روانشناسی

۱۰ نشانه که عشق زندگی شما یک خود شیفته است

عاشق شدن ترکیبی از تغییرات هورمونی و کشش بین دو نفر است. اما، آیا می توانید آنقدر نابینا باشید که عاشق یک شخصیت خودشیفته شوید

صبح بخیر _ عاشق شدن ترکیبی از تغییرات هورمونی و کشش بین دو نفر است. اما، آیا می توانید آنقدر نابینا باشید که عاشق یک شخصیت خودشیفته شوید؟ روانشناسی اختلال شخصیت خودشیفته را اینگونه تعریف می کند: “اختلال روانی که در آن فرد احساس می‌کند اهمیت و اولویت بسیار بالایی دارد.” ما در این نوشتار به نشانه های چنین فردی پرداخته ایم، اینکه عشق زندگی تان درواقع یک خودشیفته است!

عشق زندگی تو یک خودشیفته است…
خوب، اگر نمی دانید که عاشق یک خودشیفته هستید یا نه، در اینجا ده نشانه وجود دارد که ثابت می کند شما با یک خودشیفته زندگی می کنید. بررسی کنید که آیا این ویژگی ها را در شریک زندگی خود می بینید یا خیر.

۱. به شدت روی جذابیت خود تاکید دارد

در شروع رابطه، آنها تمام تلاش شان را می کنند تا با جذابیت شان شما را به دست آورند. آنها به شما احساس خاص بودن خودشان را می دهند و همه را اغوا می کنند. در حالی که رمانتیک و جذاب بودن هیچ اشکالی ندارد، اما به زودی از بین می رود. یا بدتر از آن، آنها همچنان از جذابیت خود برای سوء استفاده از شما استفاده می کنند. آنها هر آنچه را که می خواهند از شما به دست می‌آورند.

۲. رضایت در لحظه مورد نیاز است

اگر عاشق یک خودشیفته باشید، او را همیشه خود شیفته و خودمحور خواهید دید. آنها از شما انتظار دارند که نیازهای شان را در لحظه برآورده کنید. اگر فوراً به تماس و پیامک آنها پاسخ ندهید یا کارها را به روش آنها انجام ندهید، ممکن است با شما دعوا کنند. فقط یکبار امتحان کنید و “نه” بگویید، و اگر آنها از مسیر نرمال خود خارج شدند، شما عاشق یک خودشیفته هستید!

۳. همیشه حق با آنهاست

آنها اغلب انتظار رفتار استثنایی از دیگران دارند. آنها از شما انتظار دارند که نیازهای آنها را برآورده کنید و در عوض چیزی نمی خواهند. در ذهن آنها، جهان دقیقاً حول آنها می چرخد. وقتی با شما رستوران می‌روند، می توانید این رفتارشان را مشاهده کنید. ببینید چگونه با پیشخدمت ها و سایر کارکنان رفتار می کنند. اگر رفتار نامناسبی با آنها دارد، پس عشق زندگی شما یک خودشیفته است.

۴. عاشق صحبت کردن در مورد خودشان هستند

یکی از ساده ترین راه ها برای شناخت شخصیت خودشیفته این است: فقط ببینید که آیا می خواهند صحبت کنند یا گوش دهند. یک خودشیفته دوست دارد درباره خودش با اغراق و هیجان صحبت کند. اگر هر بار که در مورد چیزی صحبت می کنید، آنها بر گفتگو مسلط هستند، پس شما عاشق یک خودشیفته هستید. آنها همیشه روی خودشان و اتفاقات زندگی خودشان تمرکز می کنند و به مسائل و زندگی خود بیش از شما ارزش می دهند.

۵. آنها قابل اطمینان نیستند

راه دیگر برای تشخیص خودشیفته ها این است که ببینید چقدر طبق گفته هایشان عمل می کنند. بسیاری از آنها پی حرف‌شان را نمی‌گیرند. آنها وعده و وعیدها را زیر پا می گذارند و در اجرای هر توافقی شکست می خورند.

۶. دستکاری روانشناختی بازی مورد علاقه آنهاست

برخی از افراد خودشیفته از شریک زندگی خود برای برآوردن نیازهای شخصی خود استفاده می کنند بدون اینکه در ازای آن چیزی بدهند. دنیا حول محور آنها می‌چرخد و همه باید به آنها سرویس بدهند!

۷. وقتی آنچه را که می خواهند انجام نمی دهید، واکنش منفی نشان می دهند

آنها نمی توانند ناامیدی یا طرد شدن را در هر شرایطی تحمل کنند. اگر بخواهند که شما کارها را به روش آنها انجام دهید، باید انجام دهید، در غیر این صورت عواقبی دارد. آنها بی ادب می شوند، با شما دعوا می کنند یا بدتر از آن، ممکن است شما را از نظر عاطفی شکنجه دهند که دیگر آنها را دوست ندارید. اینها تمام تاکتیک هایی است که آنها برای وادار کردن شما به انجام هر کاری که می خواهند استفاده می کنند.

۸. متعهد نیستند

ممکن است عاشق شخصیت جذاب و کاریزماتیک آنها شده باشید، اما در آن رابطه جدی نخواهید داشت. آنها اغلب مشکلات تعهد دارند. آنها اغلب از رابطه خود با شما سوء استفاده می کنند، از شما برای هر کاری که می خواهند استفاده می کنند، اما حواس‌شان به گزینه های بیرونی هم است! اگر آنها را دیدید که دیگران را مد نظر دارند، پس در مسیر اشتباهی هستید. آنها می خواهند شما را نگه دارند، از شما استفاده کامل کنند و سپس شما را به خاطر شخص دیگری کنار بگذارند.

۹. به مرزهای شخصی احترام نمی‌گذارند

آنها به ندرت به قوانین و مقررات پیرامون خود اهمیت می دهند و معمولا بر این باورند که می‌بایست قوانین خود را وضع کنند و دیگران باید بتوانند از آن قوانین پیروی کنند. آنها را خواهید دید که یک صف را قطع می کنند، لوازم اداری را می دزدند، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و قرارهای متعدد را زیر پا می گذارند. و بالاتر از همه، آنها بابت انجام این کارها به خود افتخار می‌کنند.

۱۰. مدام دیگران را پایین می‌آورند

برتری آنها ناشی از تحقیر دائمی دیگران، حتی شماست. اگر برای مدت طولانی با آنها هستید و تغییرات بزرگی را در شخصیت خود مشاهده کرده اید، دیگر به خودتان اعتماد ندارید، فکر می کنید لیاقت هیچ چیز خوبی ندارید یا هر چیزی که به شما می رسد یک نعمت است و اصلا لیاقتش را نداشته‌اید، پس شما با یک خودشیفته سر و کار دارید!

آنها حتی ممکن است جوک های احمقانه ای در مورد سوابق شخصی یک فرد بسازند تا او را خجالت زده کنند یا حقیر جلوه دهند. اگر این چیزها را در شریک زندگی خود می بینید، ممکن است عاشق یک خودشیفته باشید.

بیشتر بخوانید:

۸ نشانه ای که می گوید دیگران شما را خیلی دوست دارند

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا