خودرو

کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس معرفی شد

شرکت سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ از کانسپت جدید خود پرده‌برداری کرد. این کانسپت C5 ایرکراس نامگذاری شده و طراحی پیشرفته و جذابی دارد.

صبح بخیر _  شرکت سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ از کانسپت جدید خود پرده‌برداری کرد. این کانسپت C5 ایرکراس نامگذاری شده و طراحی پیشرفته و جذابی دارد. به گفته خودروساز فرانسوی، این خودرو فقط یک فیس‌ لیفت از مدل فعلی C5 ایرکراس نیست، بلکه نویدبخش نسل جدیدی از این شاسی‌بلند محبوب است که با ظاهری جسورانه و البته پیشرانه الکتریکی به بازار خواهد آمد.

طراحی و ابعاد
کانسپت C5 ایرکراس با طراحی نسبتاً جعبه‌ای شکل اتاق توجه‌ها را به خود می‌کند. برخلاف کراس اوورهای فعلی کمپانی، در این مفهومی از خطوط نرم خیلی کم استفاده شده و اکثر خطوط و زوایا تیز هستند. سیتروئن این خودرو را «یک بلوک متراکم، عضلانی و ارگانیک» می‌داند. اما نکته جالب اینکه با وجود طراحی جعبه‌ای، آیرودینامیک C5 ایرکراس در سطح مطلوبی قرار دارد. بهره‌گیری از اسپویلر انتهای سقف، فرم خاص چراغ‌های عقب و انحناهای ظریف در نقاط مختلف از جمله عواملی هستند که باعث بهبود آیرودینامیک این مدل مفهومی شده‌اند.

کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس با بدنه ۴.۶۵ متری، حدود ۱۵۰ میلی‌متر طویل‌تر از مدل فعلی است، به همین خاطر فضای بیشتری را برای سرنشینان و لوازم سفر آنها فراهم می‌کند. سیتروئن هنوز تصاویر از کابین کانسپت جدید خود در اختیار رسانه‌ها قرار نداده، با این حال فضای داخلی را با عباراتی مثل «منطقه سلامتی» و «پیله‌ای روی چرخ‌ها» توصیف می‌کند. این کمپانی می‌گوید کابین C5 ایرکراس کاملاً راحت بوده و از مواد باکیفیت و آخرین فناوری‌ها – مثل سیستم‌های کمک راننده پیشرفته و سیستم سرگرمی مدرن – در آن استفاده شده است.

مشخصات فنی کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس
تازه‌ترین مفهومی سیتروئن بر اساس پلتفرم STLA Medium ساخته شده؛ این پلتفرم که به کمپانی مادر سیتروئن یعنی استلانتیس تعلق دارد، با انواع پیشرانه‌ های بنزینی، هیبریدی و تمام برقی سازگاری دارد. از این رو نسخه تولید انبوه به احتمال زیاد با پیشرانه‌ های هیبریدی و الکتریکی وارد بازار خواهد شد.

جزئیات دقیق پیشرانه کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس هنوز اعلام نشده است. پیش‌بینی می‌شود نسخه تولید انبوه این خودرو در مدل پایه از پیشرانه هیبرید نرم با موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر و ۱۳۴ اسب بخار قدرت بهره خواهد برد. نسخه تمام الکتریکی e-C5 ایرکراس نیز احتمالاً با باتری‌های ۷۳ و ۹۸ کیلووات ساعتی و برد حدوداً ۷۰۰ کیلومتر به دست مشتریان خواهد رسید. این مدل ممکن است در دو نسخه تک‌ موتوره (محور جلو) و دو موتوره (چهار چرخ متحرک) عرضه شود.

پرچمدار جدید سیتروئن
با توجه به شایعاتی که در رابطه با حذف سدان C5 X از سبد محصولات سیتروئن شکل گرفته، C5 ایرکراس جدید پس از ورود به بازار پرچمدار جدید کمپانی لقب خواهد گرفت. این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود و به تدریج اطلاعات بیشتری درباره پیشرانه، طراحی داخلی و فناوری‌های آن منتشر خواهد شد.

منبع
آخرین خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا