اخبار ویژهروانشناسی

کارهایی که افراد موفق هرگز وقت خود را برای آنها تلف نمی کنند

_ هر فرد موفقی برای رسیدن به دستاوردها و موفقیت های خود کارهای متفاوت و منحصر به فردی را انجام می دهد و وقت خود را صرف کارهایی می کند که به موفقیت ختم می شود.

صبح بخیر _ هر فرد موفقی برای رسیدن به دستاوردها و موفقیت های خود کارهای متفاوت و منحصر به فردی را انجام می دهد و وقت خود را صرف کارهایی می کند که به موفقیت ختم می شود.

اما برای درک چگونگی رسیدن این افراد به موفقیت علاوه‌بر کارهایی که این افراد انجام می دهند مطالعه کارهایی که انجام نمی‌دهند نیز به همان اندازه مفید است.​

مردم اغلب احساس می کنند که تحت فشار قرار گرفته اند، و احساس می کنند در تحقق اهداف خود ناموفق خواهند بود. آنها احساس گیر افتادن می کنند و در آن نقطه، حتی نمی دانند چه کنند.

اولین چیزی که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد این است که در واقع چیزهایی هستند که زمان را تلف می کنند و راه رسیدن به موفقیت را می گیرند. همه در مراحل اولیه درگیر کارهایی می شوند که در رسیدن به موفقیت یا خوشبختی هیچ کمکی به آنها نمی کند.

تجزیه و تحلیل چگونگی گذراندن ساعت ها و روزهای هفته، انجام کارها به صورت هوشمندانه تر و یافتن راه هایی برای حذف اتلاف وقت، همگی مهم هستند. در ادامه برای شروع ۸ کاری که افراد موفق هرگز وقت خود را برای انجام آنها تلف نمی کنند بیان می کنم (و شما هم نباید این کار را انجام دهید):

۱. افراد موفق در شبکه های اجتماعی غرق نمی شوند!

امروزه حضور در رسانه‌های اجتماعی، بررسی اعلان‌ها در فیس‌بوک، تماشای کلیپ ها و تصاویر در اینستاگرام، بحث کردن در گروه‌های تلگرام و خواندن اخبار در وب سایت ها بخشی از زندگی روزمره شده است. اما اگر زمان زیادی را که برای آنها صرف کنید و کنترلی رو آن نداشته باشید، ساعت‌ها می‌گذرند و هیچ کاری در لیست کارهایتان خط نخواهد خورد.

بنابراین یا یک محدودیت زمانی برای آن قرار دهید، یا فقط پس از تکمیل پروژه های کاری از رسانه های اجتماعی به عنوان پاداش استفاده کنید.

۲. آنها روز را بدون برنامه پشت سر نمی گذارند

افراد موفق یک برنامه متمرکز روزانه دارند. آنها اهداف روزانه خود را که اغلب فقط دو یا سه اولویت اصلی است یادداشت می کنند و آنها را به انجام می رسانند.

نوشتن یک لیست طولانی برای تکمیل کارهای روزانه مفید نیست زیرا تبدیل به کاری طاقت فرسا و غیرممکن می شود. بنابراین، اولویت‌های اصلی خود را بنویسید و وظایف بزرگ را به مراحل معقول‌تر تقسیم کنید و به زودی خواهید دید که هر کدام از کارها را یکی یکی از لیست خارج می کنید.

۳. رضایت دیگران

برای رسیدن به موفقیت باید تصمیمات سختی بگیرید. شاید لازم باشد که در یک جلسه مخالف افکار عمومی صحبت کنید. گرفتن تصمیماتی که می دانید درست هستند، همیشه دیگران را خوشحال نمی کند.

اگر هنوز این نکته را یاد نگرفته اید، به زودی خواهید آموخت. غیرممکن است که به جای تلاش برای انجام دادن کاری که فکر می کنید درست است، همه را خوشحال کنید. صرف زمان زیاد برای نگرانی در مورد احساسات دیگران، شما را از هدف نهایی خود دور می کند.

۴. ماندن در محیط های منفی

با احاطه کردن خود با افرادی که شما را تغذیه و الهام می‌بخشند و محیطی مثبت ایجاد می‌کنند، منفی‌گرایی را رها کنید. افراد موفق کسانی هستند که آنچه را که لیاقتشان را دارند تصدیق می کنند و از تعقیب آن خجالت نمی کشند.

شما اجازه دارید موقعیتی را ترک کنید که اصلاً به درد شما نمی خورد، چه در زندگی و چه فضای شغلی. برای رشد، خلاقیت و کشف خود و توانایی‌هایتان به فضایی مناسب نیاز دارید. موفقیت حاصل این است که خودتان را برای آن آماده کنید، پس این کار را انجام دهید!

۵. افراد موفق درگیر مسائل عاطفی شکننده نمی شوند

افراد موفق وقت خودشان را برای چیزهایی که ممکن است از نظر احساسی به آنها ضربه بزند تلف نمی کنند. آنها قبل از اینکه به چیزی متعهد شوند، به این فکر می کنند که آیا این حرکت به ارتقاء زندگی آنها کمک می کند یا خیر.

اگر باور کنند که اینطور نمی شود، به فکر نه گفتن می افتند. همچنین، معمولاً وقتی از آنها خواسته می شود که کاری را انجام دهند، خود را موظف به پاسخگویی نمی دانند، زیرا آنها دوست دارند قبل از دادن جواب فکر کنند. البته از نظر افراد موفق نه گفتن به درخواست ها برای وقتشان اشکالی ندارد.

۶. چند وظیفه ای

مغز انسان طوری طراحی شده است که در هر زمان فقط بر روی یک کار تمرکز کند. بنابراین وقتی مغز مجبور می شود بین کارها به جلو و عقب جابجا شود، سرعت آن کاهش می یابد و کارایی آن کمتر می شود.

هنگامی که چند کار را بصورت همزمان انجام دهیم از آنجایی که سیگنال‌های مغز در تلاش برای درک و تمرکز بر روی همه کارها هستند، بنابراین نمی‌تواند بخوبی روی هیچ کدام تمرکز کند. به همین خاطر افراد موفق در هر زمان روی انجام کارهای محدود تمرکز می کنند. آن‌ها تا زمانی که آن کار را به پایان نرسانند، توجه کامل خود را به کارهای دیگر نمی‌دهند. این روش به آن‌ها اجازه می‌دهد سریع‌تر کار کنند، زیرا با عدم شکستن تمرکزشان، در کاری که انجام می دهند شتاب بیشتری ایجاد می‌کنند. همچنین به نتایج بهتر با خطاهای کمتر دست می یابند.

۷. تماشای تلویزیون یا یوتیوب در طول ساعت کاری

این روزها کانال های تلویزیونی و یوتیوب زیادی به بازاریابی محتوا اختصاص داده شده است. این کانال ها می توانند منبعی عالی برای اخبار و اطلاعات فوری باشند.

اما نمی‌توانید تمام روز را به تماشای ویدیوهای گربه در یوتیوب یا دیدن سریال های مختلف بنشینید.
افراد موفق در ساعات کاری این کار را انجام نمی‌دهند!

۸. اهمیت دادن به نظرات دیگران

در حالی که همدل بودن خوب است، اما عادت بدی که باید به آن توجه کرد، اهمیت دادن بیش از حد به نظرات دیگران است. موفقیت برای هرکسی معنای متفاوتی دارد، اما به اعتماد به نفس و توانایی داشتن و دنبال کردن آرزوها اشاره دارد.

وقتی دائماً نگران این هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند، انجام کارها دشوار می شود.

بسیار مهم است که یاد بگیریم نظرات چه کسی برایمان اهمیت دارد یا بدانیم چه زمانی به نظرات دیگران توجهی نکنیم و همه چیز را رها کنیم. نظر برخی افراد در زندگی همیشه مفید و قابل قدردانی خواهد بود، اما افرادی هم هستند که ممکن است فقط سعی کنند شما را پایین بکشند.

یکی از راه‌های موفقیت این است که کاری را که می‌خواهید انجام دهید و نگران قضاوت‌های خارجی یا نظرات منفی نباشید. البته گفتنش آسان تر از انجام دادن است، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

بیشتر بخوانید:

این ۸ مورد را در صندوقچه قلب‌تان محفوظ نگه دارید

منبع
می توان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا