سرگرمی ها

اگر پرنسس های دیزنی ایرانی بودند

آیا شما هم دوست دارید بدانید اگر پرنسس های دیزنی ایرانی بودند، چه شکلی می شدند و چه اسم هایی می داشتند؟ پس با ما همراه باشید.

صبح بخیر _ آیا شما هم دوست دارید بدانید اگر پرنسس های دیزنی ایرانی بودند، چه شکلی می شدند و چه اسم هایی می داشتند؟ پس با ما همراه باشید.

هیچ کسی نیست که پرنسس های دیزنی را ندیده باشد، اگر همه پرنسس های دیزنی را نشناسید، امکان ندارد اسم سفید برفی و سیندرلا را نشنیده باشید. بله این انیمیشن ها از همان کودکی با ما همراه بوده اند و هرچقدر بزرگ نیز می شویم، باز هم دوست داریم یک بار دیگر بنشینیم و تک تک آن ها را ببینیم. با این که خیلی ها در این اواخر با استفاده از هوش مصنوعی تلاش کردند پرنسس های دیزنی را آنطور که دوست دارند و در تصوراتشان هست به تصویر بکشند، اما فکر نکنم هیچ کدام مثل این که اگر پرنسس های دیزنی ایرانی بودند، جالب نیستند.

با این حال ما در این بخش به پرنسس های دیزنی در هر شکل و ورژنی که هنرمندان خلاق طراحی کرده اند، پرداخته ایم. روی لینک ها کلیک کنید و ببینید اگر پرنسس های دیزنی… بودند، چه می شد و چه شکلی بودند؟! مثلا اگر پرنسس های دیزنی ایرانی بودند، شکل و اسم آن ها چگونه و چه بود؟؟

اگر پرنسس های دیزنی ایرانی بودند!

ما در این قسمت نه تنها تصاویر و اسم پرنسس های دیزنی با ورژن ایرانی را فهرست کرده ایم، بلکه خلاصه ای از هر پرنسس دیزنی را نیز نوشته ایم، تا اگر داستانش را فراموش کرده اید، دوباره به یاد بیاورید:

بل

انیمه بل در سال ۲۰۲۱ در در ژانر موزیکال و مدرسه‌ای ساخته شد و دنیایی مشابه به دنیای متاورس را به تصویر کشید. همچنین در این انیمیشن خشونت خانگی و وابط عاشقانه دبیرستانی به تصویر کشیده شده است. در واقع انیمه بل روایت داستان زندگی حقیقی و زندگی مجازی است که به همدلی و همدردی و نشان دادن زوایای پنهان و پیدای فضای مجازی پرداخته است.
داستان از این قرار است که: سوزو یک دانش آموز ۱۷ ساله دبیرستانی است که هم در دنیای واقعی ژاپن و هم در دنیای مجازی به نام “U” با نام بل (Belle) زندگی می‌کند و…

سیندرلا

سیندرلا پس از مرگ ناگهانی پدرش تحت سرپرستی نامادری ظالم و خواهران ناتنی حسودش قرار می‌گیرد و مدام از سوی آن ها با بدرفتاری رو به رو می شود و مجبور است به عنوان خدمتکار در خانه خودش کار کند. وقتی شاهزاده چارمینگ مهمانی برای انتخاب همسرش برپا می‌کند، نامادری شرور به سیندرلا اجازه رفتن نمی‌دهد. سیندرلا، با کمک مادرخوانده پری مهربانش و پوشیدن یک لباس مجلسی نقره‌ای زیبا و یک جفت کفش شیشه‌ای منحصر به فرد، وارد مهمانی می شود، اما نیمه شب وقتی طلسم پری مهربان شکسته می‌شود، مجبور به ترک آنجا می شود…

آنا

داستان کارتون یا انیمیشن فروزن از جایی شروع می شود که دو خواهر بنام آنا و السا در قصری زندگی می‌کردند. شب آنا خواهر کوچک السا تصمیم می گیرد با خواهر بزرگترش السا بازی کند. السا دارای قدرتی است که اگر به کسی دست بزند او را به یخ تبدیل می‌کند. به همین دلیل همین مجبور می‌شود دستکش بپوشد… در تصاویر زیر هر دو آنا و السا را با ورژن و نام ایرانی شان خواهید دید.

السا

مولان

یکی دیگر از پرنسس های دیزنی، مولان است که برای حفظ جان پدر و محافظت از کشورش چین، خودش را به شکل مرد درمی‌آورد و شمشیری را که از اجدادش به ارث برده را به دست می‌گیرد و به ارتش مردها ملحق می شود. او می‌خواهد به ارتش چین کمک کند تا با دشمنانشان بجنگند. در نهایت با شجاعت مولان، ارتش در جنگ پیروز شده و مولان به نیز به خانه بر می گردد.

مریدا

پرنسس مریدا جزء پرنسس های دیزنی است که با پدر و مادر و سه برادر کوچکتر از خودش زندگی می کند. او هیچ علاق ای به زندگی پرنسسی و محدودیت هایش ندارد اما مادرش او را مجبور می کند تا ازدواج کند. به همین دلیل مریدا تصمیم می گیرد برای زندگی آزاد و انتخاب مسیری که خودش دوست دارد، جشن عروسیش را بر هم بزند و به سمت آتش مرداب که افراد را به سوی سرنوشتشان راهنمایی می کند، برود.

آرورا

آورورا یا زیبای خفته یکی دیگر از پرنسس های دیزنی است که امروز ورژن و اسم ایرانی آن را نیز تماشا خواهید کرد. این پرنسس در سال ۱۹۵۹ در والت دیزنی ساخته شد. آورورا یک شخصیت خیالی است که توسط خواننده مری کاستا صداپیشگی شده است. او تنها فرزند پادشاه استفان و ملکه لیا است که پری شیطانی به نام مالیفیسنت برای گرفتن انتقام به دلیل دعوت نشدن به مراسم تعمید آورورا، این پرنسس تازه به دنیا آمده را نفرین می کند و می گوید او در غروب شانزدهمین روز تولدش با خراش دادن انگشتش روی چرخ نخ ریسی خواهد مرد…

آریل

داستان انیمیشن پرنسس آریل، پری دریایی ۱۶ ساله است که عاشق انسان ها و دنیای بالای آب است و دوست دارد به یک انسان تبدیل شود. در واقع آریل عاشق یک انسان می شود که از قضا شاهزاده است می شود و با معامله با یک جادوگر دریایی به اسم اورسولا به یک انسان تبدیل می شود تا با اریک باشد.

سفید برفی

سفید برفی که نیاز به یادآوری و حتی نوشتن خلاصه داستان نیز ندارد. زیرا همه شما با سفید برفی و هفت کوتوله آشنا هستید و حتی ثانیه به ثانیه انیمیشن را نیز حفظ هستید. پس به تصویر نگاه کنید و بگویید آیا ورژن ایرانی سفید برفی را دوست دارید یا خیر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا