ترفندستان

ساده ترین و سریع ترین روش تمیز کردن لکه چمن از روی لباس

شاید شما هم حداقل یک بار از مادرتان شنیده اید که مواظب باش روی چمن لیز نخورید که لباس تان لک می شود.

صبح بخیر _ شاید شما هم حداقل یک بار از مادرتان شنیده اید که مواظب باش روی چمن لیز نخورید که لباس تان لک می شود. همچنین در ادامه شنیده اید که اگر لباس تان لک شود، هیچ وقت پاک نمی شود. بله! همه ما شنیده اید که لکه چمن دائمی است و اگر سریع آن را نشویید، هرگز پاک نخواهد شد. اما خوب با این که این کار واقعا کمی سخت است، اما می توانید با خواندن این مقاله با ۴ ترفند آشنا شوید و لکه رنگ چمن را از روی لباس تان پاک کنید. پس با ما همراه باشید.

روش تمیز کردن لکه چمن از روی لباس

فرقی نمی کند لباس سفیدتان لک شده یا لباس رنگی تان، اگر به دنبال پاک کردن لکه چمن از روی لباس ها و شلوار جین یا کفش های کتانی تان هستید، این ۴ دستورالعمل را امتحان کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد طبیعی تمیز کننده است که هیچ سمی ندارد. برای از بین بردن لکه های چمن حتما ابتدا از جوش شیرین استفاده کنید. اگر مقداری جوش شیرین را با پراکسید هیدروژن و چند قطره صابون مخلوط کنید و روی لکه ها بمالید و بگذارید لباس چند ساعت درون محلول شوینده خانگی خیس بخورد، همه لکه ها از بین خواهد رفت.

مواد شوینده
از آن جایی که لکه های چمن نوعی لکه آنزیمی هستند، باید از شوینده مایع حاوی آنزیم ها برای پاک کردن رنگ آن از روی لباس ها به خصوص لباس سفید، استفاده کنید. ابتدا لباس را به مایع شوینده آغشته کنید و چند دقیقه صبر کنید. سپس ۲۰ دقیقه قبل از شستشو آن را درون آب گرم خیس کنید. در نهایت لباس را طبق معمول بشویید و خشک کنید.

 

آب اکسیژنه
آب اکسیژنه بهترین ماده برای پاک کردن لکه های چمن از لباس است. در واقع پراکسید هیدروژن مانند یک اسید عمل می کند که جایگزین خوبی برای سفید کننده محسوب می شود. برای درمان لکه ها با پراکسید هیدروژن، پراکسید هیدروژن و آب را به نسبت ۱ بر ۳ مخلوط کنید و مقداری جوش شیرین نیز به آن اضافه کنید. سپس مخلوط را روی لکه های چمن بریزید. چند دقیقه صبر کنید. در آخر به آرامی سطح لباس را بمالید تا لکه ها کامل از بین بروند.

الکل
برای از بین بردن رنگ چمن از روی لباس چه رنگی یا سفید، مقداری الکل روی لکه چمن بمالید تا رنگ سبز آن از بین برود. با این حال همانطور که در قسمت آخر این راه حل را معرفی کرده ایم، ابتدا سعی کنید از روش های بالا استفاده کنید، زیرا ممکن است الکل به پارچه آسیب برساند. بنابراین ابتدا با جوش شیرین شروع کنید، مطمئنا خیلی زود لکه پاک خواهد شد. با این حال اگر مجبور شدید از الکل استفاده کنید، مقداری الکل را روی حوله کاغذی یا پارچه لک شده بمالید تا رنگ سبز چمن به طور کامل پاک شود. سپس لباس را بشویید. فراموش نکنید که از الکل می توان برای از بین بردن لکه جوهر نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

ترفندی برای رفع بوی نامطبوع فرش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا