دنیای مد

۹ اشتباه آرایشی که می تواند شما را پیر کند

اشتباهات آرایشی مشکل ساز هستند. اما اشتباهات آرایشی که شما را پیرتر نشان می دهند فاجعه هستند!

صبح بخیر _  خوشبختانه، یک خبر خوب برای تان داریم: ما این اشتباهات را با شما در میان می گذاریم و شما فقط باید از آنها پرهیز کنید! تمام.

این اشتباهات باعث می شود چند سالی رو سن تان بیاید:

۱. استفاده بیش از حد از کانسیلر
از بین اشتباهات آرایشی که شما را پیرتر نشان می‌دهد، زیاده‌روی در استفاده از کانسیلر یکی از واضح‌ترین و همچنین یکی از قابل اصلاح‌ترین آنهاست! در حالی که بسیاری از ما تنها با کانسیلر، ریمل و براق کننده لب، دهه ۲۰ خود را پشت سر می گذاریم، اما این روش به درد ادامه زندگی مان نمی خورد. استفاده از حجم زیادی کانسیلر باعث می شود خطوط ریز و درشت زیر چشم نمایان شوند و طاهرتان را پیر نشان دهند.

۲. عدم استفاده از نیاسینامید
ویتامین B یکی از قوی ترین ترکیبات ضد پیری است زیرا بافت را بهبود می بخشد و به پوست شما کمک می کند رطوبت را حفظ کند، که باعث کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک می شود. نیاسینامید یک ویتامین B است که نقش کلیدی در ایجاد یک سد پوستی سالم دارد، اما تعداد کمی از ما با افزایش سن آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه می کنیم. همین امروز نیاسینامید را به برنامه مراقبت از پوست تان اضافه کنید.

۳. کانتور زیاد
کانتورینگ یکی از آن ترفندهای جادویی است که استادان آرایش را از ناواردها جدا می کند. اما هرگونه خطا در کانتورینگ می تواند نتیجه را از آنچه می خواهید دور کند. اگر نقاطی را خیلی تیره یا با هایلایتر خیلی روشن شوید، خطوط و رگه های قابل مشاهده ای برای شما باقی می ماند که دقیقا ظاهری پیر و پر از خطوط به شما می دهد.

۴. مصرف بیش از اندازه پودر
وقتی صحبت از اشتباهات آرایشی می شود که شما را پیرتر نشان می دهند، زیاده روی در استفاده از محصول مورد علاقه تان آسان است. پودر در این دسته قرار می گیرد. وقتی پودر یا کرم پودر زیادی روی صورت تان بزنید خطوط مثل خطوط پنجه کلاغی بیش از پیش دیده می شوندو خوب طبیعی است که پیرتر هم دیده شوید!

۵. برای مرطوب کردن، فقط مرطوب کننده می زنید
مرطوب کننده روزانه کارهای زیادی انجام می دهد. با این حال، با افزایش سن، بدن ما به اندازه گذشته سلول های پوستی جدید یا مرطوب کننده های طبیعی تولید نمی کند. همین باعث می‌شود خطوط ظریف، لکه‌های زبر و چین‌وچروک‌ها راحت‌تر وارد شوند و درخشش پوستتان را بدزدند. اسید هیالورونیک به پوست شما کمک می کند باز هم بدرخشد بنابراین محصولات حاوی این ماده را به پوست تان اضافه کنید!

۶. حذف سرم
درمان نکردن پوست تشنه یکی از مهم ترین اشتباهات آرایشی است که شما را پیرتر نشان می‌دهد، به‌ویژه وقتی نوبت به کاهش چین و چروک‌ها می‌رسد. اگر بالای ۴۰ سال دارید و سرم هنوز بخشی از برنامه روزانه شما نیست، وقت آن رسیده که این وضعیت را اصلاح کنید. یک سرم مخصوص پوست خودتان تهیه کرده و آن را در روتین مراقبت از پوست تان قرار بدهید. خواهید دید که به مرور پوست تان چقدر عالی جان می گیرد و پرطراوت می شود.

۷. استفاده از کرم پودر خیلی کم رنگ
با افزایش سن، پوست ما رنگ پریده‌تر می‌شود، بنابراین استفاده از کرم پودر کاملاً بی رنگ و روشن می‌تواند ظاهر شما را رنگ پریده به نظر برساند. رنگ کرم پودر مورد علاقه خود را کمی گرمتر انتخاب کنید تا چهره تان انرژی بیشتری داشته باشد.

۸. سایه چشم خیلی زیاد
یک لایه متراکم و کیکی از سایه چشم می تواند چشمان شما را سنگین نشان دهد. به جای استفاده از سایه بیشتر، ابتدا یک پرایمر سایه چشم روی پلک های خود بزنید، سپس سایه را بزنید. با پرایمر، برای دستیابی به رنگ دلخواه تان به سایه چشم کمتری نیاز خواهید داشت، بدون اینکه ظاهری سنگین به چشمانتان اضافه کند.

۹. ابروهای بیش از حد پر
اگر ابروهای ظریفی دارید، ممکن است وسوسه شوید که از یک دست سنگین برای مداد ابروی خود استفاده کنید. اما ابروهای پررنگ می توانند شما را پیرتر از آنچه می خواهید نشان دهند، بنابراین از مداد ابرو یا سایه ابرو به مقدار خیلی کم استفاده کنید و سپس آن را با یک برس محو کنید تا خطوط نرم تر و طبیعی تر به نظر برسند.

بیشتر بخوانید:

تاریخ انقضای لوازم آرایشی و نشانه فاسد شدن هرکدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا