آشپزی وخانه داری

طرز تهیه دسر گلابی پخته با دارچین و هل

دسر گلابی به عنوان یک دسر مجلسی شناخته شده است که بیشتر در رستوران‌های لوکس بعد از غذا سرو می‌شود.

صبح بخیر _ دسر گلابی به عنوان یک دسر مجلسی شناخته شده است که بیشتر در رستوران‌های لوکس بعد از غذا سرو می‌شود. اما درست کردن این دسر خوشمزه در خانه هم امکان‌پذیر است. این دسر را همچنین می‌توان به عنوان یک میان وعده مقوی برای کودکان تهیه کرد.

مواد لازم برای درست کردن دسر گلابی پخته با دارچین و هل

گلابی ۴ تا ۶ عدد
آب یک لیتر
شکر قهوه‌ای یک پیمانه
چوب دارچین یک الی دو تکه
هل ۴ عدد
زعفران به میزان لازم
پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه یک چهارم قاشق مرباخوری
آبلیمو به میزان لازم

برای درست کردن این دسر باید مراحل زیر را طی کنید:

آماده سازی گلابی برای تهیه دسر گلابی پخته با دارچین و هل

ابتدا گلابی ها رو با آب سرد بشویید و با یک دستمال تمیز آن ها را خشک کنید. سپس با یک چاقوی تیز پوست گلابی را به آرامی جدا کنید. دقت کنید که قسمت ساقه بالایی گلابی باید سالم بماند.

سپس یک قلم را آغشته به آبلیمو کنید و آن را به آرامی روی گلابی بکشید به طوری که تمام گلابی ها آغشته به آبلیمو شود. این کار از تغییر رنگ دادن گلابی ها در حین پخت جلوگیری میکند. لطفا در استفاده از آبلیمو زیاده روی نکنید تا طعم گلابی تغییر نکند.

نکته: برای این دسر نباید از گلابی های خیلی سفت یا خیلی نرم استفاده شود.
در این مرحله در یک قابلمه نسوز آب را با شکر مخلوط میکنیم، بعد از آنکه شکر کاملا حل شد آن را روی شعله گاز قرار میدهیم و چوب دارچین، هل و زعفران را اضافه میکنیم. بعد از اینکه شربت به دمای جوش رسید و شروع به قل زدن کرد، پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه رنده شده را اضافه میکنیم.

گلابی های پوست کنده شده آغشته به لیمو را به آرامی در شربت در حال جوش به صورت ایستاده قرار دهید. برای اینکه گلابی در قابلمه به صورت ایستاده بماند، می توانید قسمت انتهایی گلابی را یک برش افقی بزنید تا به یک سطح صاف تبدیل شود. همچنین می توانید گلابی ها را از وسط نصف کنید. برای این کار حتما باید هسته گلابی ا از آن جدا کنید.

بعد از اینکه گلابی ها را در شربت در حال جوش گذاشتید اجازه دهید تا آنها پخته شوند. با توجه به نوع گلابی، مدت زمان پخت از نیم ساعت تا یک ساعت متفاوت است. در حین پخت، شما میتوانید با استفاده از یک خلال چوبی میزان نرمی گلابی ها را کنترل کنید.

بعد از اینکه گلابی ها به میزان دلخواهتان پخته شد، آن ها را با دقت از قابلمه خارج کنید و در ظرفی بگذارید تا خنک شود. شربت باقیمانده را هم تا زمان غلیظ شدن، اجازه دهید بجوشد.

زمانی که گلابی ها به دمای محیط رسیدند، می توانید آن را همراه بستنی وانیلی، شکلات ذوب شده با عسل سرو کنید. از شربت غلیظ شده هم در کنار گلابی می توانید استفاده کنید. همچنین می توانید مقدار کمی پوست پرتقال را روی گلابی رنده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا