گوناگونویژه ها

۶ اکسسوری‌ مناسب برای روح ‌بخشیدن به خانه‌ها‌ی اجاره‌ای

باور این موضوع کمی دشوار است اما می‌شود در یک منزل اجاره‌ای هم ساکن بود و خانه‌ای زیبا داشت؛ چطور؟ با استفاده از اکسسوری‌های مناسبی که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شوید.

صبح بخیر _ وقتی قرار باشد ظرف مدتی‌ حدود یک یا دو سال از جایی که در آن ساکن هستید جابه‌جا شوید، سعی می‌کنید تا حد امکان وسایلی تهیه نکنید که فقط برای آن محل مناسب باشد. از طرف دیگر هم ایجاد تغییرات اساسی در یک خانه‌ی اجاره‌ای اغلب ممکن نیست؛ پس برای رنگ و روح دادن به جایی که در آن زندگی می‌کنیم، باید چکار کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه بمانید.

دکوراسیون داخلی خانه‌ در روحیه‌ی افراد تاثیر غیرقابل انکاری دارد و برای زیباتر کردن محل سکونت، همیشه ایده‌های جالبی هست؛ حتی اگر در یک خانه‌ی اجاره‌ای با محدودیت‌های خاص مربوط به آن زندگی کنید. از طرف دیگر، دکوراسیون هم فقط مبلمان، رنگ دیوار، دیوارکوب‌ها و مجسمه‌های جاگیر نیست و ما در این مطلب  از جنبه‌های دیگر، یعنی اکسسورهای مناسب خانه‎های اجاره‎‌ای خواهیم گفت؛ همچنین خوب است برای نباید‌های خرید وسایل در خانه‌ی مستاجری، مقاله‌ی دیگر ما را هم مطالعه کنید.

فرش و قالیچه، یک ضرورتِ جذاب

کف‌پوش‌هایی مثل انواع فرش و قالیچه، تاثیر چشمگیر و قابل توجهی روی دکوراسیون منزل شما دارند. آن‌ها به اتاق حس گرما، راحتی و صمیمیت می‌دهند. بافت نرم، رنگ‎‌های خاص و طرح‌های آن‌ها ناخودآگاه مهمان‌ها به داخل خانه دعوت می‌کند تا بنشینند و برای یک گپ و گفت صمیمانه دور هم جمع بشوند.

در هنگام خرید، سعی کنید طرح‌ها و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که فقط مناسب یک فضای خاص نباشند. همچنین، استفاده از قالیچه‌های مختلف در ابعاد کوچکتر برای مستاجران گزینه‌ی بهتری است تا در خانه‌های مختلف نگران جا نشدن فرش در محل جدید نباشند. درضمن، استفاده از فرش به عنوان یک اکسسوری موثر، می‌تواند ایرادات احتمالی یا نازیبایی‌های کف خانه‌ را هم بپوشاند.

گیاه و انواع گلدان، استفاده از طبیعت در دکوراسیون

استفاده از گیاهان آپارتمانی و گلدان‌ها به‌عنوان اکسسوری، می‌تواند به‌ خانه‌ی شما روح و شخصیت بدهد و آن را از یک محل معمولی به یک فضای جذاب تبدیل کند. مثل آنچه درمورد فرش گفتیم، گیاهان هم در پوشاندن ایرادات و نازیبایی‌ها موثرند و علاوه‌براینکه روحیه‌ی شما را تغییر می‌دهند، با تازه کردن هوا واقعا به حال بهترتان هم کمک می‌کنند.

برای استفاده از گیاهان در دکوراسیون خانه‌ای که اجاره کرده‌اید، فقط به اتاق نشیمن بسنده نکنید. اتاق‌ها را هم نظر داشته باشید و از گلدان‌های کاکتوس –که به گرمای اتاق علاقه دارند- یا انواع دیگر گیاهان مناسب استفاده کنید. حتی می‌توانید بسته به علاقه، در حمام یا سرویس بهداشتی هم چندتایی گلدان داشته باشید. البته بهتر از زیاده‌روی نکنید تا هنگام اسباب‌کشی به دردسر نیوفتید.

پرده‌های مناسب و بلند، لباسِ خانه!

از آنجا که معمولا دیوارهای خانه‌ها در ایران به رنگ سفید هستند و مستاجران اجازه‌ی زدن رنگ دیگری به دیوار را ندارند، می‌‎توان برای رنگ و طرح دادن به خانه از پرده‌ها استفاده کرد. نکته‌ی مهم این است که پرده‌هایی با قیمت مناسب تهیه کنید؛ چراکه در خانه‌های مختلف ممکن است مجبور شوید ابعاد آن‌ها را تغییر بدهید یا به دلیل متفاوت بودن تعداد پنجره‌ها، پرده‌ی دیگری به خانه اضافه کنید.

پیشنهاد ما این است که از ارتفاع پرده کم نکنید؛ چون ممکن است پنجره‌ی خانه فعلی شما کوتاه‌تر از پنجره‌ی خانه‌‎ی بعدی باشد و در این‌ صورت، دیگر نمی‌توانید دست کم برای یک سال از پرده‌های قبلی استفاده کنید.

چراغ آویزها و بازی با نور

 

اگر نمی‌توانیم در یک خانه‌ی اجاره‌ای تغییرات مهم ایجاد کنیم، اما بازی با نور می‌تواند تا حد زیادی این خلاء را جبران کند. استفاده از چراغ‌آویز‌های هم‌خوان با دکوراسیون منزل شما می‌تواند یک اکسسوری موثر در تغییر چهره‌ی خانه‌ی شما باشد.

یک راه دیگر، استفاده از نورهای موضعی و نورپردازی لایه‌لایه است. به این معنا که به جای به‌کارگیری یک منبع نوری پرقدرت، چند منبع نوری با شدت کمتر را در جاهای مختلف اتاق بگذارید. از جمله نورهای موضعی پرطرفدار هم می‌توانیم به آباژورهای ایستاده، رومیزی و نورهای توکار در سرویس‌های چوب اشاره کنیم.

روکش اُپن، یک روش کم‌هزینه

کابینت‌ها و اُپن آشپزخانه یکی از بخش‌هایی است که خانم‌ها در یک خانه‌ی اجاره‌ای معمولا از آن گله دارند. ممکن است روکش اپن دچار مشکل باشد یا صرفا از آن خوشتان نیاید؛ در هرصورت، استفاده از این روکش مناسب برای جایی مثل اُپن آشپزخانه می‌تواند تا حدی این مشکل را بدون صرف هزینه‌ی خاصی جبران کند.

دستگیره‌های در و یک شیطنت کوچک!

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما می‌توانید برای هم‌خوان شدن خانه با دکوراسیون و تِم کلی آن، دستگیره‌های در اتاق‌ها را عوض کنید! ممکن است دستگیره‌ها دچار مشکل یا شکستگی باشند یا اینکه فقط از آن‌ها خوشتان نیامده. هرکدام از دلایل که باشد، خرید و جایگزینی آن‌ها هزینه‌ی زیادی ندارد و می‌توانید در زمان تحویل ملک به صاحب‌خانه، هزینه‌ را حساب کنید یا دوباره قبلی‌ها را سر جایشان بگذارید.

به‌طور کلی، از آنجا که معمولا خانه‌های اجاره‌ای فاقد رنگ و المان‌های خاص هستند، پیشنهاد می‌کنیم اگر تم اصلی دکوراسیون موردنظرتان خنثی نیست، رنگ اکسسوری‌های خانه را خنثی انتخاب نکنید تا بتوانید به منزلتان رنگ ببخشید. شما برای تغییر در خانه‌های اجاره‌ای از چه ترفندی استفاده می‌کنید؟

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا