خودرو

نمونه اولیه ماشین اپل شبیه یک قرص نان بود!

ایده‌ی اولیه‌ی اپل برای پروژه‌ی Apple Car، طراحی خودرویی بود که کارمندان شرکت آن را «قرص نان» توصیف می‌کردند.

صبح بخیر _ ایده‌ی اولیه‌ی اپل برای پروژه‌ی Apple Car، طراحی خودرویی بود که کارمندان شرکت آن را «قرص نان» توصیف می‌کردند.

گزارش اختصاصی مارک گرمن که در بلومبرگ منتشر شده نگاهی به ایده‌های پروژه‌ی Apple Car و دلایل لغو شدن آن می‌اندازد. در گزارش آمده است که قرار بود خودرو اپل کاملاً خودران و بدون فرمان و پدال طراحی شود و به‌گونه‌ای باشد که بتوان به‌وسیله‌ی یک کنترلر شبیه‌به کنترلر کنسول‌ها یا اپلیکیشنی روی گوشی آیفون در سرعت پایین آن را کنترل کرد.

اگر خودرو در وضعیتی قرار می‌گرفت که قادر به حرکت نبود، سرنشینان باید با مرکز پشتیبانی اپل تماس می‌گرفتند تا کارشناسان، خودرو را از راه دور هدایت کنند.

برخی از کارمندانی که روی پروژه‌ی Apple Car کار می‌کردند آن را «قرص نان» می‌نامیدند. اگرچه اپل پروژه را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد اما ایده‌ی اولیه‌ی ساخت چنین خودرویی ۶ سال قبل توسط استیو جابز مطرح شده بود.

جابز در سال ۲۰۰۸ به همکارانش اعلام کرد که اپل باید فناوری‌هایی غالب در تمام فضاهایی که مردم در آن وقت می‌گذرانند داشته باشد: در خانه، محل کار و در حال حرکت.

درسال ۲۰۰۸ جابز ایده‌ی تصاحب جنرال موتورز را مطرح کرد، آن هم در شرایطی که بسیاری از خودروسازان آمریکایی در پی بحران مالی سال ۲۰۰۸ وضعیت خوبی نداشتند؛ اما برای تمرکز بیشتر روی آیفون این ایده به‌سرعت توسط خود او کنار گذاشته شد.

اپل هفته‌ی گذشته پس از یک دهه‌ی پر فراز و فرود پروژه‌ی Apple Car را لغو کرد. پروژه‌ای که عده‌ای از کارمندان آن را «فاجعه‌ی تایتانیک» خطاب می‌کردند.

 

بیشتر بخوانید:

این خودرو با توانایی عجیبش همه را شگفت‌زده می‌کند

منبع
زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا