آشپزی وخانه داریویژه/توضیح دار

طرز تهیه ۵ غذای خوشمزه با اسفناج، ساده و سریع

اگر از دستور پخت‌های تکراری برای اسفناج خسته شده اید و نمی‌دانید چه غذاهای دیگری با این گیاه مغذی آماده کنید، بهتر است این 5 رسپی ساده با اسفناج را یاد بگیرید.

صبح بخیر _ اگر از دستور پخت‌های تکراری برای اسفناج خسته شده اید و نمی‌دانید چه غذاهای دیگری با این گیاه مغذی آماده کنید، بهتر است این ۵ رسپی ساده با اسفناج را یاد بگیرید. ما در این مطلب به معرفی ۵ رسپی غذا با اسفناج پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

فراموش نکنید که اسفناج سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است که نه تنها طعم بی‌نظیری دارد، بلکه با داشتن آهن، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و هم برای سلامت کلی بدن زنان به خصوص زنان مبتلا به کم خونی مفید است.

سوپ اسفناج و قارچ خامه ای

مواد لازم:

۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون

۱ پیاز، خرد شده

۲ حبه سیر، خرد شده

۸ تا ۱۰ عدد قارچ، ورقه شده

۴ فنجان آب سبزیجات

۱ عدد سیب زمینی خرد شده

۴ فنجان اسفناج تازه

۱ فنجان خامه غلیظ

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

در یک قابلمه بزرگ، پیاز و سیر را در روغن زیتون تفت دهید تا نرم شوند. سپس قارچ ها را اضافه کنید و بپزید تا آب آن‌ها گرفته شود. حالا آب سبزیجات و سیب زمینی خرد شده را نیز به مخلوط اضافه کنید و صبر کنید تا سیب زمینی ها کامل بپزند. در این مرحله اسفناج را اضافه کنید و هم بزنید تا نرم شود. بعد از به جوش آمدن مواد، خامه غلیظ، نمک و فلفل را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر هم بجوشانید. حالا سوپ شما آماده سرو است. نوش جان!

سالاد اسفناج زمستانی با سبزیجات تفت داده

مواد لازم:

۴ فنجان اسفناج

۱ عدد سیب زمینی، پوست کنده و مکعبی شده

۱ عدد چغندر، پوست کنده و ورقه شده

۴/۱ فنجان پنیر بز خرد شده

گردو به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

سس بالزامیک وینگرت

طرز تهیه:

برش های سیب زمینی و چغندر را با روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید و روی سینی فر بریزید و با دمای متوسط حرارت دهید تا نرم شوند. حالا یک کاسه بزرگ بردارید و سبزیجات بوداده (سیب زمینی و چغندر) را درون کاسه بریزید و با اسفناج، گردو و پنیر بز ترکیب کنید. روی ترکیب سس وینگرت بالزامیک بریزید و میل کنید.

خورش اسفناج و عدس

مواد لازم:

۱ فنجان عدس سبز، شسته شده

۱ پیاز، خرد شده

۲ عدد هویج، خرد شده

۲ ساقه کرفس، خرد شده

۳ حبه سیر، خرد شده

۴ فنجان آب سبزیجات

۲ فنجان اسفناج تازه

۱ قاشق چایخوری زیره

۱ قاشق چایخوری پاپریکا

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

یک قابلمه بزرگ بردارید و پیاز، هویج و کرفس را درون آن تفت دهید تا نرم شوند. سپس سیر، زیره و پاپریکا را به آن اضافه کنید و یک دقیقه دیگر نیز به تفت دادن ادامه دهید. حالا آب سبزیجات و عدس را به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا عدس به طور کامل بپزد. در آخر اسفناج را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا نرم شود. حالا خورشت اسفناج و عدس شما آماده است. نوش جان!

نان اسفناج

مواد لازم:

۲ فنجان آرد گندم

یک فنجان برگ اسفناج تازه خرد شده

یک عدد فلفل سبز درشت خرد شدهتبلیغ

۱ قاشق چایخوری زنجبیل، رنده شده

۲/۱ قاشق چایخوری پودر زیره

نمک به مقدار لازم

آب به مقدار لازم برای تهیه خمیر

روغن به مقدار لازم

دستورالعمل:

برای آماده کردن خمیر آرد، اسفناج خرد شده، فلفل سبز، زنجبیل رنده شده، پودر زیره و نمک را با هم مخلوط کنید. آب را به تدریج به مخلوط اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر یکدست شود. حالا ۱۵ دقیقه به خمیر استراحت بدهید. بعد خمیر را به گلوله های کوچک به اندازه لیمو تقسیم کنید و با وردنه پهن کنید. در صورت لزوم روی خمیر آرد بپاشید تا خمیر به سطح میزکار نچسبد. در این مرحله یک تابه روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. سپس خمیرهای گرد را روی تابه تاغ قرار دهید تا روی آن حباب بزند، نان اسفناج را برگردانید با یک برس مخصوص آشپزی روی قسمت پخته شده روغن بزنید و صبر کنید تا روی دیگر نان نیز کامل طلایی شود، بعد روی آن روغن بزنید. حالا نان اسفناج شما آماده است. می‌توانید این نان را با ماست یا هر غذای دیگری سرو کنید. نوش جان!

اسفناج و سینه مرغ شکم پر با پنیر فتا

مواد لازم:

۴ عدد سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست

۲ فنجان اسفناج تازه

۲/۱ فنجان پنیر فتا، خرد شده

۲ حبه سیر، خرد شده

نمک و فلفل به مقدار لازم

روغن زیتون

دستورالعمل:

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سپس درون یک کاسه اسفناج، فتا، سیر، نمک و فلفل مخلوط کنید. بعد هر سینه مرغ از وسط نصف کنید، و مخلوط اسفناج را درون آن بریزید تا کامل پر شود. حالا با خلال دندان دو لبه گوشت را ببندید و روی آن نمک و فلفل بپاشید. در این مرحله روی سینی فر یک کاغذ پخت قرار دهید و تکه های سینه مرغ شکم پر را روی آن بچینید و درون فر قرار دهید. زمان پخت اسفناج و سینه مرغ شکم پر با پنیر فتا ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است. بعد از این مدت مرغ ها را بیرون بیاورید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

این دسر خوشمزه را به سادگی در عرض ۵ دقیقه درست کنید

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا