آشپزی وخانه داری

طرز تهیه کیک سیب و کارامل

می‌خواهیم شما را با طرز تهیه این کیک خاص و فوق‌العاده آشنا کنیم.

صبح بخیر _ می‌خواهیم شما را با طرز تهیه این کیک خاص و فوق‌العاده آشنا کنیم. این دستور پخت، مرحله به مرحله و با جزئیات کامل توضیح داده شده است تا شما بتوانید به راحتی در خانه تجربه کنید و لذت ببرید. پس بیایید با هم این کیک طعم‌دار را درست کنیم.

کیک سیب و کارامل، با ترکیب تخم‌مرغ، وانیل، شکر، روغن، شیر، آرد قنادی، گردو خرد شده و بکینگ‌پودر درست می‌شود. پس از آماده‌سازی مایه کیک، کاراملی از شکر و کره درست کرده و سیب‌های برش خورده را در ته تابه می‌چینیم و مایه کیک را روی آن‌ها می‌ریزیم. کیک باید نیم ساعت روی حرارت ملایم پخته شود و در نهایت می‌توان با دارچین آن را طعم‌دار کرد. این کیک نه تنها طعم بی‌نظیری دارد بلکه ترکیبی از بافت نرم کیک و لایه‌ای از سیب‌های کاراملی است که لذت بخشدن آن را دوچندان می‌کند.

مواد لازم 

گردو خرد شده نصف لیوان
آرد قنادی ۱ لیوان
تخم‌مرغ ۲ عدد
شیر نصف لیوان
روغن نصف لیوان
شکر نصف لیوان
بکینگ‌پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
دارچین (اختیاری) به مقدار کافی

طرز تهیه کیک سیب و کارامل

 

مرحله ۱: آماده‌سازی تخم‌مرغ و وانیل
دو عدد تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بزرگ شکسته و با وانیل به آرامی مخلوط کنید تا تخم‌مرغ‌ها کاملاً با وانیل ترکیب و از حالت لختگی خارج شوند. این اولین گام برای ایجاد پایه‌ای معطر و خوش‌طعم برای کیک شما است.

مرحله ۲: افزودن شکر
پس از آن، نصف لیوان شکر را به ترکیب تخم‌مرغ و وانیل اضافه کنید. با استفاده از همزن دستی یا برقی، مخلوط را به مدت پنج دقیقه به خوبی بزنید تا شکر کاملاً در مایه تخم‌مرغ حل شود و مخلوطی نرم و یکدست به دست آید.

مرحله ۳: اضافه کردن روغن و شیر
به مخلوط تخم‌مرغ و شکر، نصف لیوان روغن و نصف لیوان شیر را اضافه کنید. با استفاده از همزن، مواد را به آرامی مخلوط کنید تا تمامی اجزا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و مایه کیک شما یکدست و صاف شود.

مرحله ۴: الک کردن مواد خشک

یک لیوان آرد قنادی، نصف لیوان گردو خرد شده و یک قاشق چایخوری بکینگ‌پودر را از الک رد کنید و روی مایه کیک بریزید. با استفاده از یک قاشق چوبی یا لیسک، مواد را به آرامی مخلوط کنید تا آرد و سایر مواد خشک کاملاً با مایه مرطوب ترکیب شوند و مایه کیک شما بدون گلوله و یکدست شود.

مرحله ۵: تهیه کارامل
در تابه‌ای روی حرارت ملایم، یک قاشق غذاخوری شکر بریزید و صبر کنید تا شکر کم‌کم ذوب شود. پس از ذوب شدن شکر، ۲۰ گرم کره به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا شکر و کره با هم ترکیب شوند و مخلوطی کاراملی رنگ به دست آید. مراقب باشید که شکر نسوزد.

مرحله ۶: آماده‌سازی سیب‌ها
سیب‌ها را به شکل دلخواه برش داده و آن‌ها را به صورت یکنواخت در ته تابه‌ای که کارامل در آن آماده شده است، بچینید. این لایه سیب، پایه‌ای خوشمزه و طبیعی برای کیک شما خواهد بود.

مرحله ۷: افزودن مایه کیک
مایه کیک را به آرامی روی سیب‌های چیده شده در تابه بریزید و با استفاده از پشت قاشق یا لیسک، سطح آن را صاف کنید تا یکنواخت پخش شود.

مرحله ۸: پخت کیک

در تابه را با دمکنی بپوشانید و اجازه دهید کیک برای مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم بماند تا به خوبی بپزد. حرارت را کنترل کنید تا کیک به آرامی و به طور یکنواخت بپزد.

مرحله ۹: افزودن دارچین (اختیاری)
اگر تمایل دارید، می‌توانید پیش از قرار دادن مایه کیک روی سیب‌ها، مقداری دارچین را روی آن‌ها الک کنید تا طعمی گرم و عطری به کیک اضافه شود.

 

بیشتر بخوانید:

۷ نکته طلایی برای خوشمزه‌تر شدن طعم چای

منبع
پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا