سلامت

فواید عدس برای سلامتی چیست

عدس مملو از پروتئین است و می تواند همان مقدار پروتئین مانند گوشت قرمز یا فرآوری شده را تامین کند.

صبح بخیر _ عدس مملو از پروتئین است و می تواند همان مقدار پروتئین مانند گوشت قرمز یا فرآوری شده را تامین کند. در نتیجه، مصرف عدس نه تنها پروتئین کافی را تامین می کند، بلکه انتخاب سالم تری برای قلب شماست.

علاوه بر این، عدس دارای فیبر زیادی است که می تواند کلسترول را کاهش داده و از دیابت و سرطان روده بزرگ محافظت کند. همچنین پتاسیم و آهن موجود در عدس باعث کاهش فشار خون و خستگی می شود و از قلب شما محافظت می کند.

عدس می تواند کلسترول را کاهش داده و از دیابت و سرطان روده بزرگ محافظت کند. دوز روزانه فیبر مواد زائد را از طریق سیستم گوارشی شما دفع می کند و از یبوست نیز جلوگیری می کند. پتاسیم و آهن موجود در عدس نیز فواید زیادی دارند. پتاسیم با اثرات بد نمک مقابله می کند و فشار خون را کاهش می دهد.

عدس حاوی مواد مغذی ضروری مختلفی مانند فیبر رژیمی، لکتین و پلی فنول است. این ترکیبات ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی، چاقی، دیابت و برخی از انواع سرطان کمک کند. پلی فنول ها و لکتین های موجود در عدس دارای خواص ضد سرطانی هستند که ممکن است به کاهش رشد تومور کمک کند.

عدس غنی از ویتامین ب-کمپلکس، مانند فولات یا اسیدفولیک است. مصرف اسیدفولیک در زنان باردار، برای پیشگیری از تولد کودک ناقص، مفید است. همچنین فولات موجود در عدس به تشکیل سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند. این ترکیب شیمیایی در برابر پرفشاری خون و صدمه به DNA که منجر به سرطان می‌شود، مؤثر است و به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند.

یکی از مهم‌ترین خواص عدس جوان‌سازی پوست است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عدس با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و برای جوان‌سازی و کاهش چین‌وچروک مفید هستند.

بیشتر بخوانید

به این دلیل گیلاس زیاد بخورید + خواص و عوارض

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا