آشپزی وخانه داری

معرفی گیاهان زود رشد با سرعت نور

به معرفی تعدادی از گیاهان زود رشد پرداختیم که برای اون دسته از افرادی که دوست دارن گیاه های این مدلی پرورش بدن عالین.

صبح بخیر _ نگهداری از گل و گیاه از قدیم الایام بین ما ایرانی ها مرسوم بوده و هست و در حال حاضر توی هر خونه ای حداقل یه دونه گلدون کوچیک پیدا میشه چرا که از گذشته های دور تا به امروز این ذهنیت در ما شکل گرفته که گل و گیاه باعث صفا و شادی توی خونه میشن و با خودشون برکت میارن به خاطره همین خیلی ها برای نگهداری از اون ها اقدام میکنن که در این بین هم افراد به دنبال گیاهان زود رشد هستن که خیلی سریع تر یه تیکه از خونشون و یا حیاطشون رو سرسبز کنن و رنگ و جلوه ی دیگه ای بهش ببخشن که چشم هر بیننده ای رو به خودش جلب کنه و روحیه ی افراد رو به کلی دگرگون کنه.

البته که لازم به ذکر نیست که گیاه ها فقط جلوه ی زیبایی ندارن بلکه برخی از اون ها سرشار از خاصیت هستن مثل گیاه هایی که برای سلامت انسان مثل سلامت پوست و از بین رفتن جوش مناسب هستن، یا اون دسته از گیاه ها که باعث دور شدن حشرات مثل پشه ها میشن و.. بنابراین بی انصافی هست که فقط راجبه زیبایی این شگفتی های خلقت صحبت کنیم که در این مقاله قصد داریم به دسته ی گیاهان زود رشد بپردازیم که به هر میزان که ریشه ی اون ها اجازه بده رشد میکنن و در اکثر مواقع ریشه این گیاه ها بزرگ تر از تنه ی اون هاست و همین موضوع اجازه میده که غذای بیشتری در دسترس گیاه قرار بگیره و تمرکز برای رشد بیرونی بیشتر بشه، حالا در ادامه چند تا از این گیاهان زود رشد رو بهتون معرفی میکنیم.

دیفن+زود86494

دیفن باخیا از گیاهان زود رشد

یکی از گیاه هایی که علاوه بر زیبایی بینظیری که داره قابلیت رشد بالای اون هم باعث معروفیتش شده دیفن باخیا هست. البته که در خصوص این گیاه باید بگیم که دارای شیره ی سمی هست که اگر اون رو ببلعید ممکن هست که به طور موقت باعث مختل شدن توانایی تکلم شما بشه برای همین بهتر هست که این گیاه رو در جایی که بچه ها و یا حیوانات خونگیتون بهش دسترسی ندارن قرار بدید. در خصوص شرایط نگهداری ازش هم باید بگیم که دیفن باخیا اونقدرا به نور نیاز نداره و دلباخته ی محیط های مرطوبه طوری که حتی میتونید توی حموم نگهداریش کنید و دیزاین فوق العاده زیبایی به این قسمت از خونه ببخشید.

پاپی+زود

پاپیتال از گیاهان زود رشد

پاپیتال از اون دسته از گیاه هاست که همیشه سبز میمونه و عمر چند ساله داره و علاوه بر این دوست داره که توی فضای داخل خونه زندگی کنه که این موضوع اون رو به یکی از گیاهان آپارتمانی مناسب تبدیل میکنه. اسم دیگه ی این گیاه که بهش معروفه عَشَقه هست. از خواص پاپیتال میشه به تصفیه ی هوا و از بین بردن مشکلات تنفسی اشاره کرد. یکی از نکات جالب دیگه در خصوص این گیاه توانایی رشد به عنوان یه گیاه رونده هست علاوه بر این که توی گلدون هم رشد میکنه، بنابراین در صورتی که علاقمند هستید که این گیاه رو به شکل رونده پرورش بدید باید براش یه تکیه گاه فراهم کنید وبقیش رو به توانایی بینظیر خودش بسپارید.

بامبو+زود46849

بامبو از گیاهان زود رشد

به جرئت میشه گفت که وقتی حرف از گیاهان زود رشد میاد وسط هیچ گیاهی نمیتونه در مقابل بامبو ادعایی برای رقابت داشته باشه. در حالت عادی بامبو بیرون از محیط خونه رشد میکنه ولی این گیاه انواع مختلفی داره که میتونن توی فضای داخلی خونه هم رشد کنن مثل لاکی بامبو. بهتره که برای رشد این گیاه محیطی فراهم بشه که توی اون نور خورشید مستقیم و کامل دریافت میشه. از نکات جالبی که در خصوص این گیاه وجود داره میشه به این اشاره کرد توی فرهنگ باستانی کشور چین بامبو رو نمادی از ثروت و رفاه میدونن.

فیکوس+زود

فیکوس از گیاهان زود رشد

رسیدیم به یکی دیگه از گیاهان حکمران بین اون دسته از گیاه هایی که توی رشد سریع باهم مسابقه گذاشتن یعنی فیکوس. این گیاه خونگی رو میشه در اصل یه درخت مینیاتوری دونست که به همین علت دارای زیبایی منحصر به فردی هست و توجه افراد زیادی رو به خودش جلب میکنه. این گیاه از دسته ی همیشه سبزها هم هست و داخل خونه میتونه قدی حدود یک تا دو متر داشته باشه. البته یه نکته ای که در خصوص این گیاه وجود داره و بهتره بدونید اینه که فیکوس به ریختن بیش از حد برگ هاش معروفه و به همین علت شاید برای جمع کردن اون ها یه مقدار اذیت بشید.

 

بیشتر بخوانید:

ممنوعه‌های ماشین لباسشویی+فیلم

 

منبع
شایانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا