سرگرمی ها

چیستان نام پرنده ای است که در اسمش، نوعی نوشابه پنهان شده‌‌است

چیستان و معماها سبب تقویت و بهبود مهارت‌های حل مسئله، منطق و تفکر انتقادی می‌شوند. مطالعات نشان داده‌اند سر و کله زدن با چیستان و معماها می‌تواند به تمرکز، سلامت قوای ذهنی و مهارت مغز کمک کند.

صبح بخیر _ چیستانی که در ادامه خواهد آمد را با دقت بخوانید و به دانش عمومی خود از پرندگان رجوع کنید. اگر نام پرندگان را جستجو کنید و پرنده موردنظر را هم پیدا کنید ایرادی ندارد. شما در هر حال پاسخ این معما را به خاطر خواهید سپرد و به دانش خود اضافه خواهیدکرد.

این چیستان را با خانواده و یا دوستان و آشنایانتان مطرح کنید و اطلاعات عمومی آن‌ها را به چالش بکشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم این چیستان را به دقت بخوانید، برندهای معروف نوشابه را در ذهن خود تکرار کنید و بین اسامی پرندگان به دنبال پرنده‌ای باشید که در نامش برندی از نوشابه پنهان شده‌است.

اگر به دنبال یک راه سرگرم‌کننده و مفید برای تقویت مغز خود هستید، چیستان‌ها و معماها یک گزینه عالی هستند. برای این کار لازم است چیستان‌ها . معماهای متنوعی را امتحان کنید. از چیستان‌های کلمه‌ای، چیستان‌های تصویری و معماهای ریاضی کمک بگیرید برای حل کردن آن ها تلاش کنید تا مهارت‌های فکری خود را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشید.

در ادامه چیستان جالبی قراردارد که به نسبت برای یافتن پاسخش نیاز به فکر کردن دارید. در نظر داشته باشید که داشتن محدودیت زمانی برای یافتن پاسخ چیستان هیجان مغز شما را افزایش می دهد و باعث بیشتر شدن سرعت عمل ذهن شما خواهد شد. به سوال موجود در تصویر به دقت نگاه کنید. اکنون سعی کنید پاسخ را در عرض هفت ثانیه حدس بزنید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ چیستان نوشابه و پرنده
در نظر داشته باشید که داشتن محدودیت زمانی برای یافتن پاسخ چیستان هیجان مغز شما را افزایش می دهد و باعث بیشتر شدن سرعت عمل ذهن شما خواهد شد. اکنون وقت شما به پایان رسیده است.

.

.

.

.

.

.

پاسخ پرنده “کوکابورا” است.

کوکابورا (نام علمی: Dacelo) سرده‌ای از پرندگان خشکی‌زی و گوشتخوار از راسته سبزقباسانان از خانواده ماهی‌خورک‌ها است. چهار گونه از این پرنده شناسایی شده که زیستگاه بومی آن‌ها استرالیا و گینه نو است. نام این پرنده از یکی از زبان‌های بومیان استرالیا برداشت شده و برگرفته از صدای این پرنده است که شباهت زیادی به خنده و قهقهه انسان دارد. گونه کوکابورای خندان (Dacelo novaeguineae) خنده‌ای هیجان‌زده دارد و گونه کوکابورای بال‌آبی (Dacelo leachii) قهقهه‌ای دیوانه‌وار می‌زند. وقتی این پرنده می‌خندد در واقع به سایر حیوانات در مورد ورود به قلمروش هشدار می‌دهد.

بر طبق افسانه‌های بومیان استرالیا وقتی این پرنده‌ها صدای خنده سر می‌دهند از موجودات آسمانی می‌خواهند که آتشی بیفروزند تا زمین را گرم و روشن کند و روز آغاز شود. این پرندگان رنگ‌های متفاوت آبی، قهوه‌ای و سفید دارند. پشت چشمشان یک تکهٔ قهوه‌ای پررنگ و روی بالشان نقره‌ای رنگ است. آنها تا ۴۳ سانتیمتر طول دارند، در هر نوبت زایمان بین ۲ تا ۴ تخم سفید رنگ می‌گذارند و عمرشان بالای ۲۵ سال است.

منبع
چشمک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا