گوناگون

غزل شاکری ازدواج کرد

غزل شاکری بازیگر مشهور سینما و تلویزیون و دختر مرحوم فرشته طائرپور، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس سینما با انتشار عکسی خبر از ازدواج خود داد

صبح بخیر _ غزل شاکری بازیگر مشهور سینما و تلویزیون و دختر مرحوم فرشته طائرپور، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس سینما با انتشار عکسی خبر از ازدواج خود داد:

غزل شاکری، متولد ۲۲ اسفند ۱۳۵۶ در تهران است. او علاوه بر بازیگری، طراحی لباس و طراحی دکوراسیون داخلی نیز برای دوستان و آشنایانش انجام می دهد. نخستین حضور وی در سال ۱۳۶۶ و در فیلم سینمایی ماهی به کارگردانی کامبوزیا پرتوی بود و پس از آن با نقش آفرینی در فیلم گلنار، یکی از خاطره انگیز ترین نقش های فیلم های سینمایی کودکان در دهه شصت را رقم زد.
گلنار سینمای ایران بیش از ۳۰ سال سابقه بازیگری دارد. وی با بازی در سریال شهرزاد به شهرت رسید.
او در سریال بانوی عمارت به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و نویسندگی احسان جوانمرد نیز حضور داشت. این سریال، داستان عاشقانه ای است که مقطعی از تاریخ قاجار را روایت می کند.
سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه از سریال های تاریخی است که غزل شاکری در آن به ایفای نقش پرداخته است. داستان این سریال پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را در بر می گیرد.
غزل شاکری علاقه زیادی به موسیقی و آلات موسیقی ایران دارد. از فعالیت های موسیقایی غزل شاکری می توان به بازخوانی تصنیف حدیث آشنایی اثر حبیب الله بدیعی و خوانندگی پوران و تک خوانی ریتمیک با عنوان قلک اشاره کرد. آهنگ چون موی تو برای سریال شهرزاد نیز از وی منتشر شده است.

فیلم های سینمایی
● سینمایی ماهی – ۱۳۶۶
● سینمایی گلنار – ۱۳۶۷
● وقتی همه خواب بودند – ۱۳۸۴
● آینه‌ های روبرو – ۱۳۸۸
● سارا و آیدا – ۱۳۹۵
● سازهای ناکوک – ۱۳۹۸

سریال تلویزیونی
● حتی اگر شب باشد – ۱۳۹۱
● بانوی عمارت – ۱۳۹۷

شبکه نمایش خانگی
● شهرزاد – ۱۳۹۳
● خاتون – ۱۴۰۰
● جزیره – ۱۴۰۰
● جیران – ۱۴۰۱

بیشتر بخوانید:

ماه تولد بازیگرای زن ایرانی (فیلم)

منبع
روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا