آبان تتر
روانشناسی

فرزندان نیاز دارند این حرف‌ها را بشنوند

مادرم واقعاً در تشویق من خوب عمل می کرد. او به ویژه تأکید می کرد که چقدر باهوش هستم و من واقعا چنین احساسی داشتم. شنیدن مدام حرف های او باعث شده بود من نسبت به خودم اعتماد داشته باشم.

صبح بخیر _ مادرم واقعاً در تشویق من خوب عمل می کرد. او به ویژه تأکید می کرد که چقدر باهوش هستم و من واقعا چنین احساسی داشتم. شنیدن مدام حرف های او باعث شده بود من نسبت به خودم اعتماد داشته باشم.

 

کودکان از طریق تعامل با والدین خود می آموزند که چه کسی هستند. بچه های ما باید حرفهای مثبت خاصی را از ما بشنوند. در زندگی روزمره والدین، پیگیری آن تصویر بزرگ مهم برای کودکان ممکن است سخت باشد، اما این پنج جمله و عبارت دلگرم کننده برای بچه ها را در نظر داشته باشید. فرزندتان حتما باید آنها را از شما بشنوند.

 

1. تو خاص و منحصر به فرد هستی

هیچ کس دیگری مانند فرزند شما نیست. به آنها این واقعیت را بگویید چرا که باعث ایجاد اعتماد به نفس در آنها می شود. وقتی آنها متوجه شوند که هیچ کس دیگری نمی تواند جای شان را در قلب شما بگیرد، ارزش خود را درک می کنند و اجازه نمی دهند کسی از آنها سوء استفاده کنند.

 

2. تو باهوش هستی و هر چی برای موفقیت لازمه داری

جملاتی که به طور مکرر گفته می شود هویت فرزند شما را می سازد. و فرزند شما آنچه را که به او و در مورد او می گویید باور خواهد کرد، به خصوص اگر آن را مرتباً بگویید. به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شویم به جای حرف های منفی، چیزهای مثبت می گوییم.

 

3. من به تو افتخار می کنم

بچه ها باید بدانند که شما آنها را می بینید. وقتی به فرزندان تان می گویید که به آنها افتخار می کنید، کیستی و موجودیت آنها را تأیید می کنید و مهر تاییدی بر کارهایشان می زنید. در مورد آنچه باعث افتخار شما نسبت به آنها می شود، روشن باشید. وقتی از مثال‌های عینی در مورد اینکه چرا به فرزندتان افتخار می‌کنید، استفاده می‌کنید، آنها خودشان و توانایی های شان را بهتر درک می کنند.

 

4. خیلی دوستت دارم

به احتمال زیاد بچه های ما از قبل می دانند که ما آنها را دوست داریم، اما باید این را بشنوند که ما آنها را دوست داریم. بگذارید بدانند چه ویژگی های قابل توجهی را در آنها می بینید و تحسین می کنید.

 

5. تو می تونی دنیا رو تغییر بدی!

اخیراً شنیدم که پدری می گفت که چگونه هر شب که بچه‌هایش را به رختخواب می برد، آنها را تشویق می‌کرد که هدفی برای فردا دارند. او بارها به آنها می گفت که می توانند جهان را تغییر دهند یا ممکن است برای انجام کاری یا مشکلات خاصی در جهان خلق شده باشند.

 

بیشتر بخوانید:

 

۸ نشانه ی مردی که شما را برای تقویت ضعف های درونی اش می خواهد

 

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا