آبان تتر
شعبده و تردستیویژه ها

با ۱۲حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شوید

صبح بخیر _ شعبده بازی، نوعی نمایش بوده که از میدان های خاکی در قرون وسطی تا سالن های پر زرق و برق و بزرگ امروزی سرگرم کننده انسانها بوده اسـت.  تردستی ها و شعبده ها بـه مرور زمان پیشرفته تر شدند و امروز شاهد حقه هایی هستیم کـه ذهن مان رابه چالشی بزرگ دعوت می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا اسرار شعبده بازی را برایتان افشاء کنیم.

 

1- راه رفتن روی آب

شعبده بازی راه رفتن روی آب1

برای انجام چنین شعبده‌ای، چندین جعبه پلاستیکی شفاف در داخل آب قرار میگیرد، این جعبه‌ها از بیرون آب اصلاً دیده نمیشوند و بهمین دلیل نیز وقتی تردست پا روی آن‌ها میگذارد، عملاً بـه چشم نمی آیند و فکر می کند روی آب دارد راه میرود. بـه این ترتیب بـه هر اندازه کـه شعبده‌باز جعبه‌های بیشتری داخل آب قرار داده باشد، بـه همان اندازه مسافت بیشتری را میتواند روی آب طی کند.شعبده بازی راه رفتن روی آب2

 

2-نشستن روی هوا

نشستن روی هوا

برای انجام این شعبده‌بازی، تردست از دو صفحه آهنی کـه با یک میله بـه هم متصل شده اند استفاده میکند، در بیشتر موارد شعبده‌باز لباس بلندی میپوشد تا این صفحه‌های آهنی از چشم تماشاچی پنهان شود. بـه این ترتیب شعبده‌باز بـه اسانی روی صفحه آهنی می نشیند و از آنجایی کـه لباس بلندی پوشیده، این صفحه از دید مخفی می ماند، صفحه دیگری نیز روی زمین قرار دارد.راز نشستن در هوا

 

3-دو نیم کردن انسان

دو نیم کردن انسان

برای انجام چنین شعبده‌بازی یکی از دستیار‌ها دور از چشم تماشاچی، داخل جعبه بـه گونه‌ای مخفی میشود کـه مخاطب تنها پای وی را می بیند. دستیار دیگر نیز در قسمت دیگر جعبه کـه برای بالا‌تنه تعبیه شده قرار می گیرد ودر حالیکه شعبده‌باز، دستیارش را اره می کند، هردو دستیار دست‌ها و پا‌های خودرا تکان می دهند تا عملاً باور کنیم کـه دارند اره می شوند.

غافل از این کـه دستیار صحیح و سالم اسـت و پس از باز کردن دو قسمت جعبه‌ای کـه در آن قرار گرفته، هردو دستیار دوباره دست‌ها و پاهایشان را تکان می دهند تا تماشاچی فکر کند کـه اره شدن، آسیبی بـه آن‌ها نزده. در نهایت نیز دو قسمت جعبه بـه یک دیگر متصل میشوند و یکی از دستیار‌ها ازآن خارج میشود تا این باور در ذهن مخاطب تداعی شود کـه شعبده‌باز، دستیاری کـه بـه دو نیم کرده بود را دوباره بـه هم چسبانده اسـت.

راز دو نیم کردن انسان

 

4-معلق ماندن در هوا

معلق ماندن در هوا

شعبده‌باز جلوی میله فلزی کـه دستیار روی آن قرار میگیرد، می ایستد تا مخاطب متوجه این میله نشود، در نتیجه دستیار روی این میله فلزی قرار می گیرد و شعبده‌باز برای این کـه ثابت کند دستیارش را روی هوا معلق کرده اسـت، یک میله دایره‌ای را دور بدن او می‌چرخاند

معلق ماندن در هوا.

 

5-بیرون‌ آوردن خرگوش از کلاه

بیرون‌ آوردن خرگوش از کلاه

برای انجام این شعبده‌بازی باید تجهیزات لازم آن از قبل آماده شده باشد، این تجهیزات شامل یک میز، رومیزی، کیسه‌ای برای نگه داری خرگوش و یک کلاه بزرگ اسـت. شعبده‌باز قبل از حضور در پیش ‌روی تماشاچیان، خرگوش را داخل کیسه‌ای میکند و سپس کیسه رابه کنار و زیر میز می‌چسباند، درنهایت نیز رومیزی بر روی میز می‌اندازد تا از دید تماشاچی‌ها مخفی بمانددر حین اجرای نمایش، شعبده‌باز مانور زیادی روی کلاه میدهد و با نشان دادن کلاه بـه مخاطبین، ثابت میکند کـه کاملاً خالی اسـت، سپس آنرا روی میز و نزدیک بـه قسمتی کـه خرگوش قرار گرفته میگذارد و با سرعت و چیره‌دستی تمام خرگوش را از داخل کیسه بـه کلاه منتقل میکند، در پایان نیز دستش را داخل کلاه می کند با بیرون آوردن خرگوش، اسباب سرگرمی و تحیر تماشاچیان را فراهم می کند

بیرون‌ آوردن خرگوش از کلاه.

 

6-حرکت معروف مایکل‌ جکسون

اگر بـه مایکل جکسون علاقه داشته باشید و آهنگ ویدئوی مشهور ترانه «مجرم زیرک» «Smooth Criminal»، را دیده باشید حتما صحنه‌ای کـه در آن مایکل جکسون و چند رقصنده دیگر بدون این کـه بیافتند با زاویه‌ای زیاد بـه جلو خم می شوند رابه خاطر دارید.مایکل جکسون

پادشاه پاپ برای انجام چنین حرکتی از کفش‌های مخصوصی استفاده کرد، دراین کفش‌ها حفره‌ای سه‌گوش تعبیه شده بودو روی زمین نیز یک میخ محکم قرار داشت کـه بـه داخل حفره کفش می‌رفت. بـه این ترتیب مایکل جکسون و دیگر رقصنده‌ها وقتی با این کفش‌ها روی میخ قرار میگرفتند، این میخ بـه داخل حرفه سه‌گوش می‌رفت و بـه آن‌ها اجازه می‌داد تا با زاویه‌ای زیاد بـه سمت زمین خم شوند.

راز مایکل جکسون

 

7-پرتاب کردن چاقو به سوی شخص

پرتاب کردن چاقو به سوی شخص

حقیقت این است که شعبده باز اصلاً پرتابی انجام نمی‌دهد بلکه آنها رابا سرعتی خیره کننده در جیبی که خود ساخته پنهان میکند.در واقع در پشت نشانه هدف گیری شخصی قرار دارد که با یک مکانیزم ناب چاقوها را از پشت هدف شلیک می‌کند. تنها چیزی که باعث مقبولیت این حقه شده هماهنگی و سرعت در انجام آن است بهمین علت است که فکر میکنید چاقوها واقعاً به سوی هدف شلیک میشوند.

 

8-کشیدن دست و پا

کشیدن دست و پادر واقع وقتی که شعبه باز در جعبه بزرگ را باز و بسته می کند که ثابت کند چیزی در درون آن وجود ندارد، دو دستیار دیگر از در پشت جعبه وارد می شوند و دست و پاهای خود را در سوراخ هایی که برای آن ها تعریف شده قرار می دهند. تمامی این دستیاران از لباس و آرایش مشترکی استفاده می کنند. در واقع دو دستیار اضافی دست و پاهای خود را نشان می دهند و دستیار اصلی که در ابتدا تماشاگران او را دیده اند تنها سر خود را در سوراخ مربوطه نگه داشته و روی یک صندلی می نشیند.

 

9-غیب و ظاهر شدن کبوترها

غیب شدن کبوترها

 

جای این کبوترها کاملاً امن بوده و جای نگرانی نیست. در واقع در داخل در این جعبه یک فضای خالی سری وجود دارد که کوچک و غیرقابل دیدن است اما کبوترهای می توانند برای مدتی در داخل آن باقی بمانند.

 

10-زنده به گور کردن

زنده به گور کردن

در واقع جعبه شبیه تابوت یک در مخفی دارد که با استفاده از آن، شعبده باز به یک اتاق خالی زیرزمینی که در کنار قبر کنده شده وجود دارد و پر از اکسیژن و دارای نور کافی است وارد می شودو سپس از طریق قفسه هایی مخصوص و نگه داشتن نفس خود برای چند ثانیه از زیر زمین خارج می شود.

 

11-تبدیل کردن یک شخص به شخص دیگر

تبدیل کردن یک شخص به شخص دیگر

در واقع در کیسه شعبده باز یک راه خروجی وجود دارد که معمولا یک زیپ است و می توان به راحتی آن را از داخل باز کرد. دستیار روی لبه ی صندوق می ایستد اما پنل بالای صندوق به راحتی باز می شود. وقتی که دستیار شنل را بالا می گیرد شعبده باز از کیسه و صندوق بیرون آمده و شنل را می گیرد و به جای او دستیار وارد کیسه می شود. او در آن جا لباس یا ظاهرش را عوض می کند. در واقع این دو هر چقدر که این کار را با هماهنگی و سرعت بیشتر و بهتری انجام دهند نتیجه کار بهتر و خارق العاده تر خواهد بود.

 

12-فرو کردن سوزن در پوست بدون زخمی شدن

فرو کردن سوزن در پوست

در واقع شعبده باز پوست خود را سوراخ نمی کند. او لایه ای از یک ماده آرایشی ساخته شده از چسب لاستیکی را روی دست خود می ریزد و مقداری نیز خون در سوزنی که در واقع توخالی است ریخته می شود و پس از فرو کردن سوزن در داخل لایه چسب خشک شده از سوراخ های ریزی که در آن تعبیه شده خون بیرون می ریزد.

بیشتر بخوانید:

رازهای شعبده بازی و تردستی-پارت۱۲

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا