گوناگون

چاپ تصویر ابن سینا بر روی اسکناس

صبح بخیر _ تصاویر چاپ شده روی اسکناس هر کشوری، فرهنگ و تاریخچه آن منطقه را نشان می دهد. همه بانک‌های مرکزی کشور‌های دنیا، تلاش می‌کنند تصاویر مشاهیر و یا نماد‌های ملی‌شان را روی اسکناس هایشان چاپ کنند. ابن سینا یکی از دانشمندان ایرانی است که مقبره او در همدان واقه شده است.

اسکناس

تصویر ابن سینا بر روی اسکناس کدام کشور است؟

بانک مرکزی تاجیکستان روی اسکناس ۲۰ سامانی، طرحی از حکیم ابوعلی سینا، پزشک ایرانی قرن چهارم و پنجم هجری، چاپ کرده است. البته در زمان ابن سینا، تاجیکستان بخشی از ایران بود.

sobhbekheyr

ابوعلی حسین ‌بن عبدالله ‌بن حسن‌ بن علی‌ بن سینا، مشهور به ابوعلی سینا، یا ابن سینا  و شیخ الرئیس بدون تردید مشهورترین دانشمند مسلمان ایرانی بوده که توانست در بیشتر علوم مربوط به دوران خود تحول ایجاد کند و نام خود را در تاریخچه بسیاری از علوم به ثبت برساند. شهرت این دانشمند بزرگ محدود به ایران و علوم خاصی همانند فلسفه و منطق نیست؛ بلکه وی در همه علوم و به‌ویژه پزشکی، مهارت شگرف و خیره‌کننده‌ای داشت کتاب شفا و دانشنامهٔ علائی، و همچنین القانون فی الطب به عنوان یکی از معروف‌ترین آثار تاریخ پزشکی وی است.از همین رو، افتخار تمام ایرانیان و جهانیان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر پربازدید از افتخار چند هزار ساله ایرانی‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا