آشپزی وخانه داری

طرز تهیه میلک شیک گلابی

میلک شیک‌ها از جمله نوشیدنی‌های خنکی هستند که طرفداران زیادی به خصوص در روزهای گرم دارند.

صبح بخیر _ میلک شیک‌ها از جمله نوشیدنی‌های خنکی هستند که طرفداران زیادی به خصوص در روزهای گرم دارند. یکی از میلک شیک‌های تابستانی با طعمی متفاوت و بی‌نظیر، میلک شیک گلابی است. میلک شیک گلابی طرز تهیه آسانی داشته و در کمترین زمان ممکن در خانه آماده می‌شود.

مواد لازم جهت تهیه میلک شیک گلابی با گلابی تازه

گلابی تازه ۱ عدد
شیر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بستنی شکلاتی ۳۰۰ میلی‌لیتر
شکلات صبحانه ۱ قاشق چای‌خوری
خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه میلک شیک گلابی با گلابی تازه

برای تهیه میلک شیک گلابی، ابتدا گلابی‌ را شسته، خرد کرده و هسته‌هایش را جدا کنید. سپس، گلابی‌های خرد شده، شیر و شکلات صبحانه را حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید تا سرد شوند.

نکته: اگر به بستنی شکلاتی علاقه ندارید می‌توانید از طعم‌های دیگر مانند وانیلی استفاده کنید.

در این مرحله، گلابی‌های خرد شده را به همراه شیر درون مخلوط‌کن ریخته و آنقدر مخلوط کنید تا گلابی‌ها کاملا پوره شده و با شیر مخلوط شوند. سپس، بستنی و شکلات صبحانه را به مخلوط‌کن اضافه کرده و مجددا مخلوط کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند و یک ترکیب یکدست حاصل شود.

پس از اینکه میلک شیک گلابی آماده شد، آن را درون لیوان‌های مد نظر خود بریزید و با میوه‌های برش خورده و یا کمی شکلات رنده شده روی آن را تزئین و میل کنید. نوش جانتان!

مواد لازم جهت تهیه میلک شیک گلابی با کمپوت گلابی

موز به مقدار لازم
کمپوت گلابی به مقدار لازم
خامه به مقدار دلخواه
شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بستنی وانیلی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مراحل تهیه میلک شیک گلابی با کمپوت گلابی

 

جهت تهیه میلک شیک گلابی، ابتدا موزها را پوست کنده و به قطعات کوچک خرد کنید. مقدار موز خرد شده باید حدود یک لیوان دسته‌دار فرانسوی باشد.

چند عدد گلابی‌ کمپوت شده را نیز خرد کنید تا یک لیوان دسته‌دار فرانسوی پر شود. موز و گلابی خرد شده را در یک کیسه فریزر زیپ‌دار ریخته و به مدت چند ساعت درون فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

بعد از اینکه موز و گلابی کاملا یخ زدند، آن‌ها را به همراه شیر درون مخلوط‌کن ریخته و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط کنید تا میوه‌ها کاملا له شده و با شیر ترکیب شوند. سپس، خامه و بستنی را به مخلوط‌کن اضافه کرده و مجددا به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. نکته: در صورتی که رژیم هستید می‌توانید از خامه استفاده نکنید.

در آخر، میلک‌ شیک گلابی را درون لیوان‌های ترجیحا پایه بلند و کریستالی بریزید. برای تزیین نیز می‌توانید از برش‌های نازک گلابی، موز خرد شده، تکه‌های شکلات و حتی کمی خامه فرم گرفته استفاده کنید. نوش جانتان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا