روانشناسی

با این ۵ نکته احترام همه را در محیط کار جلب کنید

احترام چیزی است که باید به دست آورد، البته نه اجباری و زوری.

صبح بخیر _ احترام چیزی است که باید به دست آورد، البته نه اجباری و زوری. شما نمی توانید صرفاً به دلیل اقتدار، موقعیت بالاتر یا سن خود توقع احترام داشته باشید. احترام واقعی از رفتار خود شما ناشی می شود. قرار نیست ژست های بزرگ بگیرید، بلکه انتخاب های کوچک و روزمره رفتارهایی هستند که واقعاً اهمیت دارند. رفتارهای روزانه شما هستند که می توانند باعث احترام دیدن‌تان شوند یا منجر به بی احترامی شوند. اگر کنجکاو هستید که رفتارهایی که باعث می شوند شما از سوی دیگران محترم شمرده شوید، چه هستند با ما در این نوشتار همراه باشید!

راهنمایی یا کمک به دیگران

کمک به رشد دیگران با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتی که کسب کرده اید باعث می شود که دیگران خالصانه به شما احترام بگذارند. وقتی یک همکار، دانش آموز یا دوست را راهنمایی می کنید، نشان می دهید که واقعاً موفقیت آنها برای تان اهمیت دارد. این فرآیند شامل به اشتراک گذاشتن مهارت‌های ارزشمند، ارائه پشتیبانی در طول چالش‌ها و ایجاد یک رابطه قابل اعتماد است. از طریق چنین رفتارهایی، می توانید اعتماد به نفس یک فرد را تقویت کنید و به او انگیزه دهید تا به پتانسیل خود دست یابد. با انجام این کار، نه تنها به رشد آنها کمک می کنید، بلکه احترام و رضایت اطرافیان خود را نیز به دست می آورید.

تعیین مرزهای واضح و مشخص

دانستن زمان نه گفتن و حفظ مرزهای شخصی تا حد بسیار زیادی نشان دهنده احترام به خود است. تعیین مرز همچنین به دیگران یاد می دهد که چگونه با شما رفتار کنند. با احترام به محدودیت های خود و احترام به دیگران، روابط سالم تری ایجاد می کنید و دیگران نیز یاد می گیرند که به شما و مرزهای تان احترام بگذارند. تعیین مرزهای واضح به جلوگیری از فرسودگی کمک می کند و به شما امکان می دهد انرژی خود را روی آنچه واقعاً مهم است متمرکز نگه دارید. در نهایت، این امر احترام متقابل را ترویج می کند و محیطی را ایجاد می کند که در آن همه احساس ارزشمندی می کنند. بد نیست نکات مهم برای تعیین مرزهای شخصی سفت و سخت را بخوانید.

نگرش سپاسگزاری داشته باشید

یک «متشکرم» ساده و قدردانی واقعی از کاری که دیگران برای شما انجام می دهند می تواند تأثیر عمیقی در زندگی فرد داشته باشد. با نشان دادن قدردانی از تلاش های آدم‌ها و کارهایی که برای تان انجام داده اند، نه تنها به او احساس ارزشمندی می دهید، بلکه رابطه مثبت تری با او ایجاد می کنید. مردم به طور طبیعی به کسانی که قدردانی می کنند و دیگران را تشویق می کنند احترام می گذارند.

پاسخگو باشید

پاسخگو بودن به جلب احترام دیگران کمک می کند زیرا نشان می دهد که شما صادق و قابل اعتماد هستید. وقتی اشتباهات خود را می پذیرید و برای رفع آنها تلاش می کنید، مردم شما را قابل اعتماد و بالغ می بینند. این بدان معناست که شما مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرید و متعهد هستید که همه چیز را عالی و درست انجام دهید. همین تعهد باعث می شود دیگران بیشتر به شما احترام بگذارند و طبیعی هم است

از مکالمات دشوار دوری نکنید، بلکه واضح و محترمانه ارتباط بگیرید

بسیاری از مردم تمایل دارند از گفتگوهای دشوار اجتناب کنند، زیرا بحث در مورد موضوعات ناراحت کننده می تواند فوق العاده چالش برانگیز باشد و به مقدار قابل توجهی شجاعت نیاز دارد. چه به یک موضوع کاری بپردازید یا با یک دوست با موضوع احساسی برخورد کنید، این بحث ها را مستقیماً و با اطمینان انجام دهید – البته در حالی که مودب و بالغ هستید. این رفتار نشان می دهد که برای صداقت ارزش قائل هستید. همچنین تلاش برای داشتن مکالمات سخت، احترام بیشتری را از سوی دیگران به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

چطور با حذف این ۷رفتار در دل دیگران جا شویم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا