آبان تتر
آشپزی وخانه داری

کاربرد جالب فیلترهای قهوه (۲۵ مهارت جالب)

کاربردهای فیلترهای قهوه «بدون قهوه!»

صبح بخیر _ اما آیا می دانستید کـه فیلترهای قهوه را میتوان برای کارهای بسیار بیشتر از درست کردن قهوه روزانه استفاده کرد؟ این‌ها کاربردهای مورد علاقه ما «البته علاوه بر تهیه قهوه!» برای فیلترهای قهوه اضافی ما هستند. البته، این فقط فیلترها نیستند کـه بسیار مفید هستند – در این جا کاربردهای باورنکردنی قهوه وجوددارد کـه هرگز درباره انها نشنیده اید.

 

1. ظروف شیشه ای خشک

ظروف شیشه ای خشک

 

لکه های‌ آبی می‌توانند آزاردهنده واقعی باشند. شـما ظروف شیشه‌ای خودرا تمیز می کنید و فکر می کنید کـه بـه درستی خشک شده‌اند، فقط برای بیرون آوردن یک لیوان مه‌آلود و خال‌دار کـه هیچ‌کس نمیخواهد از ان آب بنوشد. فیلتر قهوه را وارد کنید.

 

بـه دلیل کیفیت کاغذی کـه برای تولید فیلترهای قهوه استفاده میشود «بالاخره، چه کسی تکه های‌ کاغذ را در جو صبحگاهی خود میـــخواهد؟»؛ فیلترهای قهوه هیچگونه پرز یا لکه ای از خود باقی نمی گذارند. این باعث می‌شود کـه آن ها برای خشک کردن کامل ظروف شیشه ای شـما بدون هیچ اثری عالی باشند. بـه همین دلیل اسـت کـه ما قهوه را “جو” می نامیم.

۲. کنترل بو

کنترل بو

چند قاشق چایخوری جوش شیرین و یک فیلتر قهوه تمام چیزی اسـت کـه برای یک کیسه خوشبو کننده عالی نیاز دارید! جوش شیرین را در فیلتر قهوه قرار دهید و ان رابا استفاده از نوارهای لاستیکی یا یک رشته محکم بچرخانید. می توانید ساشه خودرا در کفش های‌ بدبو، کشوهای بدبو یا یخچال بدبو قرار دهید. چند قطره اسانس بـه ان اضافه کنید و بوی مورد علاقه شـما را برای مدت طولانی منتشر می‌کند.

 

3. ورق خشک کن موقت

ورق خشک کن موقت

ورق های‌ خشک کن مورد علاقه شـما تمام شده اسـت؟ چند قطره اسانس روی فیلتر قهوه نیز همین کار را انجام می‌دهد.

 

4. فولاد ضد زنگ تمیز

فولاد ضد زنگ تمیز

از آنجایی کـه فیلترهای قهوه هیچگونه پرز یا اثری از خود باقی نمی گذارند، آن ها یک ابزار تمیز کننده عالی هستند. یکی از کاربردهای مورد علاقه ما برای ورق های‌ قهوه در کارنامه تمیز کردن ما این اسـت کـه از آن ها برای تمیز کردن یا صیقل دادن فولاد ضد زنگ خود برای یک روکش بدون رگه کامل استفاده کنیم.

 

5. گرد و غبار صفحه نمایش های الکترونیکی خود را پاک کنید

گرد و غبار صفحه نمایش های الکترونیکی خود را پاک کنید

چه برای صفحه تلویزیون و چه برای تلفن، فیلترهای قهوه بهتر از هر پارچه مخصوص تمیز کردن صفحه نمایش موجود اسـت.

 

6. عینکتو تمیز کن

عینکتو تمیز کن

دفعه بعد کـه عینک خودرا تمیز می کنید، سعی کنید بـه جای دستمال از فیلتر قهوه استفاده کنید. فیلترهای قهوه باکیفیت خوب از کاغذ ۱۰۰ درصد بکر ساخته شده‌اند، بنابر این میتوانید از ان‌ها برای تمیز کردن لیوان‌های‌ خود بدون ایجاد پرز استفاده کنید. همچنین می توانید از آن ها برای صیقل دادن ایمن آینه ها و صفحه نمایش تلویزیون و مانیتور استفاده کنید.

 

7. غذا را در مایکروویو بپوشانید

غذا را در مایکروویو بپوشانید

فیلترهای قهوه در مایکروویو ایمن هستند. از انها برای پوشاندن کاسه ها یا ظروف استفاده کنید تا هنگام پخت و پز یا پخت در اجاق مایکروویو از پاشیده شدن آن ها جلوگیری شود.

 

8. خرده های چوب پنبه را از نوشیدنی فیلتر کنید

خرده های چوب پنبه را از نوشیدنی فیلتر کنید

اجازه ندهید مدفوع چوب پنبه لذت شـما از یک لیوان نوشیدنی خوب را خراب کند. اگر تلاش شـما برای باز کردن بطری منجر بـه خرده‌های‌ چوب پنبه شناور شد، فقط نوشیدنی را از طریق فیلتر قهوه تخلیه کنید.

 

9. قطره های بستنی را بگیرید

قطره های بستنی را بگیرید

دفعه بعد کـه بچه ها برای بستنی فریاد زدند «یا می‌خواهید!»؛ ان رابا یک قطره گیر ساخته شده از فیلترهای قهوه بـه سبک سبد سرو کنید. فقط چوب را از وسط دو فیلتر عبور دهید تا قطرات ان بـه کاغذ بریزد، نه روی کودک یا فرش شـما.

 

10. جلوگیری از نشت خاک

جلوگیری از نشت خاک

هنگامی کـه گیاه را دوباره گلدان می کنید، گلدان رابا فیلتر قهوه بپوشانید تا خاک از سوراخ زهکش نشت نکند.

 

11. یک قیف فوری درست کنید

یک قیف فوری درست کنید

انتهای یک فیلتر قهوه بـه سبک مخروطی را ببرید تا یک قیف فوری درست کنید. تعدادی از انها را در ماشین خود نگه دارید و از آن ها استفاده کنید تا وقتی یک یا دو لیتر روغن اضافه می کنید، نریزید.

 

12. تب را درمان کنید

تب را درمان کنید

چند فیلتر را در چای دم کرده یا آب سرد خیس کنید ودر فریزر خود خنک کنید. فیلتر را بـه سمت بالا تا کنید تا یک کمپرس سرد ایجاد کنید تا سردرد یا پف چشم را مهار کنید.

 

13. روغن یا کره بمالید

روغن یا کره بمالید

فیلترهای محکم قهوه الیاف را روی ظرف پخت شـما باقی نمیگذارند. از یکی برای پخش یکنواخت روغن یا کره روی یک سطح صاف هنگام پخت و پز استفاده کنید.

۱۴. اجسام کوچک مرجانی

اجسام کوچک مرجانی

ساخت کابینت IKEA یا مجموعه پیچیده لگو؟ چند فیلتر قهوه تنظیم کنید تا تمام قطعات کوچک کـه بـه اسانی گم میشوند دریک مکان قرار گیرند.

 

15. از صفحات انباشته شده محافظت کنید

از صفحات انباشته شده محافظت کنید

چه ظروف چینی خوب خودرا در قفسه نگه داری کنید و چه در بسته بندی ظروف روزمره خود برای حمل و نقل، چند فیلتر قهوه بین هر بشقاب قرار دهید تا از خراشیدگی و خراش جلوگیری شود.

 

16. یک قالب کوکی یا تاپرور را خط بکشید

یک قالب کوکی یا تاپرور را خط بکشید

یک فیلتر قهوه کـه در کف ظرف غذا گذاشته شده اسـت، روغن های‌ اضافی را جذب کرده و خرده های‌ ان را می‌گیرد و تمیز کردن ان را آسان میکند.

 

17. خودت چای درست کن

خودت چای درست کن

مخلوط گیاهان مورد علاقه خودرا دریک فیلتر قهوه بپاشید و قسمت بالایی ان رابا یک نخ ببندید. در آب داغ خیس کنید و مقداری چای سفارشی دارید.

 

18. غذای نامرتب همراه داشته باشید

غذای نامرتب همراه داشته باشید

یک فیلتر مخروطی اندازه مناسبی برای نگه داشتن پیتا، کوزادیلا یا سایر جیب های‌ داغ در حال حرکت اسـت.

 

19. تنقلات را بدون ظرف سرو کنید

تنقلات را بدون ظرف سرو کنید

یک فیلتر سبد تبدیل بـه یک کاسه موقت عالی برای ذرت بو داده، آب نبات، چیپس و سایر موارد دلخواه در شب می‌شود.

 

20. عکس کاملی در نور کم بگیرید

عکس کاملی در نور کم بگیرید

هنگام عکاسی، فلاش دوربین خودرا با نگه داشتن فیلتر قهوه روی ان نرم کنید.

 

21. یک کیف رنگارنگ درست کنید

یک کیف رنگارنگ درست کنید

از چند نشانگر قابل شستشو برای کشیدن الگوی روی فیلتر قهوه استفاده کنید، سپس ان را بـه آرامی با آب موجود در بطری اسپری خیس کنید. فیلتر رابا آب نبات یا سکه پر کنید، در کیسه ای تا کنید و روی ان رابا یک روبان ببندید.

 

22. به یک قاشق کثیف استراحت دهید

به یک قاشق کثیف استراحت دهید

یک فیلتر سبد را روی پیشخوان خود باز بگذارید ودر حین پختن غذای مورد علاقه خود، قاشق یا کفگیر کثیف خودرا روی ان قرار دهید.

 

23. پولیش بدون آشفتگی

پولیش بدون آشفتگی

فیلترهای قهوه جاذب و بادوام برای پاک کردن لاک ناخن از روی ناخن یا پخش کردن لاک کفش روی چکمه‌های‌ شـما عالی هستند.

 

24. ماهیتابه ها را بدون زنگ زدگی نگه دارید

ماهیتابه ها را بدون زنگ زدگی نگه دارید

عمر ظروف چدنی خوب خودرا افزایش دهید. فیلتر قهوه را در زمانی کـه از ان استفاده نمیکنید در ماهیتابه قرار دهید. این فیلتر رطوبت را جذب کرده و از زنگ زدگی جلوگیری می‌کند.

 

25. الک را خط بکشید

الک را خط بکشید

اگر روغن آشپزی خودرا برای استفاده مجدد پس از سرخ کردن با چربی ذخیره می کنید، الک خودرا با یک فیلتر قهوه بـه سبک سبدی بپوشانید تا بقایای مواد غذایی کوچک تر و ناخالصی ها از بین برود.

بیشتر بخوانید:

ترفند‌های طلایی خانه‌داری که دانستن آن‌ها ضروری است

استفاده از نمک برای تمیز کاری آشپزخانه

 

منبع
تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا