دنیای مد

متفاوت‌ترین سبک‌ها در استایل که حتما باید بشناسیم

اگر بخواهیم در لباس پوشیدن به یک سبک و استایل شخصی برسیم که متناسب با شخصیت و حال‌وهوای ما باشد، باید با دنیای مد و لباس‌های ترند شده آشنا باشیم.

صبح بخیر _ اگر بخواهیم در لباس پوشیدن به یک سبک و استایل شخصی برسیم که متناسب با شخصیت و حال‌وهوای ما باشد، باید با دنیای مد و لباس‌های ترند شده آشنا باشیم. اگر تا کنون با دیدن استایل‌های ترند شده با سبک‌هایی مثل مینیمال، کلاسیک، کژوال و سبک‌های نام‌آشنای دیگر تحریک به برگزیدن یک استایل شخصی از روی این سبک‌ها نشده‌اید، سبک‌های متفاوت و خاص‌تری را که در ادامه صبح بخیر  به شما پیشنهاد می‌کند، امتحان کنید. دانستن فلسفه این سبک‌ها در لباس پوشیدن همواره می‌تواند، گزینه‌ای مطلوب و مناسب با شخصیت شما روی میز بگذارد.

۱. معرفی و بررسی استایل وینتیج در لباس پوشیدن

 استایل وینتیج (Vintage) روندی است که در آن طراحان مد معاصر، با نگاه به لباس‌ها، رنگ‌ها، طرح‌ها و حس‌وحال‌هایی که مربوط به دوره‌های گذشته است، لباس‌های جدیدی طراحی و تولید می‌کنند. از ویژگی‌های اصلی استایل وینتیج در لباس پوشیدن می‌توان به انتخاب الگوهایی با نقش ریز، چهارخانه، راه‌راه، خال خالی و غیره، رنگ‌هایی مثل، قرمز، اُخرایی، خردلی، قهوه‌ای، کرم و غیره و مدل‌هایی مثل، آستین‌های پف دار، دامن‌های کلوش، جلیقه‌های برش‌دار و غیره اشاره کرد.

استایل وینتیج مناسب برای کسانی است که وقتی لوازمی نوستالژیک می‌بینند، شوق به چشمانشان می‌افتد، وقتی فیلم‌های قدیمی می‌بینند و با شخصیت‌ها در خیابان‌های قدیمی همراه می‌شوند، روی زمین میخکوب هستند یا وقتی بوی کتاب‌های کهنه به مشامشان می‌رسد از خودبی‌خود می‌شوند. فراموش نکنید که استایل‌های وینتیج زیرمجموعه‌ای از استایل‌های کلاسیک هستند؛ این یعنی لباس‌های شما هرگز قدیمی و ازمدافتاده نخواهند شد.

۲. معرفی و بررسی استایل اگزوتیک در لباس پوشیدن

استایل اگزوتیک (Exotic) به استایل‌هایی گفته می‌شود که فرد به هنگام ست کردن لباس‌هایش از هیچ الگو یا هماهنگی خاصی پیروی نمی‌کند. استایل اگزوتیک پر از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف است که گاهی نقاشی‌های کوبیسمی را به یاد می‌آورد و گاهی لباس‌هایی خاص که طراحان مد تنها برای روی صحنه، طراحی کرده‌اند.

افرادی که استایل اگزوتیک را برای لباس پوشیدن در نظر گرفته‌اند، توجه نمی‌کنند که آیا تمام آیتم‌های یک دست لباسشان، از یک پالت رنگی خاص پیروی می‌کند یا نه. لباس‌های سبک اگزوتیک پر از طرح‌ها و الگوهایی هستند که گاهی ما را متعجب می‌کنند، اما نتیجه استایلی بسیار شاد و پرانرژی است.

استایل اگزوتیک در لباس پوشیدن، مناسب برای افرادی است که ابدا به قضاوت‌های دیگران توجهی ندارند، افرادی که با اعتمادبه‌نفسی تکرارنشدنی، متفاوت‌ترین لباس‌ها را در هر جمعی می‌پوشند. جالب این است که نه‌تنها لباس‌هایی به سبک اگزوتیک، بسیار شلوغ و رنگارنگ هستند، بلکه آرایش مو و صورت نیز بسیار اغراق‌آمیز است. افرادی که از سبک اگزوتیک پیروی می‌کنند، عاشق جواهرات بسیار چشم‌گیر و اکسسوری‌های بزرگ هستند. به‌صورتی که ممکن است پس از دیدن فردی که استایل اگزوتیک دارد، چند لحظه‌ای به او خیره شویم تا متوجه شویم که دقیقا کیست!

۳. معرفی و بررسی استایل الگانت در لباس پوشیدن

استایل الگانت (Elegant)، به استایل‌هایی شیک گفته می‌شود که لباس‌هایی با کمترین جزئیات و بیشترین کیفیت را به مجموعه خود می‌آورد. شاید بتوان استایل الگانت را از نظر سبکی، نقطه مقابل استایل اگزوتیک درنظر گرفت چراکه در استایل الگانت همه چیز ساده است. استایل الگانت از دهه ۵۰، بعد از جنگ جهانی دوم، استایلی همیشگی در صنعت مد شد که بر ظرافت و زنانگی تاکید داشت. از این رو، هر چند وقت یکبار، کت‌های بلیزر، لباس‌های پشمی ساده، شلوارهای کاپری و هر لباس و پوشیدنی دیگری که مربوط به دهه ۵۰ می‌شود را پشت ویترین می‌بینیم.

استایل الگانت مناسب با شخصیت افرادی است که جسارت را در سادگی می‌بینند و شیک بودن را در ظرافت. از این رو ممکن است که بر لباس‌های ساده استایل الگانت، گاهی جزئیاتی حیرت‌آور مثل استفاده از مروارید، بندهای باریک یا نوارهایی ساده‌دوزی شده و توری‌دوزی‌های زیبایی ببینیم. در استایل الگانت، رنگ‌های سفید، خنثی و روشن حرف اول را می‌زنند، در حالی که گاهی جواهراتی خاص بر روی لباس‌هایی با این رنگ‌ها قرار گرفته است.

۴. معرفی و بررسی استایل بوهو یا بوهمین در لباس پوشیدن

استایل بوهو یا بوهمین (Boho) استایلی است که در آن طراحان مد، بیشتری الهام را از طبیعیت و فرهنگ‌های مختلف می‌گیرند. از این رو گاهی ممکن است لباس‌های سنتی مختلف با یکدیگر ترکیب شده و یک اثر هنری در صنعت مد را به وجود آورند.

طرح‌ها و الگوهایی که در استایل بوهو یا بوهمین مورد استفاده قرار می‌گیرند عموما نشانه‌هایی از گل‌ها، اشکال هندسی و خطوط پچیده دارند که ما را به یاد اندامگان گیاهان می‌اندازند (مثل طرح‌های اسلیمی در ایران). در استایل بوهو، استفاده از صنایع دستی فرهنگ‌های مختلف، مثل گردنبند، دستبند، شال گردن و غیره نیز بسیار مرسوم است. استایل بوهو مناسب با شخصیت افرادی است که تا سرحد جان به طبیعت عشق می‌ورزند و روحیه جست‌وجوگر آن‌ها سر از هر فرهنگی درمی‌آورد.

وقتی که استایل بوهو یا بوهمین را برگزینیم شبیه به هنرمندی مردم‌دوست خواهیم شد که روحیه‌ای پرنشاط و خاص دارد. از این رو، می‌توان استایل بوهو را به‌عنوان سبکی از زندگی نیز در نظر گرفت. به همین خاطر، سبک بوهو در دکوراسیون داخلی منازل نیز این روزها بسیار ترند شده است.

بیشتر بخوانید:

مدل گردنبند طرح گیتار

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا