خودرو

پدیده جذاب نمایشگاه خودرو مشهد

پورشه ۹۱۸ اسپایدر دست ساز به نمایشگاه مشهد آمد

در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد که از ۹ تا ۱۲ شهریور برگزار شد، محصولات متعدد مونتاژی، وارداتی و داخلی نمایش داده شدند؛ دانگ فنگ شاین مکس، رانا پلاس اتوماتیک، هایما ۷X، سایپا M44، چانگان یونی کی و سایپا اطلس برخی از این نمونه‌ها بودند. در کنار این‌ها، خودروهای متفرقه هم برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شدند که پورشه دست‌ساز دو برادر اهل مشهد یکی از آن‌ها بود. در ادامه شاهد تصاویر پورشه ۹۱۸ اسپایدر ساخته دست دو برادر مشهدی در نمایشگاه خودرو مشهد باشید.

20230901 172927
 

خودرویی که این دو برادر مشهدی نسخه کپی آن را با دست اخته‌اند، پورشه ۹۱۸ اسپایدر است. ۹۱۸ اسپایدر سوپرکار پلاگین هیبرید پورشه بود که اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۰ دیده شد و در سال ۲۰۱۳ به‌صورت رسمی به فروش گذاشته شد. قوای محرکه این خودرو سوپر اسپرت را یک پیشرانه ۴.۶ لیتری V8 با خروجی ۶۰۸ اسب بخار و ۲ موتور الکتریکی با خروجی ۲۸۶ اسب بخار (یکی در محور جلو و دیگری در عقب) تامین می‌کنند. طراحی آن هم جذابیت خاص خود را دارد؛ در واقع ترکیب زبان طراحی پورشه با طراحی وقت سوپرکارها چشم‌نواز از آب در آمده است.

به نظر می‌رسد دو برادر اهل مشهد با نام‌های مجید و وحید صادقی این پورشه را ساخته‌اند. بنا به گزارش دریافتی از نمایشگاه، تکمیل این پروژه ۷ سال زمان برده و دست کم ۳۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است. زیر بدنه آن هم «موتور و گیربکسِ» نیسان ماکسیما، سدان نام‌آشنای بازار ایران پیدا می‌شود؛ مشخص نیست که گیربکس اتوماتیک این سدان در این خودرو به کار رفته یا گیربکس دستی. همچنین این پورشه دست‌ساز بدنه‌ای از جنس فایبر گلاس دارد و به‌جز اجزایی مثل صندلی‌ها، پیشرانه و رینگ‌ها بقیه اجزای آن ساخته دست هستند.

20230901 172724
20230901 172724

نیسان ماکسیمای موجود در بازار ایران از یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر از نوع تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال نیرو محرکه به محور جلو هم گیربکس‌های دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته با پیشرانه این سدان ژاپنی پرطرفدار جفت شده است.

منبع
گجت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا