آشپزی وخانه داری

طرز تهیه فالوده شیرازی

صبح بخیر _ فالوده شیرازی از خوشمزه ترین دسر های ایرانی است که در فصل تابستان، در کنار بستنی سرو می شود.

 مواد لازم

نشاسته: ۳۰۰ گرم

آب: ۴ پیمانه

شکر: ۱ پیمانه

لیمو تازه: ۱ عدد

گلاب: نصف پیمانه

شربت آلبالو: به مقدار لازم

طرز تهیه

در مرحله‎ ی اول، ۲ پیمانه از آب را با شکر در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس گلاب را به آن اضافه کنید و هم بزنید. بعد از گذشت چند دقیقه، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مواد سرد شود. بعد از آن، مواد را به مدت ۳ ساعت داخل فریزر بگذارید تا کامل یخ بزند. سپس مواد یخ‎زده شده را داخل مخلوط‎ کن بریزید و بگذارید کامل به حالت پودر درآید. مواد آماده شده را در یخچال بگذارید.

در مرحله‎ ی بعد، به سراغ درست کردن رشته‎های فالوده بروید. برای تهیه‎ی رشته‎های فالوده ابتدا، ۲ لیوان آب و نشاسته را روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید آب جوش آید و نشاسته غلیظ شود. برای آن‎که نشاسته به حالت رشته درآید، از سوراخ‎های ریز آبکش استفاده کنید. نشاسته‎ی غلیظ را در آبکش بریزید و با قاشق آنها را تحت فشار قرار دهید تا از آبکش به حالت رشته رد شوند.

قبل از آن، در زیر آبکش کاسه‎ای پر از یخ قرار دهید تا رشته‎ها بر روی‎ آنها بریزند. سپس یخ را خوب هم بزنید تا رشته‎ها سفت شوند. در نهایت، یخ‎ها را از رشته‎ها جدا کنید و رشته‎ها را به یخ‎های پودر شده، اضافه کنید و هم بزنید. مواد را در یک ظرف بریزید و به آن کمی آب لیمو و شربت آلبالو اضافه کنید. فالوده‎ی شما آماده سرو است.

بیشتر بخوانید:

 

طرز تهیه شربت نعنای خانگی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا