آشپزی وخانه داری

طرز تهیه کیک خرمالو خانگی خوشمزه

صبح بخیر _ حتما از خواص بی‌نظیر خرمالو شنیده اید، این میوه نارنجی روشن پاییزی و زمستانی بومی چین است و معمولا در آسیایی‌ها بیشتر از آن استفاده می‌کنند. خرمالوها به خاطر طعم ملایم و کمی شیرین و بافت نرم و پودینگ مانندشان فوق العاده محبوب هستند. کیک خرمالو نیز به خاطر بافت خود خرمالو مرطوب است و شیرینی خاطی دارد. اگر دوست دارید طعم جدیدی از کیک را بچشید پیشنهاد می‌کنیم کیک خرمالو درست کنید. طرز تهیه کیک خرمالو ساده است، کافی است به روش زیر عمل کنید تا امروز عصر یک کیک فوق العاده خوش طعم میل کنید.

مواد لازم:

آرد ۳ فنجان

شکر دانه ریز ۲ پیمانه

دارچین آسیاب شده ۱ قاشق چایخوری

جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری

نمک ۲/۱ قاشق چایخوری

پوره خرمالو ۱ و نیم لیوان

روغن نباتی نصف فنجان

کره ذوب شده نصف فنجان

تخم مرغ ۳ عدد بزرگ

گردو خرد شده ۱ فنجان

پودر شکر

طرز تهیه کیک خرمالو

persimmon apple cake slice 680

فر را با دمای ۱۶۲ درجه سانتیگراد گرم کنید. آرد، شکر، دارچین، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. سپس پوره خرمالو، روغن، کره ذوب شده و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.
حالا ترکیب پوره خرمالو، روغن، کره و تخم مرغ را روی مخلوط آرد، شکر، دارچین، جوش شیرین و نمک بریزید. وقتی همه مواد با هم ترکیب شدند، گردو را هم به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید.

حالا مایه کیک را درون قالب ۲۵ سانتی متری که از قبل چرب کرده و روی آن آرد پاشیده اید، بریزید. سپس قالب را درون فر از قبل گرم شده قرار دهید و صبر کنید تا کیک بپزد. زمان پخت این کیک معمولا یک ساعت و ۵ دقیقه یا ۵۵ دقیقه است. وقتی این مدت گذشت، یک خلال دندان را وسط کیک فرو کنید اگر هنگام بیرون آورد، مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک شما آماده است.
قالب را از فر خارج کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج کنید و صبر کنید تا کامل خنک شود. در آخر هنگام سرو پودر قند روی آن بپاشید و با یک لیوان چای خوش عطر و رنگ سرو کنید. نوش جان!

 

بیشتر بخوانید:

۱۵ کاربرد شگفت انگیز مسواک کهنه در خانه داری

منبع
خبرنامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا