روانشناسی

نشانه های ذهنیت فقیر را بشناسید

برای رهایی از یک ذهنیت فقیر تلاش کرده‌اید، اما باز هم متوجه شده‌اید که گاه و بیگاه این تفکر به وجود می‌آید؟

صبح بخیر _ برای رهایی از یک ذهنیت فقیر تلاش کرده‌اید، اما باز هم متوجه شده‌اید که گاه و بیگاه این تفکر به وجود می‌آید؟ ما در این نوشتار کمک تان می کنیم که این ذهنیت را از خودتان دور کنید. البته ابتدا نشانه های ذهنیت فقیر را مرور خواهیم کرد. در واقع اگر نشانه ها را نشناسید نمی توانید کاری برای رهایی از آنها انجام بدهید. بیایید این نشانه ها را بشنایم.

یک ذهنیت فقیر ممکن است ظریف باشد و با رگه‌ای از اضطراب به درونتان بلغزد، یا ممکن است شما را وارد یک مارپیچ رو به پایین از ترس کند. وقتی ذهنیت فقیر دارید در پیشرفت ها و پسرفت ها، فقر در راه است و سعی می‌کند شما را متقاعد کند که هنوز هم فقیر هستید و باید با قدرت مراقب خودتان و اوضاع و احوال تان باشید.

در صورت یکه هر یک از این ۷ نشانه را در زندگی خود دارید و آنها را کم یا زیاد تجربه می کنید، ممکن است ذهنیت فقیر داشته باشید. برخی از این رفتارها و عادات ممکن حیرت شما را برانگیزند ولی واقعیت این است که اگر ذهنیت فقیر داشته باشید این نشانه ها را تجربه کرده اید. بیاید مروری بر آنها داشته باشیم:

۱. شما از دوستان نزدیک خود می خواهید که با شما رابطه انحصاری داشته باشند و فقط با شما باشند. در حدی که وقتی با دیگری رابطه دارند، حسادت می‌کنید. چرا؟ زیرا می ترسید که آنها به جای شما آنها را دوست داشته باشند. شما معتقدید که عشق کافی وجود ندارد و نمی شود به آدم های زیادی عشق ورزید. واقعیت این است که اگر این ذهنیت را داشته باشید احتمالا آدم های زیادی را از دست خواهید داد و شاید در برهه ای مجبور شوید بدون عشق زندگی کنید.

۲. انگیزه های منفی را به افرادی که مرفه، مشهور یا قدرتمند هستند اختصاص می دهید. چرا؟ احتمالاً به این دلیل که به آنها حسادت می کنید، بنابراین با تشکیل پرونده علیه شان، آنها را در ذهن خود تحقیر می کنید. مثلا اگر فردی را با یک ماشین مدل بالا ببینید حتما می گویید که او دزدی کرده که چنین ماشینی دارد!

۳. به افرادی که بیشتر از شما دارند حسادت می کنید، مثلا به برادر بزرگتر. نمی توانید وقتی دیگران در زندگی پیشرفت می کنند خوشحال شوید. چرا؟ چون درک نمی کنید که در دنیای خدا همیشه بیش از کافی وجود دارد. بنابراین، سعادت دیگران از توانایی خداوند برای سعادت شما چیزی کم نمی کند. این طرز فکر ویرانگر است آن هم فقط برای خودتان.

۴. با هر فرصتی مشکل پیدا می کنید و از ریسک کردن می ترسید. چرا؟ نمی دانید که خدا می خواهد به شما برکت دهد، یا خود را لایق فراوانی او نمی دانی.

۵. همیشه احساس می کنید اتفاق بدی در شرف وقوع است. در واقع، وقتی روز خوبی را سپری می کنید، احساس می کنید روز بدی در راه است. چرا؟ احتمالاً شما یک روح پیشگو را به زندگی خود دعوت کرده اید. (پیش بینی در اینجا به معنای احساس عذاب قریب الوقوع است).

۶. مدام در شرم و احساس گناه زندگی می کنید. چرا؟ شما خود را دوست ندارید و عشق خداوند را درک نمی کنید! شما نمی دانید که هر آدمی ممکن است اشتباه کند و افرادی که ذهن ثروتمند دارند از اشتباهات شان درس می گیرند و به مسیر خود ادامه می دهند. این عادت آدم های ناموفق است که بعد از شکست فقط بنشینند و افسوس بخورند

۷- احساس می کنید قربانی و ناتوان هستید و زندگی مدام برای تان اتفاقات بد دارد. شما اغلب خود را به عنوان یک کودک در یک دنیای بزرگ تصور می کنید. چرا؟ چون هنوز درک نکرده اید که با تلاش و کوشش می توان به هر جایی رسید. این از نشانه های یک ذهنیت فقیر است که خود را مدام شکست خورده و قربانی ببینید.

آیا این نیروی نامرئی بر شما تأثیر می گذارد؟
نشانه های ذهنیت فقیر را شناختید. واقعیت این است که وقتی در فقر روحی زندگی می کنیم، بی لیاقتی ما که ریشه در عدم عشق به خود دارد، به نوعی مانند چرخاندن دو آهنربا در جهت دفع است. اگرچه نیروی دافعه نامرئی است، اما به شدت روی زندگی تان تاثیر می گذارد و مدام همه چیز را برای تان بد و بدتر می کند.

بیشتر بخوانید:

کودکان از چه سنی می‌توانند پول خود را مدیریت کنند

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا