flipper، خیلی جذابه. تمیز کردن و مرتب کردن چیزها حس خوبی داره ولی خب در کنارش باید خیلی سخت کار کنین. انجام این کارها توی House Flipper به بازیکن احساس مشابهی از رضایت رو می‌ده و زیاد بازیکن رو درگیر جزئیات ناخوشایند نمی‌کنه. تماشا کردن زیادشدن اعتبار حساب بانکی تو بازی هم لذت‌بخشه و باعث میشه که بازیکنا پول تو بازیشونو به جسارت و جرات بیشتری خرج کنن.

PowerWash Simulator
64126ca8 0b4b 43f4 b7e8 abbad331af85

توی PowerWash Simulator نیازی نیست که از سلول های خاکستری مغزتون استفاده کنین. بازیکنا یه دستگاه شستشوی قدرتی دستشون می‌گیرن و باید با همون پاورواشر چیزها و مکان های کثیفی رو تمیز کنن. طراحی، صدا و حس دستگاه شستشوی قدرتی توی این بازی به شکلی عالی طراحی شده که تجربه‌ی آرامش‌بخشی رو برای بازیکنا ایجاد می‌کنه. همچنین تازه لازم نیست تنهایی مشغول به تمیزکاری بشین چونکه این بازی رو میشه با دوستان باهم به صورت چندنفره بازی کنین که تجربه فوث العاده و خنده‌داری رو ارائه میده و یک راه خوب برای بازی با دوستاتونه که دور هم جمع میشین و یکم بازی میکنین. تازه بازیکنا هم می‌تونن از دستگاه شستشوی قدرتی خودشون استفاده کنن تا داخل بازی، بازی هایی که میتونن رو مثل دوز یا یک سری دیگه بازی کنن.

American Truck Simulator
518e244c 8696 4187 8e94 1acc7ed37fb5

به شخصه از وقتی که طفلی معصوم بودم همیشه احترام خاصی برای سنگین سوارای جاده بودم چونکه همیشه تو جادن و اینکه سفرهای جاده‌ای میتونن خیلی جذاب و باحال باشن ولی همیشه آرامش‌بخش نیستن. American Truck Simulator به بازیکنا اجازه می‌ده که بدون هیچ مشکلی مثل پرداخت هزینه بنزین یا پیدا کردن مکانی برای دستشویی، یه سفر جاده‌ای مجازی آرامش‌بخشی رو داشته باشن. American Truck Simulator هم گیمرهارو به محیط‌های بسیار زیبا و نسبتا دقیقی که از روی مکان های واقعی الهام گرفته شدن میبره . بازیکنا واقعا حس می‌کنن که توی کالیفرنیا دارن رانندگی می‌کنن یا وارد خیابون های لاس وگاس می‌شن. با استفاده از ویژگی آنلاین این بازی و قابلیت بازی به طور چندنفره، بازیکنا می‌تونن با دوستانشون به صورت رایگان این سفر جاده‌ای مجازی رو به اشتراک بذارن و چه دوست داشته باشین چه نه این یه فعالیت گروهی خیلی محصوب می‌شه.

Euro Truck Simulator 2ets

3a9dd861 144c 4f3e 8087 ac7424423afb

هر چیز مثبتی که می‌شه در مورد American Truck Simulator گفت، می‌شه در مورد Euro Truck Simulator 2 هم گفت. Euro Truck هم بزرگه و به بازیکنا فرصت می‌ده که بیش از ۶۰ شهر مختلف در اروپا رو ببینن. علاوه بر ویژگی چندنفره بازی، اخیراً حالت کمپانی ۸ نفره‌ای هم بهش اضافه شده که به بازیکنا اجازه می‌ده همراه یه گروه بزرگ از سنگین سوارار توی اروپا راه بیفتن. حس نشستن توی کابین مجازی یه کامیون بزرگ و تماشا کردن بارون توی مناظر زیبای دیگه اروپا خیلی آرامش‌بخشه. بعد این جا این خوبیا تموم نمیشن، اگر حالت بخواین تنهایی حالت یکنفره این بازی رو بازی کنین؛ میتونین وقتی پلیرهای دیگه رو میبینین با بیسیمی که توی بازی هستش میتونین باهاشون صحبت کنین.

Stardew Valley
f9b7c55a 4486 4daf 80bf 1eec5a0f81a3

جوری که بازی Stardew Valley شروع میشه طوریه که تصویری از یک زندگی تلخ و خسته کننده‌ی شخصیت بازی رو نشون می‌ده. بازی خیلی خوب شروع میشه، وقتی بازیکن از شلوغی‌های مدرن و مشغله‌های دفتری‌اش دست کشیده و به زندگی آرامش‌بخشی در مزرعه‌ای کنار شهر کوچک Pelican Town پناه آورده. بازی کردن Stardew Valley حسی مثل فرار از واقعیت رو به بازیکن می‌ده و به او اجازه می‌ده که روی نیازهای مزرعه‌اش کار کنه و دوستای جدیدی رو توی شهر پیدا کنه. پلیرا میتونین با هر سرعتی که دوست دارن این بازی رو برن و هیچ مشکلی نداره اگه دوست داشته باشن که تجربه آروم و پیوسته‌ای رو از این بازی داشته باشن.

خلاصه که هر وقت تونستین سعی کنین به آرامش روان خودتون برسین، زندگی امروزی تونسته توی هر زمینه‌ای فشارهای روحی‌ای رو به همه اعمال کنه. خیلی خوبه که هر از گاهی سعی کنین از همه چیز فاصله بگیرین و از لحظاتی که دارین لذت ببرین.

بیشتر بخوانید:

وزن این موجود ۲۱ برابر فیل است

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا