آشپزی وخانه داری

طرز تهیه موچی شکلاتی (به ۲ روش در فر و روی گاز)

یکی از خوشمزه ترین موچی ها، موچی شکلاتی است.

صبح بخیر _ یکی از خوشمزه ترین موچی ها، موچی شکلاتی است. اگر شما هم علاقمندید این دسر خوشمزه ی ژاپنی رو درست کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با ما  همراه باشید.

مواد لازم موچی شکلاتی

آرد برنج گلوتینوس ۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۳۰ گرم
شیر سرد ۱۸۰ گرم
شکر ۳۰ گرم
پودر کاکائو ۱۰ گرم
روغن مایع ۱۰ گرم

مواد فیلینگ

شکلات تخته ای ۴۰ گرم
خامه قنادی ۵۰ گرم
پودر کاکائو ۲۰ گرم
خامه قنادی ۳۰۰ گرم
بیسکوییت اورئو ۶ عدد ( یک بسته)

آماده کردن خمیر موچی شکلاتی

برای درست کردن خمیر ابتدا داخل ظرف گودی؛ آرد گلوتینوس، نشاسته ذرت، شکر و پودر کاکائو رو می ریزیم و هم می زنیم. حالا شیر سرد رو اضافه کرده و با همزن دستی می زنیم یا یکدست بشه. در ادامه روغن مایع رو هم اضافه و هم می زنیم و در نهایت برای اینکه هیچ گلوله آردی داخلش نمونه از یک صافی رد می کنیم.

پخت خمیر موچی
مواد خمیر رو داخل یک ظرفی که بشه داخل فر گذاشت می ریزیم و روش سلفون می کشیم و روی سلفون چنتا سوراخ ایجاد می کنیم. حالا به مدت ۲-۳ دقیقه داخل فر یا ماکروفر می زاریم تا خمیر بپزه و سفت بشه.

پخت خمیر موچی روی گاز
برای پخت داخل تابه می تونید مواد موچی رو داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم مرتب هم بزنید تا آبش کشیده بشه و خمیر پخته بشه و وسط تابه جمع بشه.

همچنین می تونید یک قابلمه بزرگ رو کفش کمی آب بریزید و روی حرارت بزارید تا بجوشه. وقتی جوشید یک توری فلزی داخلش بزارید و کاسه ی خمیر موچی رو که روش سلفون کشیدید داخلش بزارید و درب قابلمه رو ببندید تا نیم ساعت زمان بدید تا خمیر پخته بشه. در این روش نیازی نیست روی سلفون خمیر رو سوراخ کنید. فقط آب کف قابلمه نباید با ظرف موچی برخورد کنه.

ورز دادن خمیر موچی
بعد از زمان طی شده ظرف رو از فر خارج می کنیم. یک خمیر سفت داغ به دست می یاد. خمیر رو با لیسک به سطح کار منتقل می کنیم و با لیسک باز و بستش می کنیم تا از داغی بیوفته و بعد با دست خمیر رو ورز می دیم و باز و بسته می کنیم تا یک خمیر کشدار که به دست نمی چسبه ، به دست بیاد.

خمیر رو وسط یک سلفون می پیچیم و به مدت دو ساعت در یخچال استراحت می دیم تا کاملا خنک بشه.

درست کردن فیلینگ موچی
برای فیلینگ ابتدا شکلات تخته ای رو خرد می کنیم و روی داخل کاسه ای می ریزیم . حالا روی بخار کتری قرار می دیم تا ذوب بشه. بعد از ذوب شدن خامه قنادی رو بهش اضافه و هم می زنیم تا یکدست بشه. حالا پودر کاکائو رو بهش اضافه و هم می زنیم و بعد داخل یخچال می زاریم تا سرد بشه.

در این فاصله خامه قنادی که از چند ساعت قبل از فریزر خارج کردیم و یخچال گذاشتیم و به شکل بستنی آب شده است با همزن برقی ۷-۸ دقیقه می زنیم تا فرم بگیره، رد پره های همزن روش بمونه و به رنگ مات دربیاد.

حالا گاناشی که یخچال خنک شده رو به خامه فرم گرفته اضافه و مجدد با همزن برقی می زنیم و بعد داخل قیف یک بار مصرف می ریزیم.

باز کردن خمیر موچی
خمیر موچی رو از یخچال خارج می کنیم و به شکل نواری درمیاریم و به شش قسمت مساوی تقسیم می کنیم تا شش تا موچی شکلاتی بزرگ اندازه کف دست درست کنیم.

نکته : اگر دوست داشتید موچی های کوچکی داشته باشید می تونید به ۱۲ قسمت تقسیم کنید.
در ادامه روی سطح کار و خمیر کمی نشاسته ذرت می پاشیم و به کمک وردنه یکی از چونه های خمیر رو به شکل گرد باز می کنیم.

قرار دادن فیلینگ وسط خمیر موچی
حالا خمیر رو روی یک فنجان پهن می کنیم و داخل فنجان کمی فیلینگ پایپ می کنیم. یک بیسکویت اورئو هم وسطش می زاریم و دوباره کمی فیلینگ روش می زاریم و بعد خمیر رو بقچه می کنیم و اضافه های خمیر رو با قیچی برش می زنیم.

حالا فنجون رو برمی گردونیم و موچی رو داخل کپسول کاغذی قرار می دیم. همه ی موچی ها رو به همین شکل درست می کنیم و به شکل دلخواه سرو می کنیم.

نکته مهم : دقت داشته باشید که موچی باید تازه و همون روز سرو بشه.
نوش جان

امیدوارم این موچی خوشمزه رو درست کنید و در کنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید و یا سفارش بگیرید و به درآمد زایی برسید.

زمان آماده سازی : ۷۰ دقیقه

زمان پخت : ۲-۳ دقیقه

بیشتر بخوانید:

نحوه پخت شیرینی سیب و دارچین خوشمزه

منبع
زرین بانو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا