گوناگونویژه ها

پنج خانه برتر جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۴

در این مطلب، فهرست بهترین خانه‌های دنیا در ماه میلادی ژوئن را به انتخاب نشریۀ معتبر دزین ملاحظه می‌کنید.

صبح بخیر _ یک خانه باشکوه با سقف طاق‌دار بشکه‌ای در کِرالا و نوسازی خانه‌ای با روکشی از سرخ‌چوب در کالیفرنیا، دو نمونه از خانه‌های محبوب مجلۀ دزین در این ماه هستند.

 

خانه‌ای در جنگل با پنل‌های بتونی، نوسازی یک خانه پس از جنگ در شرق لندن و یک خانه با پوشش فلزی موج‌دار در تایوان نیز دیگر خانه‌های منتخب این ماه مجلۀ دزین هستند.

 

خانه‌ی دیوار بلوکی، ژاپن

استودیوی طراحی ژاپنی نِندو (Nendo) پیرامون یک خانه مثلثی در جنگلی در منطقه‌ی ناگانوی ژاپن را با صفحاتی از پانل‌های بتونی پوشانده است.

این خانه که دیوار بلوک نام دارد، ۱۱۰ متر در امتداد جاده‌ای که از منظره جنگلی عبور می‌کند، امتداد دارد و پانل‌های بتونی آن را از دید اتومبیل‌های گذری پنهان کرده‌اند.

خانه بیگ‌سِر، ایالات متحده

 

در منطقه بیگ‌سِر(Big Sur) کالیفرنیا، بنیانگذار الکتریک بائری یک خانه با پوششی از سرخ‌چوب را بازسازی کرده که در اصل معمار مشهور محلی، میکی موئِنینگ آن را طراحی کرده بود.

 

 

در طول طراحی، سعی شده ضمن اضافه کردن مبلمان سفارشی، ویژگی‌های نمادین خانه دست‌نخورده بماند.

 

اقامتگاه دیوار استوئیک، هند

 

استودیوی محلی لیجو رِنی اقامتگاه دیوار استوئیک در کرالای هند را طوری طراحی کرده تا در عین مدرن بودن، پاسخگوی آب و هوای گرمسیری باشد. این بنا از دیوارهای لاتریت (خاک سرخ رنگ) ضخیم ساخته شده و سقف‌های بتونی متمایز بشکه‌مانند دارد. کل خانه را درختان احاطه کرده‌اند.

 

خانه ترُو، انگلستان

 

در شرق لندن، استودیوی معماری نیکجو، فضای داخلی را گسترده کرده و برای گسترش و نوسازی این خانه پس از جنگ، بخش‌هایی الحاقی به عقب و اتاق زیر شیروانی خانه اضافه کرده است.

 

 

نیکجو به دزین گفته: «تفهیم‌نامه پروژه، به حداکثر رساندن فضا و نور برای خلق یک محیط آرام و ساکت بود که نه تنها مناسب زندگی انعطاف‌پذیر و مدرن باشد، بلکه زمینه‌ای برای مداخله‌های سرزنده طراحی باشد.»

 

خانه دو سقفی، تایوان

 

استودیوی محلی تنگیتتشو (Tngtetshiu) برای طراحی این خانه دوسقفی در تاینان، از شکل و مصالح ساختمان‌های فلزی ناشناسی الهام گرفته که در روستاهای تایوان یافت می‌شوند.

 

 

این خانه که شامل یک انبار و زمین بازی می‌شود، برای تضاد داشتن با کلیسای آجر قرمزی ساخته شده که کنار آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین کیک عروسی(فیلم)

 

منبع
فرادید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا